CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykład inauguracyjny Klub Gimnazjalisty
Advertisements

1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół Gastronomicznych w Poznaniu 97/91_mf_g1
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: II Liceum Ogólnokształcące
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 5 w Poznaniu ID grupy: 98/30_mf_g2 Opiekun: Olga Jakubczyk Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
Ciąg Fibonacciego i złota liczba
ZŁOTY PODZIAŁ, JAKO PRZYKŁAD MATEMATYKI W ARCHITEKTURZE
Tajemniczy ciąg Fibonacciego
ZŁOTA LICZBA Sebastian Nowakowski MiBM Gr. 3 Sem. VI.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Złoty podział VII siedlecki turniej wiedzy matematycznej
Złoty podział.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Matematyka w obiektywie
Problemy rynku pracy..
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Śremie
jako element analizy technicznej
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ZŁOTA LICZBA LICZBY DOSKONAŁE.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Ciagi Fibonacciego O Fibonaccim Ciągi Fibonacciego
Podpatrując naturę w poszukiwaniu złotej liczby
Złoty Podział i Złota Liczba
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
Matematyka jest wszędzie
Matematyka wokół nas Ewelina Zarębska
Leonardo z Pizy inaczej Leonardo Fibonacci
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Rodzaje Liczb JESZCZE SA TAKIE
ZŁOTA LICZBA.
CZY ROŚLINY UMIEJĄ MATEMATYKĘ?
Formacje w analizie technicznej. Głowa i ramiona.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
Projekt pt.. Projekt wykonała klasa lla, pod przewodnictwem Pani Hanny Śniecińskiej Osoby biorące udział w projekcie zostały podzielone na dwa zespoły.
CIĄG FIBONACCIEGO Adrian Wójcik Kamil Bartosz Kl. 2e LO im. St. Kostki Potockiego.
Fibonacci Leonardo z Pizy; urodzony około 1175 r. - zmarł 1250 roku Włoski matematyk, znany jako:  Leonardo Fibonacci,  Filius Bonacci(syn Bonacciego),
Złoty podział Agnieszka Kresa.
LICZBA FI Nazywana złotym podziłem, jest ściśle związana ze złotym podziałem. Podział ten można przedstawić graficznie:
„ZŁOTY PODZIAŁ” złota proporcja mówi nam, że stosunek całego odcinka (a+b) do jego dłuższej części (a) jest taki sam, jak stosunek dłuższej części odcinka.
Złota liczba, złoty podział
DZIEŁO LICZBA NATURA MUZYKA
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
Zapis prezentacji:

CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO im. W.WITOSA w BONINIE ID grupy: 97/42_mf_g1 Kompetencja: MAT-FIZ Temat projektowy: LICZBY FIBONACCIEGO Semestr/rok szkolny: III/2011/2012

1220r. -Practica geometriae będące połączeniem algebry i geometrii, Leonardo Fibonacci Leonardo Fibonacci (1175-1250) – włoski matematyk; znany również jako: Fibonacci, Filius Bonacci (syn Bonacciego) czy Leonardo Pisano (z Pizy). 1202 r. dzieło Leonarda Liber Abaci (Księga Rachunków), w której pojawiają się arabskie, a raczej hinduskie cyfry; gdzie opisał system pozycyjny liczb i wyłożył podstawy arytmetyki, 1220r. -Practica geometriae będące połączeniem algebry i geometrii, Oraz Flos (1225) i Liber quadratorum.

Pierwszy wyraz jest równy 0, drugi jest równy 1, każdy Liczby Fibonacciego 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987, 1597, 2584, 4181 Pierwszy wyraz jest równy 0, drugi jest równy 1, każdy następny jest sumą dwóch poprzednich.

postać rekurencyjna ciągu (fn – n-ty wyraz ciągu): Ciąg Fibonacciego postać rekurencyjna ciągu (fn – n-ty wyraz ciągu):

Ciąg Fibonacciego Własności ciągu np: dwie kolejne liczby F. nie mają wspólnego podzielnika (~ 1); dla dowolnej liczby pierwszej p mamy nieskończenie wiele liczb F, które są podzielne przez p, i które są rozmieszczone w równych odstępach w ciągu. Każdy ,,co czwarty'' wyraz ciągu jest na przykład podzielny przez 3, co piąty - przez 5, co ósmy przez 7, itd.; dzieląc każdą z liczb tego ciągu przez poprzednią otrzymujemy coraz lepsze przybliżenia złotej liczby: 3:2=1,5 5:3=1,(6) 8:5=1,6 13:8=1,625 … 89:55=1,61818… 144:89=1,61797… wzór ogólny ciągu (φ-złota liczba) – wzór Bineta:

Złota proporcja według ciągu Fibonacciego: Interpretacja geometryczna Złota proporcja według ciągu Fibonacciego: figura geometryczna złożona z kwadratów, których boki to wartości kolejnych liczb z ciągu. Spiralę Fibonacciego opisujemy w ten sposób, że każdy łuk ma promień o tej samej wartości co kwadrat w który jest wpisany.

Złoty podział Złoty podział (łac. sectio aurea), podział harmoniczny, złota proporcja, boska proporcja (łac. divina proportio) – podział odcinka na dwie części tak, by stosunek długości dłuższej z nich do krótszej był taki sam, jak całego odcinka do części dłuższej. Innymi słowy: długość dłuższej części ma być średnią geometryczną długości krótszej części i całego odcinka. Stosunek, o którym mowa w definicji, nazywa się złotą liczbą i oznacza grecką literą φ. Złoty podział wykorzystuje się często w proporcjonalnych kompozycjach architektonicznych, malarskich, fotograficznych a + b a b

Parthenon na Akropolu – Piramida w Gizie, Fibonacci w architekturze Parthenon na Akropolu – Piramida w Gizie, plan świątyni jest złotym prostokątem stosunek wysokości do połowy jej podstawy wynosi Φ , podobnie jak iloraz wysokości ściany bocznej do wysokości piramidy. Natomiast stosunek wysokości ściany bocznej do połowy długości podstawy jest równy Φ.

metody czasowe - w odniesieniu do upływu czasu; Fibonacci na giełdzie Istnieją trzy sposoby wykorzystania liczb F do analizy papierów wartościowych: metody czasowe - w odniesieniu do upływu czasu; metody cenowe - w odniesieniu do zmiany ceny; metody cenowo - czasowe - w odniesieniu do upływu czasu i zmiany ceny.

Fibonacci w przyrodzie np. w słoneczniku możemy zaobserwować dwa układy linii spiralnych, wychodzących ze środka. Liczba linii rozwijających się zgodnie z ruchem wskazówek zegara wynosi 55 i tylko 34 skręconych w przeciwną stronę; takie same spirale można zaobserwować na wielu innych roślinach, takich jak kalafior, ananas czy szyszki. Liczby spiral występujących w tych roślinach są kolejnymi liczbami Fibonacciego; liczba płatków występujących w kwiatach niektórych roślin budowa muszli niektórych skorupiaków (Nautilius Pompilius). struktura atomowa; molekuły DNA; struktura kryształu orbity planet i galaktyk; proporcje powstające w wirach wodnych; proporcje zachodzące pomiędzy poszczególnymi prądami powietrznymi tworzącymi huragany.

DZIĘKUJĘMY BIBLIOGRAFIA http://www.swiatmatematyki.pl http://www.math.edu.pl http://www.bimago.pl/obrazy-cyfrowe/3d/ciag-fibonacciego.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Fibonacci http://www.ftj.agh.edu.pl/~lenda/cicer/FIBO.HTM Ścieżki matematyki – Nigel Langdon i Charles Snape Liczby i algorytmy – Krystyna Dałek UWAGA: zachęcamy do obejrzenia filmu, który nie jest naszego autorstwa, ale w ciekawy sposób ukazuje piękno ciągu fibonacciego: http://www.youtube.com/watch?v=xdmvKxObX-s&feature=related DZIĘKUJĘMY