Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykonała : Natalia wielgos
Advertisements

Dzień bezpiecznego internetu 2011
Zasady bezpieczeństwa w sieci:
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
INTERNET 10 PORAD DLA RODZICA.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów. I UCZ I UCZ SIĘ Z TIK. Nauczyciele zadają prace domowe z zastosowaniem różnorodnych programów komputerowych.
Telewizja, komputer, Internet
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Autor - twórca utworu, któremu przysługują prawa autorskie.
KODEKS 2,0 Przygotowała klasa III b
TIK w mig Klasa 6 KODEKS Nie wgrywamy na swoje komputery programów bez licencji - PIRATÓW!!! 2. Nie obrażamy kolegów na portalach społecznościowych.
TARGI
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
„Bezpieczeństwo w Internecie”
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
KORZYŚCI I ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCE Z KORZYSTANIA Z INTERNETU
Przemoc internetowa polega na: Obrażaniu kogoś przez internet na różnych stronach; np.: Facebook, GaduGadu itd… Publikowaniu treści obscenicznych i wulgarnych;
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
KODEKS 2,0. Szkoła Podstawowa nr6 w Inowrocławiu 1.W szkole nie używamy telefonów komórkowych, poza sytuacjami wyjątkowymi. 2. Za zgodą nauczycieli możemy.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
 Wypełnianie ankiet, formularzy w sieci  Zakupy w niesprawdzonych, podejrzanych, sklepach internetowych  Informacje od operatorów np. sieci komórkowych.
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
KOMUNIKACJA W interniecie
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Bądź bezpieczny w sieci
Autor: Paulina Janosz Klasa 6b. Internet – dobro czy zło ? Internet to wspaniały wynalazek. Korzystają z niego niemal wszyscy – dzieci i dorośli. Internet.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
LEPSZY INTERNET ZALEŻ OD CIEBIE
Autorzy: Natalia Krzeszewska Natalia Rozlach. Internet jest bardzo przydatny i pomocny w pracy, ale niestety czyhają w nim zagrożenia tj. wirusy. Aby.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Bezpieczny Internet.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Debata nad: KODEKSEM Używamy Internetu do poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach lub też jako pomoc do przygotowania prac domowych lub referatów.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Internet to nie tylko gry
Daniel Trzeszczyński IIIB
Zasady bezpiecznego korzystania z Interentu
Internet to nie tylko gry… Prezentuje Jakub Szabat
INTERNET DLA ROZSĄDNYCH!
PRASA.
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
Bezpieczeństwo w sieci
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Debata w III a.
Wykonała: Agnieszka Jakubiak
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Zapis prezentacji:

Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.

Źródła informacji Telewizja – to powszechna rozgłośnia medialna. Dzięki niej dowiadujemy się co się dzieje w kraju i na świecie (Wiadomości, Fakty, Telexpres), poszerzamy wiedzę (Discovery, Animal Planet, National Geographic). Telewizja to również sposób na rozrywkę i odpoczynek (programy rozrywkowe, filmy).

Radio – to dźwiękowy sposób przekazywania informacji Radio – to dźwiękowy sposób przekazywania informacji. Jest on uniwersalny i ogólnie powszechny. Służy nam m.in. do słuchania muzyki i audycji o różnych tematykach.

Prasa – to tekst, który zostaje udostępniony do czytania dla różnych grup wiekowych. Gazety zostają wydawane w równych odstępach czasu (np. dziennik, miesięcznik, kwartalnik). To jeden z pierwszych sposobów przekazywania wiadomości dla większej ilości osób.

Książka – to sposób ukazania świata i życia przez autora w sposób tekstowy. Możemy wyodrębnić wiele ich gatunków m.in. realistyczne, fantastyczne, historyczne, miłosne, przygodowe czy naukowe. To tylko niewielka ich część, niestety ludzie coraz rzadziej sięgają po tą formę przekazu.

Internet – w XXI w. to najbardziej popularny środek przekazu medialnego. Prawie każdy z nas ma go w domu, teraz nawet możliwa jest obsługa internetu w laptopie, telefonie czy tablecie. Mamy wrażenie, że większość ludzi uzależniła się od niego. A oto przykłady najczęściej odwiedzanych stron: Facebook, You Tube, Wikipedia, Google Tłumacz, Ściąga.

Prawo autorskie Prawo autorskie zajmuje się zagadnieniami związanymi z utworami i ich ochroną, uprawnieniami przysługującymi twórcy oraz zasadami udzielania licencji. Jeżeli prawo autorskie zostanie naruszone autor może ubiegać się o odszkodowanie. znak oznaczający prawo autorskie

Zakres bezpiecznego korzystania z środków medialnych. W dzisiejszym świecie gdzie mamy duży dostęp do środków medialnych takich jak: Internet, telewizja, gazety czy radio powinniśmy wiedzieć jak z nich bezpiecznie korzystać. Statystyki mówią, że ok. 97% nastolatków gra w gry video, 79% korzysta z portali społecznościowych, 84% ma telefony komórkowe i aż 93% używa Internetu.

Pomagają nam w tym m.in. Kontrola rodzicielska -cenzor – głównym zadaniem programu jest zapezpiecznie przed dostępem do niecenzuralnych treści Internetu, -blokowanie wybranych programów czy gier, -kontrola dostępu czasu, -kontrola stron www.

Co możemy zrobić sami? Starajmy nie popełniać tych częstych błędów: -co czwarty użytkownik Internetu nie ma aktualnego oprogramowania internetowego chroniącego komputer, -bezmyślne korzystamy z publicznych sieci - darmowe nie zawsze bezpieczne, -wchodzimy na podejrzane strony i ściągamy szkodliwe pliki, -ignorujemy ostrzeżenia o zagrożeniu,

-publikujemy w portalach społecznościowych informacje osobiste, a nawet poufne, -podajemy swoje dane osobowe w witrynach, które nie są odpowiednio zabezpieczone. Musimy być świadomi zagrożeń, jakie czyhają na nas w sieci. Aktualna wiedza na ten temat jest podstawą skutecznej ochrony naszych komputerów, smartfonów, a także prywatnych danych. Znając zagrożenia, będziemy mogli wybrać najskuteczniejsze rodzaje zabezpieczeń.

Prawo do prywatności w mediach. To prawo jest jednym z podstawowych praw człowieka, zapisanym wprost w międzynarodowych aktach prawnych. Prawo mówi o tym, że każdy użytkownik Internetu czy innego środka przekazu ma prawo do prywatności i anonimowości np. ochrona danych osobowych.

DZIĘKUJEMY ! ! !