Koncepcja procesu Zadanie i proces. Definicja procesu Process – to program w trakcie wykonywania; wykonanie procesu musi przebiegać w sposób sekwencyjny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tryby adresowania Prawie każda operacja wykonywana przez mikroprocesor wykonywana jest na pewnych argumentach (lub argumencie). Sposoby wskazywania argumentów.
Advertisements

Zerowanie mikroprocesorów Cel: wprowadzenie mikroprocesora w określony stan początkowy Zwykle realizowany poprzez: inicjalizację licznika rozkazów (PC)
Funkcje w PHP ABK.
Wirtualizacja zasobów w systemach operacyjnych
Programowanie obiektowe
Wykonał : Marcin Sparniuk
SYSTEMY OPERACYJNE WSTĘP
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
Sieci komputerowe.
CPU.
Komponenty bazy danych Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń,
SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
Wykład 5 Przerwania w systemie SAB80C537 dr inż. Andrzej Przybył
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Podstawowe składniki funkcjonalne procesora i ich rola.
Kurs Pascala – spis treści
Wykład nr 7: Synchronizacja procesów
Systemy operacyjne Wykład nr 5: Wątki Piotr Bilski.
Systemy operacyjne Wykład nr 4: Procesy Piotr Bilski.
Wykład nr 2: Struktura systemu komputerowego a system operacyjny
Komputer, procesor, rozkaz.
Temat nr 10: System przerwań
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Wstęp do programowania obiektowego
Wstęp do interpretacji algorytmów
PHP wprowadzenie.
Temat : Części komputera
ZARZĄDZANIE PROCESAMI
Wątki.
Komputer a system komputerowy
Podstawy programowania
Podstawy programowania II
Opracowanie: Maria W ą sik. Pierwsze komputery budowano w celu rozwi ą zywania konkretnych problemów. Gdy pojawiało si ę nowe zadanie, nale ż ało przebudowa.
Operacje na strukturach listowych
Opracowanie: Maria Wąsik
Zasada działania komputera
1 Wykład 8 Podprogramy. 2 Pojęcie i istota stosowania dzielenie programu na części (logicznie spójne) - nazwane - niezależne od pozostałych części - z.
SYSTEMY OPERACYJNE I SIECI KOMPUTEROWE
Automatyka i Robotyka Systemy czasu rzeczywistego Wykład 4.
Podstawowe usługi systemów operacyjnych
Architektura komputerów
Języki i środowiska programowania systemów rozproszonych, Wykład 05, Slajd Języki i środowiska programowania systemów rozproszonych Wykładowca:
Przerwanie ang. interrupt.
Pamięć komputerowa S t r u k t u r a p a m i ę c i.
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Zasady przywiązywania układów współrzędnych do członów.
Przekazywanie parametrów do funkcji oraz zmienne globalne i lokalne
Budowa komputera ProProgramer.
Elementy zestawu komputerowego
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
Wykład 7 Synchronizacja procesów i wątków
W ą t e k (lekki proces) thread.
SYSTEMY OPERACYJNE I SIECI KOMPUTEROWE
Systemy rozproszone  Rozdzielenie obliczeń między wiele fizycznych procesorów.  Systemy luźno powiązane – każdy procesor ma lokalną pamięć; procesory.
ZAPIS BLOKOWY ALGORYTMÓW
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
URZĄDZENIA TECHNIKI KOMPUTEROWEJ
System plików.
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Procesor, pamięć, przerwania, WE/WY, …
Procesy, wątki Program a proces Proces: Przestrzeń adresowa, kod, dane, stos (część pamięci do przechowania zmiennych lokalnych i niektórych adresów) Otwarte.
Warstwowe sieci jednokierunkowe – perceptrony wielowarstwowe
Wstęp do interpretacji algorytmów
Tryby adresowania i formaty rozkazów mikroprocesora
,,Do czego służy nam komputer?”
Opiekun: Stanisław Toton. 1. Co to jest mikroprocesor? 2. Początki mikroprocesora. 3. Budowa typowego mikroprocesora. 4. Rozwój mikroprocesorów na przełomie.
Hipertekst HTML WWW.
Format rozkazu Tryby adresowania.
Zapis prezentacji:

Koncepcja procesu Zadanie i proces

Definicja procesu Process – to program w trakcie wykonywania; wykonanie procesu musi przebiegać w sposób sekwencyjny.

Proces sekwencyjny Jest wykonywanym programem. Wykonanie procesu musi przebiegać w sposób sekwencyjny. Oznacza to, że w dowolnej chwili na zamówienie danego procesu może być wykonywany co najwyżej jeden rozkaz kodu programu.

P r o c e s Proces jest jednostką pracy systemu Proces jest elementarną jednostką pracy (aktywności) zarządzaną przez system operacyjny, która ubiega się o zasoby systemu komputerowego w celu wykonania programu. Proces to inaczej wykonujący się program.

Elementy składowe procesu Program – definiuje zachowanie procesu Dane – zbiór wartości przetwarzanych oraz wyniki Zbiór zasobów tworzących środowisko wykonawcze Blok kontrolny procesu (PCB, deskryptor) – opis bieżącego stanu procesu, przechowuje informacje o dostępności i zajętości danego typu zasobów

Z a s o b y To elementy sprzętowe lub programowe systemu komputerowego, którego brak może potencjalnie zablokować wykonywanie programu (przetwarzanie). Przykłady zasobów: procesor, pamięć, plik, (dane), itp.

Do procesu należą: Licznik programu Stos (stack) Sekcja danych

Licznik programu To licznik rozkazów określający następny rozkaz do wykonania. Licznik ten wskazuje adres następnej instrukcji do wykonania w procesie.

S t o s Stos (ostatni na wejściu, pierwszy na wyjściu) – liniowa struktura danych, w której dane dokładane są na wierzch stosu i z wierzchołka stosu są pobierane. Ideę stosu danych można zilustrować jako stos położonych jedna na drugiej książek – nowy egzemplarz kładzie się na wierzch stosu i z wierzchu stosu zdejmuje się kolejne egzemplarze. Elementy stosu poniżej wierzchołka stosu można wyłącznie obejrzeć, aby je ściągnąć, trzeba najpierw po kolei ściągnąć to, co jest nad nimi.

S t o s Przechowuje dane tymczasowe (takie jak parametry procedur, adresy powrotne i zmienne tymczasowe).

S e k c j a d a n y c h Zawiera zmienne globalne, które deklarowane są poza jakimkolwiek blokiem (na poziomie głównym) i mogą być użyte w każdym miejscu w programie. Zmienne globalne podobnie jak zmienne statyczne tworzone są w obszarze danych programu w momencie jego uruchomienia i kasowane w momencie zakończenia.

P a m i ę ć Pamięć, w której umieszczone są zmienne globalne i statyczne jest zerowana przed uruchomieniem programu Pamięć, w której umieszczone są zmienne lokalne ma zawsze wartość przypadkową.

Tworzenie procesu Z jednym programem mogą być związane dwa procesy, będą one jednak zawsze traktowane jako dwie oddzielne sekwencje wykonania. Zazwyczaj wykonujący się proces tworzy wiele nowych procesów. Każdy z nowych procesów może znów wytwarzać procesy

Zakończenie procesu Proces kończy się wówczas, gdy wykona swoja ostatnią instrukcję i poprosi system operacyjny o swoje usunięcie. Proces może wówczas przekazać dane (wyjście) do procesu macierzystego za pośrednictwem funkcji systemowej.