Komunikacja interpersonalna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

– poradnik dla babci i dziadka”
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
Zastosowanie Internetu
Komunikacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego
Mgr Ewa Wolska. 1. AFD: co najmniej 2 wpisy w semestrze (przed terminem oddania pracy). Zakładamy własny folder z imieniem i nazwiskiem pierwszy wpis.
Podstawy krytycznego myślenia
Projekt obejmował lata szkolne 2009/2010, 2010/2011 oraz 2011/2012. Projekt był wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany.
Portal Systemu Jakości Kształcenia
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Podstawy programowania
Badanie sprawozdań finansowych i kontrola wewnętrzna
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE ROZWOJEM FIRMY Prezentacja bloku specjalnościowego kwiecień 2009 r. KATEDRA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I POLITYKI PRZEMYSŁOWEJ.
Fundusze europejskie i współpraca międzynarodowa Moduł H Opiekun dr Renata Lisowska.
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA Spis treści: 1. WPROWADZENIE WPROWADZENIE 2. ZADANIE ZADANIE 3. PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA.
Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie
Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Drogowskazy poszkoleniowe. 22 października 2010r.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
ALGORYTM.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
elektroniczna DEMOKRACJA LOKALNA IN STATU NASCENDI Krzysztof Ciupis
POSTER: rodzaje nawierzchni
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
AS-CONSULTING Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces - Henry Ford.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
am NewConnect Convention lipca 2008 Łódź
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II
CEBULA (ŁOŻYSKO KULKOWE)
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Procedura wydania opinii o zasadności realizacji projektów z zakresu budowy sieci szerokopasmowych finansowanych z funduszy strukturalnych Warszawa.
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
SKUTECZNE SŁUŻBY NA EURO Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskie w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Cel ogólny opracowanie ścieżki turystycznej ukazującej walory powiatu brodnickiego, ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji własnej gminy.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Rola ekonomii społecznej w aktywnej integrac j i Prowadzi: Krzysztof M argol Zajęcia prowadzone w ramach projektu POKL /12 Przez projekt.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
METODA PROJEKTÓW ZESPÓŁ SPORTOWYCH SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Zapis prezentacji:

Komunikacja interpersonalna Ćwiczenia

Bernadetta Kulinowska Biuro Doradztwa Personalnego WSIiZ ul. Sucharskiego 2 35-225 Rzeszów pok. RA6 Tel . 17/86 61 259 E-mail: bkulinowska@wsiz.rzeszow.pl

Kryteria zaliczenia przedmiotu: Student otrzymuje tę samą ocenę z ćwiczeń i z projektu: zal/nzal Kryteria oceniania: zaliczenie ćwiczeń i projektu odbywa się na podstawie złożonej pracy pisemnej oraz udział w zajęciach (student powinien również zapoznać się ze skryptem Komunikacja dydaktyczna – dostęp dysk wspólny K)

Ćwiczenia Cele: Rozwijanie umiejętności efektywnej komunikacji Przygotowanie studenta do skutecznej pracy w zespole

Ćwiczenia Efekty kształcenia: Skutecznie formułować komunikaty w formie werbalnej i niewerbalnej Wykorzystać różne kanały i techniki komunikacji Przyjmować różne role w czasie pracy zespołowej Zastosować zasady efektywnej pracy zespołowej

Wymagania dotyczące projektu: Projekt realizowany jest w zespołach. Projekt musi składać się z następujących elementów: strona tytułowa: temat projektu, nazwisko, imię i kierunek studiów studentów realizujących projekt oraz nazwisko i imię nauczyciela prowadzącego projekt spis treści wstęp – cele projektu część teoretyczna, zawierająca niezbędne pojęcia, terminy, definicje z zakresu projektu (krótko) część praktyczna, zawierająca opis podjętych działań, dochodzenia do rozwiązania w ramach analizy konkretnej sytuacji komunikacyjnej (np. analizy sytuacji negocjacyjnej na przykładzie konkretnej firmy/konkretnych firm, analiza pracy zespołowej na przykładzie konkretnego zespołu, analiza sposobu rozwiązywania konfliktu na przykładzie konkretnej sytuacji z życia) – ta część ma stanowić większość pracy zakończenie – wnioski (w kontekście realizacji postawionych celów), Bibliografia Wymóg dotyczący formy graficznej – edytor tekstowy. Liczba stron od 8-10, czcionka Times New Roman/ Arial 12, interlinia 1,5

Tematy projektu: Formy komunikacji interpersonalnej. Zasady efektywnego słuchania i mówienia. Rodzaje uczestników procesu komunikacji. Zespół i praca zespołowa. Uczestnicy zespołu i zasady pracy zespołowej. Role uczestników pracy zespołowej. Konflikt i style rozwiązywania konfliktów

Konsultacje AFD Ważne terminy: do 20 października – skład zespołów do 10 listopada – temat projektu do 15 grudnia – projekt

Uwaga! NIEZALICZENIE JEDNEJ Z FORM (ĆWICZENIA, PROJEKT) SKUTKUJE NIEZALICZENIEM CAŁEGO PRZEDMIOTU