Woda i roztwory wodne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZJAWISKO FIZYCZNE A REAKCJA CHEMICZNA
Advertisements

Projekt ,,Smacznie, ale czy na pewno zdrowo- czyli ile wiesz o tym co jesz?”
Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Wykonał: Filip Chrobak
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
Budowa atomu Alotropia siarki
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Doświadczenie z wodą i atramentem
Sucha destylacja węgla i jego produkty
Tajemnicze pismo z mąki
1 2 Patelnia, woda, masło, cukier, łyżka, papier 3.
Wykrywanie skrobi w produktach spożywczych
Sprawozdanie z doświadczenia
Za pomocą metody Benedicta sprawdzamy, czy w liściu jest skrobia.
WODA I ROZTWORY WODNE TESTY
Woda jako nieodłączny składnik żywności.
Dlaczego śnieg jest biały???
Doświadczenia chemiczne
DOŚWIADCZENIA NA ZAJĘCIACH KOŁA CHEMIKA
Nauka przez obserwacje
Temat: Reakcje strąceniowe
Wycieczka w chemię żywności
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Biologia to opowieść o fenomenie i cechach życia.
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
Praca na kółku chemicznym gimnazjalistów
Barwa wskaźników w roztworze kwasu octowego:
Różnobarwny świat chemii
Nasze doświadczenia Jakie ph ma słodkie mleko?
Sok z czerwonego buraka
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Otrzymywanie wodoru.
Repetytorium z chemii.
Woda mineralna.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zapraszam do oglądania prezentacji
Zdrowe odżywianie w słowie, liczbie i praktycznym działaniu.
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
Lekcja w laboratorium biologicznym
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne z biologii
Cukier - wróg czy przyjaciel?
Most Cieczy W dwóch stykających się zlewkach znajduje się ciecz (np. woda dejonizowana). Po przyłożeniu wysokiego napięcia między cieczą w jednej i w drugiej.
Projekt biologiczno-chemiczny
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Dlaczego śnieg jest biały??
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK.
CHEMIA OD KUCHNI.
Prezentacja multimedialna Prezentacja multimedialna Szkolny Ośrodek Badania Środowiska Przedstawia: Projekt o wodach Wrocławia Stworzone przez Filipa Godlewskiego.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Scenariusz lekcji chemii: „Krzemionka – składnik skorupy ziemskiej.” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Projekt Gimnazjalny – ,,Chemia bawi i uczy”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Tęczowy Świat Kwiatów.
WARSZTATY BIOLOGICZNE
im. Jana Matejki w Koszalinie
Wyk. Przemysław Dubiński
Kolorowa chemia czyli indykatory naturalne i sztuczne
Zapis prezentacji:

Woda i roztwory wodne

Wykrywanie wody w produktach spożywczych pochodzenia roślinnego. W ryżu Narzędzia: Dwie probówki, łyżeczka ryżu, palnik spirytusowy. Obserwacje: Podczas ogrzewania na ściankach probówki skraplała się woda. Wnioski: Na ściankach probówek pojawiają się kropelki wody. Nawet produkty pochodzenia roślinnego uważane za „suche” zawierają wodę.

Odwadnianie i uwadnianie siarczanu VI miedzi II Narzędzia: Probówka, kilka kryształków siarczanu VI miedzi II , palnik spirytusowy, pipeta Obserwacje: Po ogrzaniu siarczan VI miedzi II stał się biały a na ściankach probówki pojawiły się krople wody. Po ostudzeniu, podczas dodawania wody stawał się znów niebieski. Wnioski: Doświadczenie dowodzi, że woda może znajdować się również w kryształkach różnych substancji. Po ogrzaniu związku miedzi na ściankach probówki skrapla się woda, a kryształki się odbarwiają. Po dodaniu wody kryształki znów przybierają niebieską barwę.

Odparowanie wody wyciągowej i destylowanej Narzędzia: Dwa szkiełka zegarkowe, kilka kropli wody destylowanej i wody wodociągowej, palnik spirytusowy. Obserwacje: Po odparowaniu wody na jednym szkiełku pozostaje osad a na drugim nie. Dzieje się tak ponieważ woda destylowana jest oczyszczona ze wszelkich zanieczyszczeń a woda wodociągowa nie. Wnioski: Wynika z tego, że w wodzie wodociągowej rozpuszczone są substancje stałe które po wyparowaniu wody pozostają na szkiełku. Woda destylowana nie zawiera żadnych rozpuszczonych substancji.

Prezentację wykonali: Justyna Alba Piotr Krystek Źródło: Podręcznik Ciekawa chemia Klasa II Internet Informacje zdobyte na lekcji