Jak się uczyć ?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
uczyć się języka angielskiego
Advertisements

Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Czy wiesz co jesz? Odżywiasz się zdrowo?.
Norbert Konieczkowicz
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
Sprawdzian także dla rodziców
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat
Jak się uczyć - zasady.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
Jak się uczyć?.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Jak się uczyć?.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Nauczanie zintegrowane
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Jak się uczyć? Gabriela Bonk, Rybnik.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
ODŻYWIAMY SIĘ ZDROWO.
„Style i techniki uczenia się”
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
TO WOLNA ENCYKLOPEDIA. -POWSTAŁA 15 STYCZNIA AUTOR- JIMMY WALES CZERPIEMY Z NIEJ INFORMACJE, KTÓRE NIE ZAWSZE SĄ ZGODNE Z PRAWDĄ. W 2006 ZOSTAŁA.
Najdziwniejsze zwierzęta świata
Wykonały Dorota Jaszewska i Paulina Pyszniak
Jak uczyć się skutecznie?
Ciekawe strony internetowe
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.
Autorzy: Kuba Kuśmierowski Wojtek Turczyn klasa IV a
Jak się uczyć?.
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
Bezpieczny Internet.
+ + dlaczego i jak czytać Biblię? SESJA PIĄTA.
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
ZDROWE ODŻYWIANIE.
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE CZASEM
Kto jest przyjacielem lasu?
Metody sprawnego uczenia się.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
MOJA KARIERA ZAWODOWA.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
Ankieta została przeprowadzona w klasach licealnych. Klasom 1 i 2 zostało zadane 5 pytań, natomiast klasie 3 9 pytań. Łącznie było 182 ankiet. Oto wyniki.
Energia wodna.
Ochrona Środowiska to dla mnie sprawa bardzo bliska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
 Pożywienie jest niezbędne do życia. Stanowi źródło energii i składników odżywczych potrzebnych do wzrostu i rozwoju, do wykonywania różnych czynności.
Jak pomóc dziecku w nauce w domu? Grażyna Frydrychowicz Barbara Jaworowicz.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
"Lepszy Internet zależy od Ciebie!"
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Jak się uczyć?.
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Jak się uczyć? Gabriela Bonk, Rybnik.
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Zapis prezentacji:

Jak się uczyć ?

Motywacja lękowa - uczymy się, by uzyskać nagrodę lub uniknąć kary .. Motywacja poznawcza - zaspokajanie ciekawości , odpowiedzi na pytanie : dlaczego ?

Jak działa nasz umysł ?

Ciągła nauka , nigdy zabawy, a student będzie tępy i niemrawy .

Nie wmawiaj sobie , że matematyka czy chemia są nudne , drętwe i trudne . Przekonaj się , że uczysz się rzeczy ciekawych , ważnych, celowych i sensownych, a szybko przyswoisz sobie wiedzę .

Dyskusje , rozmowy zaostrzają uwagę , gdy mamy słuchacza intensywniej myślimy - gdy wytłumaczysz koleżance najlepiej się nauczysz .

Słuchaj aktywnie- kojarz, przeprowadzaj selekcję przed słuchaniem, czytaniem- zadaj sobie pytania: co wiem na ten temat? czego chcę się dowiedzieć? - wtedy informacja staje się odpowiedzią, mózg chętnie ją zapamięta; Twoje skojarzenia budują w mózgu siatkę- im jest ich więcej- tym gęstsza siatka, więcej nowych informacji na niej się zatrzyma

Słuchaj (zwłaszcza Ty- Kobieto Słuchaj (zwłaszcza Ty- Kobieto!) ze słuchu pochodzi 20-50 % naszej wiedzy- korzystaj z lekcji- nie ucz się na historii do sprawdzianu z polskiego

Słowa ułatwiające zapamiętywanie dat , numerów telefonów : 0-ksero 6-jeść 1-głaz 7-krem 2-drwa 8-prosię 3-bzy 9-skręć 4-sery 10-pieczęć 5-rtęć

Takie numeryczne „HAKI” można też budować, biorąc pod uwagę kształt cyfr

Im więcej zmysłów uczestniczy w nauce- lepszy efekt (mów, pisz, słuchaj, dotykaj, wąchaj...)

Zapamiętujemy 10% tego, co czytamy

10% tego co słyszymy

50% tego co widzimy i słyszymy

70% tego co mówimy i piszemy

90% tego co mówimy podczas wykonywania np. doświadczenia

Lepiej się zapamiętuje! To, co się rymuje – Lepiej się zapamiętuje!

Pamiętaj chemiku młody Wlewaj zawsze kwas do wody!

Stres zabiera 30% energii potrzebnej do uczenia się Stres zabiera 30% energii potrzebnej do uczenia się . Potem stresujesz się , dlatego że się zestresowałeś - pojawia się stres wtórny i kolejne 30% energii nie jest twoje ...

Gdzie się uczyć ? W kąciku nauki warto mieć porządek. Na biurku powinny leżeć tylko niezbędne rzeczy: słowniki , encyklopedie , przybory (przygotowane wcześniej, by nie tracić czasu na szukanie) . Lepiej nie trzymać niczego, co rozprasza np. zdjęć sympatii.

Książkę trzymaj 25-30 cm od oczu, pod kątem 45°

Światło- najlepiej dzienne, z lewej strony (lub z prawej jeśli jesteś leworęczny). Gęste firanki, kwiaty doniczkowe w zbyt dużych ilościach- kradną nam je .

Warto dobrze przygotować swoje miejsce nauki

Niewiele się nauczysz , gdy jesteś : zmęczony; głodny; niewyspany; w dusznym pokoju; w hałasie; przy słabym świetle.

Naucz się dobrze planować swój czas.

Lepiej się uczyć po lekcjach, nie przed- w czwartek po biologii, a  nie przed biologią we wtorek.

Systematycznie – czas potrzebny na nauczenie się kilku lekcji rośnie w postępie geometrycznym- jeśli materiału jest 2 razy więcej- czasu trzeba 4 razy tyle.

DOBRE ODŻYWIANIE: witaminy z grupy B, ryby, tuńczyk, sardynki, makrele, fasola, wołowina, orzeszki ziemne, ziarna zbóż, otręby, kiełki pszenne, lecytyna- soja ZŁE ODŻYWIANIE: zbyt tłusto, dużo cholesterolu, także niedożywienie, brak białka, alkohol, papierosy, leki wpływające na pracę mózgu, choroby zapalne mózgu- urazy głowy, długotrwałe niedosypianie, przemęczenie, brak wypoczynku

Wykorzystano informacje oraz ilustracje z następujących pozycji: Bibliografia Wykorzystano informacje oraz ilustracje z następujących pozycji: Tony Buzan: Pamięć na zawołanie. Łódź: Ravi, 1999. ISBN 83-85997-79-2

Vera F. Birkenbihl: Siano w głowie Vera F. Birkenbihl: Siano w głowie? Instrukcja obsługi mózgu czyli jak z „właściciela” mózgu stać się jego „użytkownikiem”. Katowice: KOS, 1997. ISBN 83-86757-10-8 Bosse Angelöw: Jak się uczyć skutecznie, szybko i przyjemnie. Poznań: Moderski i S-ka, 1998. ISBN 83-87505-22-6

Elżbieta Zeman: Edukacja czytelnicza i informacyjna Elżbieta Zeman: Edukacja czytelnicza i informacyjna. Podręcznik dla uczniów liceum technicznego. Warszawa: WSiP, 1999. ISBN 83-02-07501-9 Jarosław Rudniański: Jak się uczyć? Wyd. 9 popraw. Warszawa: WSiP, 1987. ISBN 83-02-02998-X

STRONY WWW Biblioteka Zespołu Szkół Urszulańskich w Rybniku www.bibliofilur.republika.pl http://www.edufun.pl/polkolonie/polkolonie.php http://coinbullion.net/knowledge-center/ http://www.uczsieszybko.pl/jak-sie-uczyc-szybko/ http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=136330 http://www.youtube.com/watch?v=iqDwHrfsrOU http://www.youtube.com/watch?v=WHiCldHYnuE http://www.nowaera.pl/projekt-krok-po-kroku/krok-3-znalezienie-sojusznikow-i-oszacowanie-zasobow.html http://uczeniesie.wordpress.com/sposoby-uczenia-sie/ http://www.postawnarozwoj.uni.lodz.pl/admin/zdjecia/file/Style%20uczenia%20si%C4%99.pdf https://www.google.pl/search?q=wzrokowcy&safe=off&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2BOuUfa2FsTotQb4jIDwDg&ved=0CD0QsAQ&biw=1366&bih=613#facrc=_&imgrc=NWO36GuFMB7YEM%3A%3BRCPINa- http://www.projektsukces.pl/mindmaps.html http://gogaga.pl/?mod=magazyn&action=artykul&id=142

PROJEKT ZREALIZOWALI:

Aleksandra Andreasik Weronika Bożek Magdalena Machocka Kinga Pacyna Agata Sobiegraj

Klaudia Potaczek Paulina Ptak Magdalena Salomon Weronika Wrzaszczak Wojciech Ziętek

Dawid Kitel Robert Bęben Bartosz Zięba

Opiekun p. Agnieszka Grondowa