1
DANE INFORMACYJNE Zespół Szkół w Narewce 96/29_MP_G1 Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Narewce ID grupy: 96/29_MP_G1 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok szkolny: semestr II rok szkolny 2009/2010 2
Zespół Szkół w Narewce
Grupa 1 Zespołu Szkół w Narewce 4
Początek zajęć 27 kwietnia 2010 roku oficjalnie rozpoczęliśmy w szkole projekt "Rozwój przez kompetencje" współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Na początku było trochę do omówienia w.s. organizacji pracy na zajęciach, liczbie godzin oraz innych sprawach. Wybraliśmy też naszego lidera podczas zabawy integracyjnej, została nim Grażyna. Kronikarzami zostali Paweł, Paulina i Kasia - ochotnicy z wyboru.
Nasza pierwsza praca - wizytówki
Kolejny etap naszej pracy Zaczęliśmy poszukiwania materiałów oraz wizualizacji do stworzenia modelu atomu. Poszukiwania trwały w całym Internecie, od Google aż po Allegro ;) Spróbowaliśmy też zbudować go z klocków magnetycznych, ale niestety, nie trzymały się mocno i opadały z dodawaną większą ilością.
Próby budowania różnych modelów atomu i cząsteczek
Nasze wyobrażenie atomu
Sala biologiczna To były naprawdę fajne zajęcia. Mieliśmy je w sali biologicznej a tam mikroskopy poszły w ruch. Mogliśmy podziwiać preparaty dostępne w szkole ale i tworzyliśmy coś samodzielnie.
I mikroskop
I my przed mikroskopem
VIII Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki "Jedność w różnorodności" Jeździliśmy też do Hajnówki na VIII Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki "Jedność w różnorodności" organizowany przez Politechnikę Białostocką. Braliśmy udział w Imprezie pt " Chemia w ciekawych doświadczeniach".Mieliśmy okazję uczestniczyć w interesujących doświadczeniach. Niektórzy z nas po raz pierwszy mogli zobaczyć i dotknąć przyrządów chemicznych i odczynników. Na naszych oczach powstawały wybuchy i dziwne nieznane nam substancje.
VIII Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki "Jedność w różnorodności"
Doświadczenia
Doświadczenia
Quiz - " Dbajmy o Środowisko Przyrodnicze, w Którym Żyjemy" Pytania dotyczyły ochrony środowiska oraz flory i fauny w Polsce i na Świecie. Jedno z nich brzmiało” Ile kilogramów pokarmu zjada dorosły żubr w ciągu doby”. A nam skąd to wiedzieć? :)
" Porosty Jako Bioindykatory Zanieczyszczeń Powietrza" Uczestniczyliśmy w prezentacji p.t. " Porosty Jako Bioindykatory Zanieczyszczeń Powietrza". Pani przedstawiała nam znaczenie porostów w środowisku oraz problem zanieczyszczenia powietrza. Mieliśmy okazję dotknąć i polizać :) różnego typu porostów.
Porosty
Budowa modeli cząsteczek Budowaliśmy różne modele cząsteczek. Próbowaliśmy je robić z przeróżnych materiałów. Koniec końców zrobiliśmy je z "klejącego styropianu" :). Jedne nam się udały inne niezupełnie. Ale to przecież nasze pierwsze tak samodzielne prace z chemii.
Nasze cząsteczki
Nasze cząsteczki
Nasze doświadczenia
Woda i denaturat
Groch i kasza manna
Zimna woda i tusz
Butelka, balon oraz gorąca i zimna woda
Woda, soda oczyszczona i ocet
Woda i herbata
Woda, herbata, kwasek cytrynowy i soda oczyszczona
Wycieczka do Ceramiki Budowlanej w Lewkowie Starym
Kopalnia iłu przy Ceramice Budowlanej
Wyrobisko w kopalni iłu
Opuszczona żwirownia i piękne przekroje geologiczne
A tak kończyliśmy ten semestr pracy Tworzyliśmy powyższą prezentację Uzupełnialiśmy ankiety
Dziękujemy za uwagę. Do zobaczenia w następnym semestrze. Prezentację wykonała: Grupa 1 Zespół Szkół w Narewce
39