Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Advertisements

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 1 w Gryficach
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Gęstość to stosunek masy do objętości
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Jana Pawła II w Mroczeniu ID grupy: 98/48_MF_G2 Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
GĘSTOŚĆ.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
1.
Zapis prezentacji:

Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie zdobytych informacji, doskonalenie umiejętności prezentacji zebranych materiałów, rozwijanie własnych zainteresowań, doskonalenie umiejętności przeprowadzania doświadczeń, analizy danych, formułowania wniosków,

planowanie harmonogramu działań i przekonanie członków grupy do proponowanych rozwiązań, przewidywanie trudności w czasie realizacji i radzenia sobie z nimi.

Podział zadań grupy: Aleksandra Noweiska - lider grupy, Paulina Janicka - kronikarz Agnieszka Serwus - kronikarz Kamil Fabijańczuk - sprawozdawca Wojciech Nowicki - sprawozdawca Kinga Wawrzyniak - „szperacz” Agata Gronowska - „szperacz” Aleksandra Skotarek Paulina Serwatka członkowie grupy Aleksandra Molisak

Czym jest materia? Materia to wszystko to, co posiada masę i zajmuje określoną przestrzeń.

Temat projektu : Gęstość materii

Gęstość Zapewne każdy słyszał pytanie: Co jest cięższe: kilogram pierza, czy kilogram żelaza? Udzielając odpowiedzi bez zastanowienia odpowiemy żelaza. Czy to prawda? Bardzo często używamy potocznych określeń, cięższy, lżejszy podświadomie odnosimy je do ciał o tych samych rozmiarach np. porównując masę dwóch butelek: pierwsza wypełniona powietrzem a druga wodą. Bez trudu odpowiemy że cięższa jest butelka z wodą, chociaż maja taką samą objętość, to co je różni? GĘSTOŚĆ.

Jak wyznaczyć gęstość ? Gęstość jest cechą charakterystyczną każdej substancji. Sposób wyznaczenia gęstości danej substancji polega na zrobieniu z tej substancji kostki sześciennej o krawędzi 1m lub 1 cm i zważeniu jej. Gęstość = masa kostki materiału o krawędzi 1m (1 cm). Możemy ją także wyznaczyć z poniższego wzoru: gęstość = masa ciała objętość ciała

Używając symboli możemy zapisać: d- (gęstość to po angielsku density) ρ – gęstość m – masa ciała V- objętość ciała Z definicji gęstości wynika, że jest to wielkość fizyczna, która wskazuje, jaka masa przypada na jednostkową objętość ciała

Jednostka gęstości w układzie SI (franc Jednostka gęstości w układzie SI (franc. Système International d'Unités ) jest ( kilogram na metr sześcienny. Często używa się także jednostki mniejsze: , . ,

Dlaczego warto znać gęstość ciała ? Gdy znamy gęstość ciała, możemy oszacować masę ciała ( np. piasku w piaskownicy, benzyny w cysternie, śniegu na dachu) wystarczy tylko określić objetość. Dokonując przekształceń wzoru otrzymujemy: Gdy znamy gęstość i masę ciała, możemy określić jego objętość:

Gęstość ciała może się zmieniać Gęstość ciała może się zmieniać. Ogrzewanie zwiększa objętość ciała, chociaż jego masa pozostaje taka sama.

Zatem wzrost temperatury powoduje, że taka sama masa zajmuje większą objętość, czyli podczas ogrzewania zmniejsza się gęstość ciała.

Ciała stałe i ciecze są praktycznie nieściśliwe, ale gdy wywieramy ciśnienie na tłok strzykawki w której znajduje się gaz, objętość gazu maleje. Masa gazu w strzykawce jest taka sama, co oznacza, że zmiana ciśnienia gazu powoduje zmianę jego gęstości. Gęstość ciała – szczególnie w stanie gazowym – zmienia się wraz ze zmianą temperatury i ciśnienia wywieranego na ciało.

Dlaczego niektóre ciała toną ???

Czym zajmowaliśmy się w ramach projektu ? wyznaczaliśmy gęstość różnych substancji

budowaliśmy maszyny proste do wyznaczania gęstości

rozwiązywalismy zadania

Przykładowe zadania Zad 1. Zamień jednostki. a) 12 mm3 = 0,000012 dm3, b) 8 dm3 = 8000 cm3 c ) 0,35 m3 = 350 dm3 , d) e ) f )

Zad. 2 Z jakiego materiału wykonana jest bryła o masie 139,5 kg i objętości 50 dm3. Dane: Szukane: Wzór: m = 139,5kg ρ = ? V = 50 dm3 = 0,05m3 Odpowiedź: Bryła jest wykonana z aluminium.

Zad. 3 Jaka masę ma bryła lodu o objętości 2 dm3 Zad.3 Jaka masę ma bryła lodu o objętości 2 dm3 ? Dane: Szukane: Wzór: V = 2 dm3 =0,002 m3 m = ? Odpowiedź: Masa bryły lodu wynosi 1,76 kg

Zad. 4 Kulki przedstawione na rysunku maja takie same masy Zad. 4 Kulki przedstawione na rysunku maja takie same masy. Która z nich ma : a) mniejszą gęstość b) największa gęstość a) b) c) d) Odpowiedzi: a) Najmniejszą gęstość ma kulka na rysunku d b) Największa gęstość ma kulka na rysunku a

W pracowni komputerowej pracowaliśmy z excelem.

Wykonywaliśmy tabele gęstości

A także uczestniczyliśmy w wykładzie „ Od wielkiego wybuchu do powstania kryształów”

A to MY …

Wnioski i własne spostrzeżenia potrafimy wyznaczać gęstość ciał różnymi metodami, umiemy szacować niepewności pomiarowe, współpracować w grupie, wyszukiwać informacje, selekcjonować i wykorzystywać w życiu codziennym, umiemy planować swoją pracę i konsekwentnie realizować postawione cele, potrafimy analizować dane i wyciągać wnioski.