DANE INFORMACYJNE Gimnazjum im. Powstańców Styczniowych w Szudziałowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Bryły platońskie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 1 w Lini ID grupy:
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Zespół Szkół Samorządowych Gimnazjum im
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Zalewie ID grupy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
1.
Budowa materii Trochę historii. Budowa materii Trochę historii.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Niels Bohr Postulaty Bohra mają już jedynie wartość historyczną, ale właśnie jego teoria zapoczątkowała kwantową teorię opisu struktury atomu. Niels.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
1.
1.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Budowa atomu Poglądy na budowę atomu. Model Bohra. Postulaty Bohra
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE Gimnazjum im. Powstańców Styczniowych w Szudziałowie Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Powstańców Styczniowych w Szudziałowie ID grupy: 96/56_mp_g2 Kompetencja: Matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Cząsteczkowa budowa materii Semestr/rok szkolny: Semestr II/2010r.

Cząstka materialna wg. Starożytnych na przykładzie koncepcji Platona TROCHĘ HISTORII Cząstka materialna wg. Starożytnych na przykładzie koncepcji Platona

CZĄSTKA OGNIA (łac. Ignis) Ten czworościan symbo - lizował cząstkę ognia a był nim czworościan foremny (łac. Tetraedr.) 4

CZĄSTKA ZIEMI (łac.Terrae) Przedstawiona niżej figura jest jak każdy wie sześcian. Ten był przedstawicielem cząstki ziemi. (łac. heksaedr) 5

CZĄSTKA POWIETRZA (łac. Aura) Na tej fotografii dziewczyny trzymają własnoręcznie zrobiony ośmiościan foremny. Symbolizuje on cząsteczkę, którą oddychamy czyli powietrze (z łac. oktaedr) 6

CZĄSTKA WODY (łac. Aqua) Dwudziestościan symbolizował cząstkę wody. Inna nazwa tej bryły to z łac. Ikosaedr. Ci sympatyczni panowie zrobili ją własnoręcznie. 7

CZĄSTECZKA DUCHOWA - Idea W matematyce znany jako dwunastościan foremny. Trochę wymagał wysiłku, żeby go zrobić. Z niej to zbudowany jest wg. starożytnych świat wartości. 8

OTO CAŁY ŚWIAT Składający się z ognia, ziemi, powietrza i wody, wśród nich znajduje się cząstka wartości czyli idei.

John Dalton – teoria atomistyczna – IX wiek Według Daltona własności gazów można wytłumaczyć dzięki atomom. Stwierdził że związek chemiczny jest zbudowany z pierwiastków. Oto niektóre jego postulaty: 1.Materia złożona jest z niewidzialnych atomów. 2.Wszystkie atomy jednego pierwiastka mają identyczną masę i pozostałe właściwości. 3.Każdy pierwiastek zbudowany jest z niepowtarzalnych atomów, różniących się od innych masą. 4.Atomy są niezniszczalne i nie podlegają przemianom podczas reakcji chemicznych, zmienia się tylko ich wzajemne ułożenie i powiązanie. 5.Cząsteczka związku chemicznego składa się ze skończonej i niewielkiej liczby atomów różnych pierwiastków.

WSPÓŁCZESNA TEORIA NIELSA BOHRA Niels Henrik David Bohr (ur. 07.10.1885r. w Kopenhadze, a zm. 18.11.1962r. tamże) – fizyk duński, laureat Nagrody Nobla z dziedziny fizyki w roku 1922 za opracowanie teorii (struktury) atomu. Jego prace naukowe przyczyniły się do zrozumienia atomu oraz rozwoju mechaniki kwantowej.

MODELE ATOMÓW WYKONANE PRZEZ NAS NA ZAJĘCIACH

MODEL TLENU

MODEL HELU

MODEL LITU

MODEL AZOTU

MODEL BERYLU

MODEL WĘGLA

W poszukiwaniu budowy materii ożywionej szukamy cząstek pod mikroskopem

Ruchy Browna Przygotuj preparat mikroskopowy z rozrzedzonego mleka. Niewielką ilość tłustego mleka (nie może mieć oznaczenia UHT!) rozcieńcz wodą z proporcji 1:10. Następnie umieść kroplę na szkiełku podstawowym, nakryj szkiełkiem przykrywkowym i oglądaj pod mikroskopem w powiększeniu 400-800 razy.

Komórki z łuski cebuli Nie trzeba oglądać obrazka w podręczniku, ten w okularze mikroskopu jest lepszy, bo naturalny, a po za tym wymaga wysiłku zrobienie próbki, a ile męki kręcenie śrubą mikrometryczną

Zielony liść, staje się ciekawszy dopiero pod mikroskopem Na tym zdjęciu widzimy blaszkę liścia. Te przypominające chodnik cegiełki to komórki i aparaty szparkowe, którymi oddychają liście. Zielona część to chlorofil. Biologia na dotknięcie ręki

To co poznaliśmy na projekcie w tym roku szkolnym Poznaliśmy dokładnie każdą cząstkę elementarną wg. starożytnych uczonych. Wykonaliśmy także ich modele. Bawiliśmy się a zarazem uczyliśmy obserwując przez mikroskop różne próbki. Tyle emocji. Dwuosobowe grupy zrobiły modele niektórych atomów. Poznaliśmy w pigułce liczbę pi i jej zastosowania.

DZIĘKUJEMY ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI