Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Solidarności w Korycinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Dyskretny urok biologicznych obserwacji mikroskopowych
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 1 w Lini ID grupy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Zespół Szkół Samorządowych Gimnazjum im
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE : Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Leśnicach
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum im. Powstańców Styczniowych w Szudziałowie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Budowa cząsteczkowa materii
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Solidarności w Korycinie ID grupy: 96/59_MP_G2 Kompetencja: Matematyka i przyroda Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok szkolny: II semestr 2010r

Poznajemy grupę Na pierwszych spotkaniach opiekun grupy pani Barbara Jakimuszko poinformowała nas, jak mają wyglądać nasze zajęcia. Będziemy wykonywać doświadczenia, odpowiadać na zagadki oraz robić wiele innych ciekawych rzeczy. Wybraliśmy lidera grupy i osoby prowadzące kronikę.

Poznajemy temat projektowy W dniu 4.05.2010r. dowiedzieliśmy się, że na kilku kolejnych zajęciach będziemy zdobywać informacje na temat budowy materii czyli budowy otaczającego nas świata.  Zaczęliśmy od wyszukiwania różnorodnych informacji na ten temat w Internecie oraz różnych książkach i innych źródłach dostępnych w naszej szkolnej bibliotece.

Wykonujemy doświadczenia Zaczęliśmy wykonywać doświadczenia. Dotyczyły one denaturatu i wody, rozdrabiania kredy w moździerzu oraz zachowania się rozlanej kropli ropy naftowej na powierzchni wody. Doświadczenie 1 Rozdrabnianie kredy w moździerzu do chwili otrzymania sproszkowanej kredy. Problem do rozwiązania: Do jakiego momentu możemy rozdrobnić kredę w moździerzu?

Dlaczego plama z ropy naftowej zajmuje dużą powierzchnię wody? DOŚWIADCZENIA Doświadczenie 2 Szpileczkę zanurzamy w ropie i przenosimy ją do wody w zlewce. Kropla rozchodzi się na znacznej powierzchni wody. Problem do rozwiązania: Dlaczego plama z ropy naftowej zajmuje dużą powierzchnię wody? Dlaczego trudno jest tą plamę usunąć ?

Ciekawe doświadczenia Doświadczenie 3 Wlewamy do kolby miarowej wodę. Następnie dopełniamy denaturatem. Woda znajduje się w dolnej części naczynia, natomiast denaturat nad nią. Po wymieszaniu dwóch cieczy poziom znacznie się obniżył. Problem do rozwiązania: Dlaczego po zmieszaniu denaturatu z wodą poziom cieczy obniżył się?

Budujemy modele cząsteczek Budowaliśmy cząsteczki z plasteliny. Udało nam się zrobić dwuatomową cząsteczkę wodoru (H2), azotu (N2) i tlenu (O2). Budowaliśmy też cząsteczkę ozonu (O3). Następnie zbudowaliśmy cząsteczkę wody, składającą się z dwóch atomów wodoru i jednego atomu tlenu (H2O). Wykonane "nasze modele" uwieczniliśmy na zdjęciach. Dziś rozmawialiśmy też o wiązaniach między atomami oraz o budowie atomu- uzupełniliśmy naszą wiedzę zdobytą na lekcjach chemii.

Cząsteczka wodoru Cząsteczka wody Cząsteczka chlorowodoru Nasze Cząsteczki Cząsteczka chlorowodoru Cząsteczka wodoru Cząsteczka wody

Wykonujemy obliczenia W małych grupach rozwiązywaliśmy zadania rachunkowe i problemowe związane z naszym tematem projektowym. Obliczaliśmy np. objętość i masę kry lodowej o podanych wymiarach. Korzystaliśmy przy tym z tabel gęstości zamieszczonych w różnych podręcznikach i tablicach matematycznych. Wykonywaliśmy też pomiary i związane z nimi obliczenia. Obliczaliśmy masę atomów wyrażoną w gramach i atomowych jednostkach masy.

W pracowni komputerowej Dzisiaj nauczyliśmy się logować na swoje konta na stronie www.rozwojprzezkompetencje.eduportal.pl Wszyscy zapoznaliśmy się z wpisami w e-Kronice naszej grupy i galerią zdjęć. Wypełniliśmy zamieszczoną ankietę.Korzystaliśmy też z wyszukiwarki internetowej, by odnaleźć informacje o ruchach Browna, budowie mikroskopu i przekroju geologicznym Ziemi.

Co widać pod mikroskopem? Praca z mikroskopem W Internecie szukaliśmy informacji dotyczących: rodzajów mikroskopów, różnic między mikroskopem optycznym i elektronowym, zastosowaniem mikroskopu. Sporządzaliśmy m.in. preparat z kropli mleka i oglądaliśmy zawarte w nim cząsteczki tłuszczu pod mikroskopem.

Mikroskop Mikroskop- urządzenie służące do obserwacji małych obiektów, zwykle niewidocznych gołym okiem. Mikroskop pozwala spojrzeć w głąb mikroświata.

Mikroskop jest zbudowany z: 1. okularu, który służy do powiększenia obrazu tworzonego przez obiektyw, 2. rewolweru, który umożliwia prostą zmianę obiektywu, 3. obiektywów, które zbierają światło wychodzące z przedmiotu i tworzą jego powiększony obraz pośredni, 4. śruby makrometrycznej, która służy do wstępnej regulacji odległości, 5. śruby mikrometrycznej, która służy do ustalenia ostrości, 6. stoliku 7. lusterka, które służy do naświetlania badanego obiektu; 8. kondensoru, który koncentruje światło formując z niego stożek, 9. statywu

trochę uniwersytetu w szkole Na zajęcia do naszej szkoły przyjechała pani z Uniwersytetu w Białymstoku. Pani magister przygotowała dla nas prezentację multimedialną na temat figur matematycznych. Przez 2 godziny lekcyjne omawialiśmy temat prezentacji, a przez następne dwie graliśmy w grę ''Jeden z dziesięciu''. Pani magister zadawała nam pytania na temat przedstawionej wcześniej prezentacji. Utrwaliliśmy wiedzę matematyczną.

Doświadczenia chemiczne Na dzisiejszych zajęciach wykonywaliśmy wiele doświadczeń. Było ciekawie, gdyż dostaliśmy instrukcje i sami mogliśmy pracować. Pierwsze i drugie doświadczenie było związane z kredą i fenoloftaleiną. Trzecie zaś dotyczyło działania kwasu solnego na różne skały. Zaobserwowaliśmy, że tylko niektóre z nich się pieniły.

doświadczenie Doświadczenie 1 Suchy koniec kredy umieść w płomieniu palnika (w najjaśniejszym stożku). Ogrzewaj przez ok. 5 minut aż koniec kredy się rozżarzy, następnie ten koniec kredy umieść w parownicy z wodą i kroplą fenoloftaleiny. Zobaczyliśmy malinową barwę.

Marmur pod wpływem kwasu solnego ,,pienił się” DOŚWIADCZENIE Doświadczenie 2 Porównaj właściwości fizyczne próbek minerałów. Na próbkę piaskowca, granitu, wapienia, marmuru podziałaj rozcieńczonym kwasem solnym. Marmur pod wpływem kwasu solnego ,,pienił się”

Woda wapienna zmętniała. Tynk również ,,pienił się”. Doświadczenie Doświadczenie 3 Do próbówki z wodą wapienną wprowadź gaz wyprodukowany w procesie oddychania. Woda wapienna zmętniała. Doświadczenie 4 Kawałek starego tynku umieść z próbówce, dodaj roztwór kwasu solnego. Tynk również ,,pienił się”.

15.06.2010 Dzisiaj przedstawiliśmy na forum szkoły przygotowaną na naszych zajęciach prezentację pokazującą pracę grupy w ramach realizacji zajęć Projektu ,,Rozwój przez kompetencje" .

Fizyka ,,nie taka straszna” 17.06.2010 odbył się wykład z fizyki, który prowadził Pan doktor z Politechniki w Białymstoku. Przybliżył nam niektóre zagadnienia z tego trudnego przedmiotu. Obejrzeliśmy także film o najważniejszych odkryciach dla ludzkości.

Wykonały: Natalia Matel koniec Dziękujemy za uwagę ! Wykonały: Natalia Matel Sylwia Lengiewicz Martyna Werda