Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
„Zbiory, relacje, funkcje”
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
1.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

DANE INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: ZS w Chwaliszewie ID grupy: 98/39_mf_g2 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Gęstość materii Semestr / rok szkolny: I / 2009/2010

Nasze pierwsze zajęcia… Nasze pierwsze zajęcia odbyły się 21 kwietnia 2010 roku. Każda grupa podzieliła się na mniejsze podgrupy, które liczyły lidera, kronikarza i 3 osoby do pomocy. W nich na następnych zajęciach będziemy robić rożne doświadczenia. Podział grup zapisaliśmy na kartkach A4 i zawiesiliśmy je na gazetce w klasie, w której co tydzień będą odbywały się zajęcia w ramach projektu.

Czym jest gęstość? Na tych zajęciach poznaliśmy pojęcie gęstości, jej symbole i jednostki. Aby lepiej zrozumieć czym jest gęstość dla fizyka porównywaliśmy prostopadłościenne klocki o takich samych wymiarach ale zrobione z różnych substancji. Już na oko można było zauważyć, że różnią się one między sobą.

Wyznaczanie gęstości ciał stałych Doświadczenie I Polegało na wyznaczeniu gęstości wybranych ciał stałych. Ważyliśmy ciała na wadze szalkowej i wyznaczaliśmy ich objętość mierząc ich boki lub zanurzając je w cylindrze miarowym. Pracowaliśmy w grupach a otrzymane wyniki zapisywaliśmy w tabeli. CiałoMasa ciała m Objętość ciała V Gęstość d = m/V

Wyznaczanie gęstości cieczy Doświadczenie II Podobnie jak w doświadczeniu I wyznaczaliśmy gęstość cieczy. Ważąc ją trzeba było tylko zważyć naczynie w jakim była ciecz i odjąć jego masę od masy cieczy z naczyniem. Objętość wyznaczaliśmy wlewając ciecz do cylindra miarowego. Wyniki zapisywaliśmy w tabeli podobnej jak w poprzednim doświadczeniu.

Projekt tabeli gęstości (od najmniejszej do największej) i kolejne logowania… CiałoGęstość g/cm3 Drewno0,7 Denaturat0,8 Parafina0,9 Lód0,9 Oliwa0,92 Woda destylowana1,00 Aluminium2,7 Mosiądz8,6 Ołów11,3

Liczymy zadania, przeliczamy jednostki, przekształcamy wzór na gęstość.

Jak pływanie ciał zależy od gęstości? Doświadczenie III W tej serii doświadczeń badaliśmy jak pływanie ciał zależy od ich gęstości. Zauważyliśmy, że korek wrzucony do wody pływa. Oliwa wlana do wody też wypływa na jej powierzchnię. Zauważyliśmy, że ciała o mniejszej gęstości niż ciecz, wypływają na jej powierzchnię, a ciała o większej gęstości toną.

Rozszerzalność termiczna gazów i jej wpływ na gęstość. Doświadczenie IV W tym doświadczeniu przekonaliśmy się, że ogrzane powietrze zwiększa swoją objętość. Powietrze o wyższej temperaturze ma więc mniejszą gęstość, dzięki czemu unosi się do góry. Doświadczenie V Wykorzystując wniosek z poprzedniego doświadczenia ogrzaliśmy powietrze wewnątrz worka na śmieci i zgodnie z naszymi oczekiwaniami Uniósł się on do góry!!!

Prototyp balonu – pierwszy lot! Każda grupa zrobiła balon z worka na śmieci. Końce worka związaliśmy cienkim drutem, następnie wlaliśmy na podstawek denaturat i podpaliliśmy go. Wszystkie balony poszybowały do góry. Świetnie się przy tym bawiliśmy.

Pracujemy nad prezentacją Uczymy się tworzyć prezentację, często metodą prób i błędów. Powoli posuwamy się do przodu.

OZDABIAMY I WYKAŃCZAMY BALONY.. ORAZ KOŃCZYMY PREZENTACJĘ.

Nie wszystko poszło gładko Trochę nam przeszkadzał wiatr Ale się udało!!! Nawet Słonko było…. zainteresowane PRÓBA GENERALNA

,, Hel, jego oczyszczanie i skraplanie – wycieczka do Wrocławia i Odolanowa… Podczas wycieczki mieliśmy okazję zapoznać się ze sposobami pozyskiwania helu. Oraz zwiedziliśmy zabytki Wrocławia

Niestety nie pozwolono nam robić zdjęć wewnątrz zakładów. To zdjęcie szczególnie nam się podoba, wygląda jak by nastąpił wybuch. Wszystko jest jednak w najlepszym porządku!!!

Kilka słów o zakładach w Odolanowie ( Opracowano na podstawie wiadomości zdobytych podczas wycieczki i zawartych na stronie : ) W Odolanowie jest: Oddział Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa S.A., które jest największym podmiotem działającym na polskim rynku poszukiwania i eksploatacji złóż ropy naftowej oraz gazu ziemnego. W zakładzie zajmują się: produkcją gazu wysokometanowego zaazotowanego pochodzącego z kopalń PGNiG SA Oddziału w Zielonej Górze, co służy utrzymaniu optymalnego wydobycia z tych kopalń, pomimo nierównomiernego zużycia gazu zaazotowanego przez finalnych odbiorców; sprężaniem gazu wysokometanowego i przesyłaniem go do krajowej sieci przesyłowej lub podziemnego magazynu gazu (wg potrzeb); odzyskiem helu z gazu ziemnego zaazotowanego, jego oczyszczaniem i skraplaniem; dostarczaniem skroplonego gazu ziemnego LNG.

Ze względu na naszą pracę, najbardziej nas interesowała produkcja helu. Ponieważ balony można wypełniać nie tylko ciepłym powietrzem, ale też helem którego gęstość jest mniejsza od gęstości powietrza. Oczyszczanie helu Gazowy koncentrat helowy (ok. 80%) oczyszczany jest w kolejnych etapach: usuwanie wodoru i osuszanie usuwanie azotu i tlenu usuwanie neonu Skraplanie i magazynowanie helu Skraplanie oczyszczonego strumienia helu odbywa się w obiegowym cyklu sprężanie-rozprężanie przy jednoczesnej wymianie ciepła. Ciekły hel magazynuje się w zbiorniku o specjalnej izolacji próżniowej z ekranem z ciekłego azotu

Ogrzewamy powietrze w balonie StartI poleciał POKAZ NA FORUM SZKOŁY W OSTATNI DZIEŃ ROKU SZKOLNEGO 2009/2010, CZYLI R. ODBYŁ SIĘ POKAZ LOTU NASZYCH BALONÓW, ORAZ POKAZ PREZENTACJI REALIZOWANEGO PRZEZ NAS PROJEKTU.

Najbardziej efektownym elementem był lot naszych balonów. Podobał się on nie tylko uczniom ale też nauczycielom. Byliśmy zadowoleni i dumni z efektu naszej pracy.

Teraz z niecierpliwością i ciekawością czekamy na temat następnego projektu.

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA