1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Matematyka w testach IQ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
1 1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Zapis prezentacji:

1

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja: Zespół Szkół Budowlanych w Żarach ID grupy: 97/87_mf_g1 Kompetencja: Matematyczno-Fizyczna Temat projektowy: Matematyka w testach IQ Semestr V rok szkolny: 2011/2012 2

Palan prezentacji IQ w teorii Matematyka w testach IQ Łamigłówki matematyczne Podsumowanie

IQ – co to jest i dlaczego jest badane IQ jest to skrót od angielskiego wyrażenia Inteligence Quotient oznaczającego iloraz inteligencji. Poziom IQ określa ogólne zdolności człowieka, bez wyszczególnienia, w których dziedzinach jest lepszy lub gorszy.

Czym jest inteligencja? W psychologii inteligencja to swoisty zespól zdolności umysłowych umożliwiających jednostce sprawne korzystanie z nabytej wiedzy oraz skuteczne zachowanie się wobec nowych zadań i warunków życia.

W jaki sposób określamy IQ W XIX wieku, gdy podejmowano pierwsze próby mierzenia inteligencji, określano jej poziom na podstawie pomiaru wielkości mózgu.   Od czasu gdy Alfred Binet jako pierwszy zastosował metodę mierzenia inteligencji na podstawie testów, które były przeznaczone dla dzieci, specjaliści tworzą, modyfikują i ciągle rozwijają nowe testy tak aby badaniom mogły poddać się wszystkie grupy wiekowe .  

W jaki sposób określamy IQ  William Stern zaproponował, aby wprowadzić bezwzględną wartość liczbową określającą poziom rozwoju intelektualnego: wiek umysłowy podzielony przez wiek życia i pomnożony przez 100. Tę wartość nazwano ilorazem inteligencji.

W jaki sposób określamy IQ  Na przestrzeni lat opracowywano wiele teorii dotyczących pomiaru inteligencji człowieka. Ostatecznie wartość liczbowa mierzona za pomocą testów nie jest absolutną miarą inteligencji, lecz ma jak każda jednostka miary używana do pomiaru charakter relatywny. Przyjęto, że przeciętny poziom inteligencji wynosi 100 i posiada go większość populacji. Pozostałe wartości rozkładają się równomiernie .

W jaki sposób określamy IQ Interpretacja wartości IQ W jaki sposób określamy IQ IQ w skalach binetowskich Interpretacja IQ w skalach wechslerowskich >148 Inteligencja bardzo wysoka >149 133 - 148 Inteligencja wysoka 130 - 149 117 - 132 Inteligencja powyżej przeciętnej 110 - 129 84 - 116 Inteligencja przeciętna 90-109 68 - 83 Inteligencja niższa niż przeciętna 70 - 89 <68 Upośledzenie umysłowe <70

W jaki sposób określamy IQ  Jak łatwo zauważyć poziom inteligencji wysoki >130 osiąga około 2% populacji. Wśród znanych postaci historycznych prawdopodobnie największy poziom osiągnął by Leonardo da Vinci – 220, Johann Wolfgang von Goethe – 210, z Polaków Stanisław Lem 185

Matematyka w testach IQ W różnorodnych testach mierzących IQ bardzo często wykorzystywane są elementy wiedzy matematycznej. Najczęściej budowane zadania wykorzystują działy: Własności liczb naturalnych, Ciągi i ich własności, Geometria płaszczyzny i przestrzeni. Poniżej przedstawiamy kilka typowych zadań:

Matematyka w testach IQ Na rozgrzewkę chyba najbardziej standardowe zadanie: Zad. 1 Jaka liczba będzie następna -1, 3, -9, 27, -81, …..

Matematyka w testach IQ Proste ale fajne: Zad. 2. Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile waży cegła ? Większość osób którym zadamy to pytanie odpowie 1,5 kg. A wy jak myślicie?

Matematyka w testach IQ Troszkę geometrii: Zad. 3. Jak z 8 zapałek stworzyć dwa kwadraty i 8 trójkątów? Z czterech zapałek budujemy kwadrat i z pozostałych czterech drugi, identyczny, układając go na pierwszym tak, by wystawały "rogi", co spowoduje powstanie 8 trójkątów

Matematyka w testach IQ Na koniec rozgrzewki: Zad. 4. Ojciec Kai ma cztery córki. Imiona trzech z nich to Zuzu, Zaza i Zeze. Jak może mieć na imię czwarta? Ha, prawda, że Kaja?

Ciekawe łamigłówki w zakładce Liga zadaniowa/ łamigłówki. Przeglądając strony internetowe natrafiliśmy na konkurs organizowany co roku przez Wrocławski Portal Matematyczny, świetna strona dla wszystkich zainteresowanych matematyką. Konkurs znajdziemy na www.matematyka.wroc.pl w zakładce Liga zadaniowa/ łamigłówki. Poniżej przykłady zadań które sprawiły nam największą frajdę

Ciekawe łamigłówki Na początek graficzne: Zad 1. Przełóż dwie zapałki, tak by powstało pięć kwadratów.

Ciekawe łamigłówki Odpowiedź

Ciekawe łamigłówki Zad. 2. Ile co najmniej kółek z rysunku trzeba przełożyć i jak, żeby zbudowany z nich trójkąt obrócił się o 180° (był skierowany do góry)?

Ciekawe łamigłówki Odpowiedź – 3. Dwie skrajne z pierwszego rzędu (patrząc od góry) przekładamy do rzędu trzeciego, pojedynczą przekładamy na samą górę).

Ciekawe łamigłówki Trochę polityki Zad 3. Polityk A twierdzi, że polityk B kłamie. Polityk B mówi, że kłamie polityk C. Polityk C uważa, że kłamią A i B. Czy ktoś mówi prawdę? (Kto kłamie na pewno?) Naszym zdaniem jak politycy to wszyscy kłamią 

Ciekawe łamigłówki Trochę polityki Odpowiedź: jedna z możliwych sytuacji. Gdyby C mówił prawdę, to z jego wypowiedzi wynikałoby, że B kłamie, a z wypowiedzi A - że B mówi prawdę. Zatem C kłamie, czyli B powiedział prawdę, a zatem A skłamał.

Trochę logiki od kuchni: Ciekawe łamigłówki Trochę logiki od kuchni: Zad. 4 Jak najszybciej można ugotować kalafior, jeśli ma on być gotowany 15 min, a czas możemy mierzyć jedynie dzięki dwóm klepsydrom - 7- i 11-minutowej?

Trochę logiki od kuchni: Ciekawe łamigłówki Trochę logiki od kuchni: Odpowiedź: Wyzerować obie klepsydry i zastartować je w momencie rozpoczęcia gotowania. Kiedy minie 7 minut, co odmierzy jedna klepsydra, obrócić ją. Kiedy przesypie się piasek w drugiej (czyli po kolejnych 4 min), znów obrócić pierwszą, która odmierzy teraz brakujące 4 min.

Ciekawe łamigłówki Trochę geometrii: Zad. 5 Ile trójkątów jest na rysunku Nie jest łatwo zliczyć wszystkie Odp: 26

Na koniec nasze ulubione: Ciekawe łamigłówki Na koniec nasze ulubione: Zad. 6 . Jedziesz na koniu, przed Tobą wóz strażacki, za Tobą helikopter, po lewej jedzie sportowe auto, po prawej do powierzchni ziemi masz sporą odległość. Jak bez żadnej komunikacji i wcześniejszych ustaleń spowodować, by wszystkie te pojazdy zatrzymały się w tym samym momencie? Pomysły mieliśmy bardzo różne od megafonu i komunikacji radiowej po wybuch bomby. Okazało się, że wystarczy poczekać aż karuzela się zatrzyma 

Dziękujemy za poświęconą uwagę. !!! Zespół Szkół Budowlanych w Żarach Grupa projektowa matematyczno-fizyczna 97/87_mf_g1 W opracowaniu wykorzystano materiały z: www.wikipwdia.pl www.matematyka.wroc.pl

28