Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
. Antarktyda ..
krajobraz pustyni lodowej
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Krajobraz pustyń lodowych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Położenie Warunki klimaty- czne Pustynia lodowa
Marek Kamiński Polarnik, podróżnik, żeglarz, autor wielu książek, fotograf, przedsiębiorca.
krajobraz pustyni lodowej
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Publicznych nr 3 w Kościerzynie ID grupy: 96/68_MP_G2 Opiekun: Grażyna Czapiewska Kompetencja: Matematyczno - przyrodnicza. Temat projektowy: Obszary zlodzone a zmiany klimatu. Semestr/rok szkolny: Semestr III, 2010/2011

,,Obszary zlodzone a zmiany klimatu”.

Obszary zlodzone a Zmiany klimatu. Trasa naszej wędrówki po obszarach zlodzonych. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy na Arktyce, następnie Grenlandia i Wyspy Arktyczne a zakończyliśmy na Antarktydzie ;) Lot był udany.

Obszary zlodzone a Zmiany klimatu. „W krainie lodu” Dla przybliżenia wiedzy o obszarach zlodzonych przygotowaliśmy gazetkę.  Czy wiesz że? Pingwiny – symbolem Antarktyki. Doskonale przystosowane do panujących warunków (przed utratą ciepła chroni je gładko przylegające, nie nasiąkające wodą upierzenie, a pod skórą warstwa tłuszczu), niezdarne na lądzie, wspaniale pływają i nurkują (nawet do 250 m).

Obszary zlodzone a Zmiany klimatu. Ulotki + zadania konkursowe Podczas zajęć przygotowaliśmy ulotki, które zawierały informacje o : efekcie cieplarnianym, kwaśnych deszczach I dziurze ozonowej.  Zamieściliśmy również zadania konkursowe, a oto jedno z nich: Spróbujcie rozwiązać wykonany przez nas rebus  Ca + y kop

Obszary zlodzone a Zmiany klimatu. Ankieta (:

Obszary zlodzone a Zmiany klimatu. Dzień Ziemi – przedstawienie Na początku zajęliśmy się przygotowywaniem naszego scenicznego tła. Namalowaliśmy brudny oraz czysty las, a także zamek, w którym mieszkała główna bohaterka- królewna. Głównym wątkiem przedstawienia była ekologia.

oBSZARY ZLODZONE A ZMIANY KLIMATU Przedstawienie „Królewna Śmieszka i Ekoludki Z okazji Dnia Ziemi przygotowaliśmy dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum przedstawienie ekologiczne pt „Królewna Śmieszka I Ekoludki”. Ekoludki wraz z przedstawicielami lasu postanowili dać złej królowej nauczkę za nieszanowanie i zanieczyszczanie środowiska. Jak to się zakończyło ...?

obszary zlodzone a zmiany klimatu Dzień Ziemi. 28 kwietnia uczestniczyliśmy  w obchodach Światowego Dnia Ziemi.   Zajęcia w których uczestniczyliśmy obejmowały zagadnienia z zakresu   klimat w potrzebie, zanieczyszczenie powietrza, wody, gleby , "Chrońmy zdrowie przed wpływem zmian klimatycznych" .

Obszary zlodzone a zmiany klimatu Godzina dla ziemi. 22 kwietnia nasza grupa zorganizowała akcję pt. „Godzina Dla Ziemi”. Porozwieszaliśmy plakaty w całej szkole. Akcja „Godzina dla Ziemi” z punktu widzenia ekologii przynosi bardzo pozytywny efekt − uczy nawyku wyłączania świateł.

Obszary zlodzone a zmiany klimatu Korzystanie z tablicy interaktywnej. Zajęcia, podczas których wykorzystywane są  różnorodne środki przekazu są ciekawe, sprzyjają lepszemu zapamiętywaniu nowych wiadomości. Na zajęciach często korzystaliśmy z tablicy interaktywnej. Mogliśmy oglądać fragmenty filmów dotyczących omawianych zagadnień, wykresów, diagramów. Mogliśmy sami tworzyć nowe ilustracje, opisywać zdjęcia.

Obszary zlodzone a zmiany klimatu Ciekawe wykłady Wykład dotyczył zmian klimatu oraz zanieczyszczeń antropogenicznych.

Obszary zlodzone a zmiany klimatu Stacje badawcze na Antarktydzie To już wiem. Antarktyda jest bezludna, jedynie na stacjach badawczych pracują sezonowo zmieniający się naukowcy. Stacje badawcze zostały założone przez USA, Rosję, Francję, Wielką Brytanię, Belgię, Australię, Nową Zelandię, Argentynę, Chile, RPA, Japonię, Niemcy i Polskę. Polska stacja badawcza im. Henryka Arctowskiego znajduje się w obrębie Antarktyki na wyspie King George w archipelagu Szetlandów Południowych.

obszary zlodzone a zmiany klimatu Przekrój lądolodu To już wiem. - LĄDOLÓD - nagromadzone duże masy lodu, tworzące rozległą, wypukłą pokrywę poruszającą się szerokim frontem we wszystkich kierunkach. - LODOWIEC SZELFOWY - część lądolodu znajdującego się poniżej poziomu morza, leżącego na jego dnie. - FIRN - ziarniste grudki śniegu ( forma przejściowa między śniegiem, a lodem ). - PAK LODOWY - wieloletni lód morski, tworzący wielkie pola lodowe, złożone z tafli, grubych na kilka metrów, podzielonych szczelinami. - GÓRA LODOWA - ogromna bryła lodu pływająca po morzu, oderwana od lądolodu. - NUNATAK - skalisty teren nie pokryty lodem.

Obszary zlodzone a zmiany klimatu Kartka z kalendarza. Marek Kamiński- polski polarnik, podróżnik, żeglarz, pisarz, fotograf, przedsiębiorca. Pierwszy i jedyny człowiek na świecie, który zdobył oba bieguny Ziemi w ciągu jednego roku bez pomocy z zewnątrz: 23 maja 1995 roku wraz z Wojciechem Moskalem dotarł na biegun północny, a 27 grudnia 1995 roku zdobył samotnie biegun południowy.

Obszary zlodzone a zmiany klimatu Kartka z kalendarza. Robert Scott, oficer brytyjskiej marynarki wojennej zdobył rozgłos jako badacz Antarktydy. W 1900 roku został dowódcą angielskiej wyprawy antarktycznej, a w 1901 roku, na pokładzie statku Discovery, wyruszył na południe ze szkockiego miasta Dundee. Jego wyprawa powróciła po dwóch latach dotarłszy na południe dalej niż ktokolwiek inny w tym czasie. W 1910 roku kpt. Scott udał się na wyprawę na Antarktydę, tym razem z zamiarem osiągnięcia jako pierwszy z ludzi bieguna południowego. Dotarł tam jednak dopiero drugi po Amundsenie.

Dziękujemy za uwagę 