Dane INFORMACYJNE ID grupy: Lokalizacja: Kompetencja:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Człowiek – najlepsza inwestycja
Advertisements

Znaki Nakazu.
SZYFRY BEZ TAJEMNIC.
Opracował: Nowak Paweł
WYNALZAKI XIX WIEKU.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Prezentacja – Daria Staś
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
KARTA ROWEROWA KL.IV ZNAKI DROGOWE STOP dalej.
Witaj na lekcji cyfr rzymskich!
MATERIAŁY WŁÓKIENNICZE
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
MATEMATYCZNE METODY SZYFROWANIA
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYKA WCZORAJ I DZIŚ
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Pismo japońskie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
RZYMSKI SYSTEM ZAPISYWANIA LICZB
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
Problemy rynku pracy..
Opracowała: Iwona Kowalik
Zespół Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Żywcu-Moszczanicy
Zastosowania ciągów.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich ID grup: 98/25 MF G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Historia liczby Semestr/rok.
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
ROŻNE SPOSOBY ZAPISYWANIA LICZB. ZAPIS RZYMSKI.
KARTA MOTOROWEROWA ZNAKI DROGOWE STOP.
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu
WYNALZAKI XIX WIEKU 1.
SZYFROWANIE Kacper Nowak.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
K ODY ZMIENNEJ DŁUGOŚCI Alfabet Morsa Kody Huffmana.
Prezentacje opracowali
C-1 „Nakaz jazdy w prawo przed znakiem” ● Zobowiązuje kierującego do jazdy w prawo przed znakiem; znak ten może być umieszczony na przedłużeniu osi drogi.
HISTORIA CYFR RZYMSKICH
Samuel Finley Breese Morse
Podstawy Informatyki.
UKŁAD SI Międzynarodowy układ jednostek, od francuskiego wyrażenia “Systeme Internationale d’Units”, skrótowo określany jako układ SI, składa się z siedmiu.
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
nasze prawa mgr Beata Spruch
RZYMSKI SYSTEM ZAPISYWANIA LICZB
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE ID grupy: Lokalizacja: Kompetencja: 96\B4_MP Lokalizacja: Białystok Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: „Lepsi od Enigmy” Semestr/rok szkolny: Obóz naukowy w Augustowie 19 – 25 sierpnia 2011r.

LEPSI OD ENIGMY

SPIS ZAGADNIEŃ SYMBOLE GRAFICZNE na kosmetykach SYMBOLE GRAFICZNE na METKach UBRAŃ ZNAKI DROGOWE JAKO SYMBOLE GRAFICZNE ALFABET MORSE’A ALFABET BRAILLE’A ALFABET JAPOŃSKI SZYFROWANIE ZASTOSOWANIE SZYFROWANIA W PRAKTYCE – sprawozdanie z przebiegu GRy „PODCHODY”

SYMBOLE GRAFICZNE na kosmetykach

Ręka na książce „Ręka na książce” – oznacza, że do opakowania dołączona jest ulotka informacyjna. Ulotka najczęściej zawiera informacje o składzie kosmetyku i ostrzeżeniach związanych z jego stosowaniem.

Symbol otwartego słoika Symbol otwartego słoika – informuje, jak długo można używać kosmetyku. Obok lub na symbolu słoika podany jest okres trwałości po otwarciu, czyli okres bezpiecznego stosowania kosmetyku, licząc od jego pierwszego użycia. Okres określany jest w miesiącach. Pewne produkty nie wymagają podania okresu trwałości po otwarciu, ponieważ nie zachodzi ryzyko pogorszenia ich bezpieczeństwa zdrowotnego po otwarciu opakowania. Są to m.in.: szminki, aerozole, produkty jednorazowe.

Odzysk Znak informujący o realizacji przez producenta obowiązku odzysku opakowania.

,,e” Symbol „e” oznacza, że producent skorzystał z uznaniowego standardowego systemu kontroli wagi lub objętości na etapie produkcyjnym.

Kosz Symbol oznaczający, że opakowanie powinno trafić do kosza na odpady.

ALU… ALU   Oznaczenie rodzaju materiału, z którego wykonano  opakowanie. W tym przypadku – aluminium.   

Bezpieczny dla ozonu Znaki pojawiające się na produktach, które nie zawierają freonów i halonów, które niszczą powłokę ozonową.

Królik Symbol informujący, że kosmetyku nie testowano na zwierzętach. Może być używany jedynie wówczas, gdy producent i jego dostawcy nie wykonywali i nie zlecali wykonania testów na zwierzętach kosmetyku, jego prototypu ani żadnego z jego składników oraz gdy nie zawiera on składników testowanych na zwierzętach przez innych producentów w celu wytworzenia nowych kosmetyków. Są to bardzo restrykcyjne obwarowania, bowiem dotyczą nie tylko produktu finalnego, ale każdego z jego składników użytych do jego wytworzenia.

Ogień Symbol produktu łatwopalnego. Pojemnik pod ciśnieniem: chronić przed słońcem i temperaturą powyżej 50°. Nie przekłuwać ani nie spalać, także po zużyciu. Należy chronić przed źródłami zapłonu.

SYMBOLE GRAFICZNE NA METAKCH UBRAŃ

Niektóre ze znaków: Taką rzecz można prać w pralce, w niskiej temperaturze do ° C. Maksymalna dozwolona temperatura, w jakiej można prać przedmiot, zawsze jest podana – może być np. 40, 65, 95 stopni Celsjusza. Jeśli pod „miską” znajdować się będzie dodatkowa kreska – tzw. podkreślenie „miski” – oznacza to, iż należy zachować szczególną ostrożność czyszcząc taką rzecz – zazwyczaj w pralce są specjalne programy do delikatnych tkanin itp. „Dłoń włożona do miski” – zawsze oznacza pranie ręczne, zazwyczaj w temperaturach między 30 a 40 ° C

Niektóre ze znaków: Zakaz prasowania Zakaz prania na mokro – to znak, który widnieje na tkaninach bardzo delikatnych, np. wełnianych, jedwabnych itp. Kolejne niezwykłe istotne oznaczenia dotyczą prasowania. Tutaj głównym symbolem jest żelazko. W zależności od ilości „kropek” wpisanych w żelazko – taką można stosować temperaturę. 1 kropka - 100C 2 kropki - 150C 3 kropki - 200C Zakaz prasowania

Niektóre ze znaków: Przekreślony okrąg to zakaz czyszczenia chemicznie. Pojawiają się również dwa oznaczenia dotyczące używania wybielaczy – stosowany jest trójkąt, w którego często wpisany jest symbol CL (chlor): Taki znak oznacza możliwość suszenia w suszarce bębnowej. Kropki wewnątrz symbolu oznaczają: •• - suszenie normalne, • - suszenie ochronne.  Brak kropek świadczy o możliwości suszenia przy użyciu najwyższej możliwej temperatury. Natomiast skreślony symbol oznacza zakaz suszenia w suszarce bębnowej: Zakaz suszenia w suszarce bębnowej

Pozioma kreska oznacza: suszenie w pozycji rozłożonej, poziomej. Niektóre ze znaków: Pionowe kreski wpisane w kwadrat oznaczają konieczność suszenia w pozycji rozwieszonej. Pozioma kreska oznacza: suszenie w pozycji rozłożonej, poziomej.

Ciekawostka  Na swoich metkach Nike Poland podaje, iż jest to symbol, który zezwala na czyszczenie chemiczne. Warto wiedzieć,  iż poza tą literą w okręgu mogą pojawić się również A i F – będzie to znak, iż takie ubranie należy zanieść do pralni chemicznej

Nie oszukujmy się

ZNAKI DROGOWE JAKO SYMBOLE GRAFICZNE

Wbyrane Znaki Zakazu

Wbyrane Znaki Zakazu Zakaz parkowania

Wybrane Znaki nakazu Nakaz jazdy prosto

Wybrane Znaki nakazu nakaz jazdy w prawo Nakaz skrętu w lewo lub w lewo Nakaz skrętu w lewo

Wybrane Znaki ostrzegawcze skrzyżowanie dróg równorzędnych

Wybrane Znaki ostrzegawcze dwa niebezpieczne zakręty Uwaga! dzieci

Wybrane Znaki informacyjne początek pasa ruchu powolnego

Wybrane Znaki informacyjne droga z pierwszeństwem autostrada

ALFABET MORSE’A

Kod Morse’a Kod Morse'a – stworzony w 1840 przez Samuela Morse'a i Alfreda Vaila sposób reprezentacji alfabetu, cyfr i znaków specjalnych za pomocą dźwięków, błysków światła, impulsów elektrycznych lub znaków popularnie zwanych kreską i kropką. Wszystkie znaki reprezentowane są przez kilkuelementowe serie sygnałów – krótkich (kropek) i długich (kresek). Kreska powinna trwać co najmniej tyle czasu, co trzy kropki. Odstęp pomiędzy elementami znaku powinien trwać jedną kropkę. Odstęp pomiędzy poszczególnymi znakami – jedną kreskę. Odstęp pomiędzy grupami znaków – trzy kreski.

Dla kogo został stworzony? Kod Morse’a Dla kogo został stworzony? Początkowo Morse stworzył swój kod z zamiarem wykorzystania go z telegrafem elektrycznym we wczesnych latach 40. XIX wieku, a od 1890 kod Morse'a był już szeroko wykorzystywany w telekomunikacji radiowej.

Kod Morse’a Obecne zastosowanie Obecnie najczęściej używany jest przez radioamatorów, mimo iż nie jest już wymagany podczas egzaminu na licencję krótkofalarską w wielu krajach. Międzynarodowy kod Morse'a jest obecnie nazywany "międzynarodowym kodem radiowym", przede wszystkim z tego powodu, że kod będący w dzisiejszym użyciu został znacznie zmodyfikowany w stosunku do tego, który wymyślił Samuel Morse.

Litery alfabetu łacińskiego, cyfry i znaki interpunkcyjne Kod Morse’a Litery alfabetu łacińskiego, cyfry i znaki interpunkcyjne

Kod Morse’a Komendy specjalne Znak Kod znak rozdziału • — • • — początek kontaktu (VVV) • • • — • • • — • • • — początek nadawania — • — • — koniec nadawania • — • — • błąd (8 kropek) • • • • • • • • prośba o powtórzenie • • — — • • zrozumiano • • • — • czekaj • — • • • wezwanie — • — koniec kontaktu • • • — • — międzynarodowy sygnał alarmowy (SOS) • • • — — — • • •

Sygnalizacja przy pomocy rąk Kod Morse’a Sygnalizacja przy pomocy rąk kropka: uniesienie ramion prosto do góry kreska: uniesienie ramion poziomo na boki rozdzielenie znaków: ramiona skrzyżowane na piersi rozdzielenie grup lub słów: ramiona rozłożone ukosem w dół pomyłka lub prośba o powtórzenie: okręgi ramionami rozłożonymi ukosem w górę

Alfabet Braille’a

Alfabet Braille’a

五十音 Czyli ALFABET JAPOŃSKI その tak (hai) ない nie (iie)

hiragana - zbiór 46 znaków oznaczających sylaby hiragana - zbiór 46 znaków oznaczających sylaby. Jego znajomość jest niezbędna aby móc zrozumieć tekst zapisany w kanji, gdyż w hiraganie zapisane są końcówki gramatyczne

katakana - znaki używane głównie do zapisywania obcojęzycznych wyrazów

SZYFROWANIE

nauka o tworzeniu szyfrów KRYPTOLOGIA Kryptologia jest nauką o szyfrowaniu, czyli bezpiecznych sposobach przekazywania informacji. KRYPTOLOGIA KRYPTOGRAFIA KRYPTOANALIZA nauka o tworzeniu szyfrów naukę o łamaniu szyfrów, tzn. o odczytywaniu zaszyfrowanej wiadomości bez znajomości klucza

KRYPTOLOGIA Kryptologia jest nauką ścisłą, zajmuje się praktycznym zastosowaniem matematyki w ochronie danych. Ważną rolę we współczesnej kryptografii odgrywają takie działy matematyki jak: teoria liczb, teoria grup, logika kombinatoryczna, teoria złożoności, teoria ergodyczna i teoria informacji. Obecnie kryptografia stosowana jest do ochrony danych cyfrowych, ale wykorzystywano ją już w czasach starożytnych.

KRYPTOLOGIA Kryptologia jako nauka liczy kilka tysięcy lat. Jej rozwój przebiegał równolegle z rozwojem matematyki. Zapiski  na temat stosowania szyfrów znaleziono na pochodzących z Mezopotamii tabliczkach z pismem klinowym datowanych już na 1500 rok p.n.e. Rozwój kryptografii był powolny i nierówny. Powstawała ona niezależnie w wielu kręgach kulturowych  i przybierała różne formy i stopnie zaawansowania. Rozwój przebiegał równolegle z rozwojem matematyki. Szczególnie działania matematyków w czasie II Wojny Światowej przyczyniły się do kojarzenia kryptologii z matematyką.

Istotą kryptografii jest zamiana tekstu jawnego na zaszyfrowany. KRYPTOLOGIA Istotą kryptografii jest zamiana tekstu jawnego na zaszyfrowany. Algorytm służący do zaszyfrowania i odszyfrowania wiadomości to szyfr, zaszyfrowana wiadomość - szyfrogram. SZYFRY SYMETRYCZNE ASYMETRYCZNE http://www.cryptography.ovh.org/index.php?page=symetryczne

ZASTOSOWANIE SZYFROWANIA W PRAKTYCE – sprawozdanie z przebiegu GRy „PODCHODY”