Co jeszcze mógłby wymyślić Einstein gdyby znał applety Javy? Dolnośląski Festiwal Nauki i Techniki Wrocław 2005.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Advertisements

Java dla studentów II roku Wydziału Fizyki PW Przemysław Duda, 2012
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Static, const, volatile.
Sieci komputerowe Usługi sieciowe Piotr Górczyński 27/09/2002.
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Implementacja asocjacji
Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski
Programowanie obiektowe w Javie
MS Access 2000 Tworzenie bazy danych Piotr Górczyński 2005.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Programowanie wielowątkowe
Multimedia Obrazy i dźwięki w apletach Javy, praca z tekstem, zdarzenia od myszki, obsługa wyjątków w Javie, aplety z wątkami, animacja poklatkowa.
Programowanie sieciowe w Javie
Czytanie numerów puktów i ich współrzędnych z mapy.
Gniazda komunikacji sieciowej w języku Java
Podstawy programowania PP – LAB6 Wojciech Pieprzyca.
Plan Prezentacji Wczytywanie grafiki Wyświetlanie obrazów
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
Współczesne systemy informacyjne
Język Java Wielowątkowość.
Semafory według normy POSIX
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Podstawy programowania II
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Podstawy programowania
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Tadeusz Ziębakowski Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Aplety w javie.
Definicja pliku tekstowego Operacje wykonywane na plikach tekstowych
Pliki tekstowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików tekstowych. Pliki takie zawierają informację niezakodowaną
Programowanie strukturalne i obiektowe
Tworzenie aplikacji mobilnych
Programowanie obiektowe III rok EiT
Bazy danych.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Andrzej Repak Nr albumu
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Inicjalizacja i sprzątanie
Seminarium problemowe
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Kostyantyn Doronovych, 79129, sr1640 Łukasz Marciniak, 79166, sr1640
Kostyantyn Doronovych, 79129, sr1640 Łukasz Marciniak, 79166, sr1640
Programowanie baz danych
Komendy SQL do pracy z tabelami i bazami
Programowanie sieciowe w Javie
PL/SQL – dalsza wędrówka
Projektowanie stron WWW
MODELOWANIE ROZPRĘŻANIA GAZU Programowanie probabilistycznego modelu rozprężania gazu w próżnię Witold Kranas.
Podstawy języka skryptów
PHP Zmienne Damian Urbańczyk. Czym są zmienne? Zmienne zajmują pewien obszar pamięci, aby przechować pewne dane. W przypadku PHP, zmienne stosuje się.
Programowanie sieciowe w Javie Michał Kuciapski
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
Object-relational mapping (aka O/RM, ORM, and O/R mapping)
obsługa wyświetlacza graficznego
Dominik Benduski Michał Mandecki Podstawy Visual Basic w Excelu.
Akademia ETI 2016 LABORATORIUM 2 – OBSŁUGA WYŚWIETLACZA GRAFICZNEGO.
Kurs Access.
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Sieci komputerowe Usługi sieciowe 27/09/2002.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
BYDGOSKI FESTIWAL NAUKI
PGO Dziedziczenie Michail Mokkas.
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Tworzenie wątków w Javie
Zapis prezentacji:

Co jeszcze mógłby wymyślić Einstein gdyby znał applety Javy? Dolnośląski Festiwal Nauki i Techniki Wrocław 2005

Plan Bazy danych Czat Applety

Bazy danych Java pozwala na pracę zarówno z prostymi bazami danych (pliki tekstowe) jak, również z bazami relacyjnymi (mySQL, Oracle itd.) Polimorfizm pozwlający na dziedziczenie metod obsługujących bazy danych z pakietu java.sql JDBC (Java DataBase Connectivity) i ODBC (Open DataBase Connectivity) Książka telefoniczna

Czat Java oferuje mechanizm komunikacyjny oparty na tzw.gniazdkach (ang.sockets) Zestaw metod obsługujących usługi sieciowe zawarto w pakiecie java.net Czym są gniazda i w jaki sposób następuje między nimi wymiana danych? Gniazda klienckie, serwerowe, adres IP, numer portu

Applety Czym Applety różnią się od Aplikacji? Sandbox - zestaw obostrzeń w jakie wyposażono Applety w celach bezpieczeństwa

Applety Tworzenie Appletów Public class myClass extends java.applet.Applet{...}

Applety Inicjalizacja (ang. Initialization), stanowi o zachowaniu appletu Start (ang. Starting), uruchomienie Stop Usunięcie (ang. Destroying), nie tak brutalne na jakie może wyglądać Painting, tłum. Malowanie, nie najpoprawniejsze

Applety #1 Checkers

Applety cd. #1 Checkers xpos – zmienna xpos przechowuje poczatkową pozycję koła, które porusza się horyzontalnie; ypos – o ile wartość przechowywana przez zmienną xpos pozostaje stała, o tyle wartość ypos jest powiększana, co powoduje efekt obrotu się koła.

Applety cd. #1 Checkers Run() - metoda zmienia wartość x i przemawlowuje (repaint()) applet wywołując efekt obrotu koła z zachowaniem 100ms opóźnienia pomiędzy każdym kolejnym ruchem paint() - ustawia kolor tła appletu (czarny i biały)

Applety #2 Digital Clock

Applety cd. #2 Digital Clock class Date – klasa odpowiedzialna za datę i godzinę wyświetlane przez Applet. Date jest częścią pakietu java.util importowanego w linii 3. theDate – zmienna przechowuje bieżącą datę i czas.

Applety cd. #2 Digital Clock Sleep() - przy wykorzystaniu metody sleep() linie 14 i 15 powodują wstrzymanie działania appletu na 1000 ms zanim pętla zostanie powtórzona. Paint() - w liniach zostały ustawione czcionki, jak również data uległa przeformatowaniu z typu Date na typ łąńcucha znaków przy wykorzystaniu metody toString().

Applety #3 Lady Bug

Applety cd. #3 Lady Bug bugimg – zmienna typu Image przechowuje zdjęcie init() - wczytuje zdjęcie paint() - wyświetla zdjęcie na ekranie

Applety cd. #3 Lady Bug drawImage() - korzysta z 6 argumentów : zdjęcie, kolejne współrzędne x i y położenia zdjęcia, szerokość i wysokość zdjęcia, metoda this. Metoda drawImage() służy do pozycjonowania i dopasowania rozmiarów zdjęcia.

Applety #4 Neko

Applety cd. #4 Neko Neko – to jedna z pierwszych animowanych gier na Macintosh, została napisana przez japończyka Kenji Gotho w 1989 i zinterpretowana na wszelkie możliwe języki programowania. Neko oznacza po japońsku kot.

Applety cd. #4 Neko Wczytywanie zdjęć. Tworzymy tablicę przechowującą zdjęcia – nekopics, oraz zmienną typu Image przechowującą bieżące zdjęcie – currentimg. Metoda init() wczytuje kolejne zdjęcia do tablicy.

Applety cd. #4 Neko Animacja zdjęć W metodzie void nekorun (int start, int end){ }, pozycja start stanowi o początku, a end o końcu animacji. Dla każdej iteracji pętli ustawia się bieżącą wartość x oraz bieżące currentimg. Następnie wywoływana zostaje metoda repaint() oraz pause.