Java – coś na temat Klas Piotr Rosik 132808.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Advertisements

C++ wykład 4 ( ) Przeciążanie operatorów.
Język C/C++ Funkcje.
Programowanie obiektowe
Deklaracje i definicje klas w C++ Składowe, pola, metody Konstruktory
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Wzorce.
Prowadzący: mgr inż. Elżbieta Majka
Static, const, volatile.
Dziedziczenie. Po co nam dziedziczenie? class osoba { char * imie, char * imie, * nazwisko; * nazwisko;public: void wypisz_imie(); void wypisz_imie();
Programowanie w środowisku sieciowym
Implementacja ekstensji klasy
Programowanie Obiektowe w Javie (c.d.)
Programowanie obiektowe w Javie
OOPC++ - wstêp, klasy1 Klasy Do struktury można dołączyć operacje działające na jej polach. struct date { int day, month, year; void set (int d, int m,
Serwery Aplikacji ASP .NET Web Objects Arkadiusz Popa.
Struktury.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Czytanie, pisanie i rysowanie – cd.. Jeszcze jeden strumyk PrintStream działa jak PrintWriter, ale: Używa domyślnego (systemowego) kodowania Nie wyrzuca.
Tablice tablica jest sekwencją elementów tego samego typu (prostego lub obiektowego) w Javie tablice są obiektami, a zmienne tablicowe przechowują referencję
Klasy w C++. Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj.
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Metody Programowania Wykład
T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Tworzenie aplikacji mobilnych
Programowanie obiektowe III rok EiT
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 14 DEKLARATORY.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Programowanie obiektowe III rok EiT
Andrzej Repak Nr albumu
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Inicjalizacja i sprzątanie
INTERFEJSY I KLASY WEWNĘTRZNE
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Warsztaty C# Część 6 Grzegorz Piotrowski Grupa .NET PO
Przekazywanie parametrów do funkcji oraz zmienne globalne i lokalne
Programowanie obiektowe 2013/2014
Prasek Aneta, Skiba Katarzyna. Funkcje stałe const to takie funkcje, które nie mogą modyfikować stanu obiektu. Oznacza to, że funkcja stała nie może zmieniać.
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
OCPJP Inner classes.
Programowanie w języku C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Kurs języka C++ – wykład 4 ( )
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 2 ( ) Klasy i obiekty.
Klasy ( uzupełnienie ). Definicja klasy Klasa jest zbiorem logicznie powiązanych danych i funkcji, przeznaczonych do realizacji konkretnego zadania; Zamknięcie.
Dziedziczenie wielobazowe. dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: kolorpołożenie.
Programowanie Zaawansowane
Dziedziczenie Wykład 7 Dziedziczenie sekwencyjne
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
Podstawy informatyki Struktury Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Język Java Paweł Rajba
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Delegaty Delegat to obiekt „wiedzący”, jak wywołać metodę.
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Klasy wewnętrzne. Praktyka użycia interfejsów i klas wewnętrznych
PGO Interfejsy Michail Mokkas.
Założenia projektowe Javy
PGO - Projektowanie i implementacja pierwszych klas
PGO Przeciążanie metod i konstruktorów
Zapis prezentacji:

Java – coś na temat Klas Piotr Rosik 132808

Klasy Wygląd klasy: [modyfikatory] class NazwaKlasy { /*ciało klasy */} W Javie modyfikatory możemy podzielić na dwa rodzaje: a) modyfikatory dostępu (private, protected, public, package) public - wszystkie klasy mają dostęp do pól danych i metod public, private - dostęp do metod i pól danych posiadają jedynie inne metody tej samej klasy, protected - metoda lub pole danych protected lub może być używana jedynie przez metody swojej klasy oraz metody wszystkich jej klas pochodnych, package - jest to modyfikator domyślny, wszystkie metody i pola danych bez modyfikatora dostępu traktowane są jako typu package. Metody (lub pola danych) typu package mogą być używane przez inne klasy danego pakietu.

b) Modyfikatory właściwości modyfikowanego elementu możemy używać modyfikatorów: public, abstract, final.

Obiekt klasy Wartości domyślne dla składowych typu podstawowego: Class Dane{ int i; float f; } Możemy stworzyć obiekt: Dane d = new Dane(); Odwolanie: d.i = 45; d.f = 4.1f; Wartości domyślne dla składowych typu podstawowego: Nazwa typu Wartość domyślna boolean false char ‘\u0000’ byte (byte)0 short (short)0 int long 0L float 0.0f double 0.0d

Statyczne pola danych i metody Pole danych lub metoda zadeklarowana z modyfikatorem static deklaracja oznacza, że pole danych lub metoda dotyczy klasy, a nie obiektu Odwołanie do statycznego pola danych może mieć postać: NazwaKlasy.PoleDanych, a dla metod statycznych NazwaKlasy.Metoda()

Odwołanie do metod i zmiennych typu static class KontoOsobiste { static byte Oprocentowanie = 10; private Osoba Wlasciciel; ... static void ZmienOprocentowanie(byte nowyProcent) Oprocentowanie = nowyProcent; } public static void main(String[] args) { KontoOsobiste.Oprocentowanie = 20; KontoOsobiste rachunek = new KontoOsobiste(); rachunek.ZmienOprocentowanie(40); KontoOsobiste.ZmienOprocentowanie(30); }

Konstruktor konstruktor zostaje wywołany podczas tworzenia nowego obiektu klasy metodą o nazwie identycznej, jak nazwa klasy(ważna jest wielkość liter) każda klasa może posiadać wiele konstruktorów, różniących się listą argumentów

Konstruktor public class Punkt { public int X; public int Y; } Punkt A = new Punkt(); public class Punkt { public int nX; public int nY; public Punkt(int X, int Y) nX=X; nY=Y; } Punkt P = new Punkt (4,5);

Przeciążanie konstruktora nazwa konstruktora jest zdeterminowana wcześniej przez nazwę klasy, może istnieć tylko jedna taka nazwa Konstruktory tej samej klasy różnią się unikatową listą argumentów

this Słowo kluczowe this oznacza referencję do "samego siebie", czyli do obiektu, przez który został wywołany. public class Leaf { int i = 0; Leaf increment() i++; return this; } void print() { System.out.println("i = " + i); public static void main(String[] args) Leaf x = new Leaf(); x.increment().increment().increment().print(); Służy również do wywoływania konstruktorów z konstruktorów W konstruktorze podanie słowa kluczowego this oraz listę argumentów, to spowoduje wywołanie konstruktora, do którego pasuje ta lista Nie można dwukrotnie wywołać „this” Nie można użyć „this” poza konstruktorem w celu wywołania innego konstruktora

Rodzaje klas Klasa finalna Nie można z niej dziedziczyć i nie pozwalamy, aby z niej dziedziczono Wszystkie jej metody automatycznie stają się finalne

Rodzaje klas c.d. Klasa abstrakcyjna Klasa zawierająca metody abstrakcyjne nazywana jest klasą abstrakcyjną Nie mamy możliwości bezpośredniego tworzenia obiektów danej klasy

Klasy wewnętrzna Klasa wewnętrzna – klasa wewnątrz innej definicji klasy. Posiada prawo dostępu do wszystkich elementów klasy je otaczającej, obiekt klasy wew. Zawiera specjalny lacznik z obiektem klasy zewnętrznej, mogą mieć modyfikator static.

Klasa anonimowa klasa bez nazwy i konstruktora, definiowana za pomocą wyrażenia postaci: new NazwaNadKlasy(arg, arg, ...){...};

Bibliografia Thinking in Java – Bruce Eckel http://republika.pl/arturt/java/index.htm - Artur Tyloch