3. SPOSOBY REPREZENTACJI GRAFÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Algorytmy sortowania i porządkowania
Advertisements

Teoria Grafów.
Grafy spełniające nierówność Γ(G) < IR(G)
Zaawansowane techniki algorytmiczne
ALGORYTMY GRAFOWE.
Grażyna Mirkowska PJWSTK 15 listopad 2000
Grafy inaczej, czyli inne modele grafów
Kolorowanie grafów Niech G = (V, E) będzie spójnym grafem nieskierowanym bez pętli. Kolorowaniem wierzchołków grafu nazywa się przypisanie wierzchołkom.
Homologia, Rozdział I „Przegląd” Homologia, Rozdział 1.
ELEMENTY TEORII GRAFÓW
Wykład 6 Najkrótsza ścieżka w grafie z jednym źródłem
Minimalne drzewa rozpinające
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Logika Kategoryjna Michał R. Przybyłek.
Ciągi de Bruijna generowanie, własności
WYKŁAD 5. Skojarzenia – ciąg dalszy
WYKŁAD 2. Kolorowanie wierzchołków
WYKŁAD 7. Spójność i rozpięte drzewa
WYKŁAD 8. Siła spójności Wierzchołek v nazywamy wierzchołkiem cięcia grafu G, gdy podgraf G-v ma więcej składowych spójności niż G. Krawędź e nazywamy.
WĘDRÓWKI PO GRAFACH Obchody Eulera Cykle Hamiltona.
GRAFY PLANARNE To grafy, które można narysować na płaszczyźnie tak, by krawędzie nie przecinały się (poza swoimi końcami). Na przykład K_4, ale nie K_5.
Teoretyczne podstawy informatyki
Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil
Materiały pomocnicze do wykładu
Macierz incydencji Macierzą incydencji grafu skierowanego D = (V, A), gdzie V = {1, ..., n} oraz A = {a1, ..., am}, nazywamy macierz I(D) = [aij]i=1,...,n,
Algorytmy grafowe Reprezentacja w pamięci
FP-Growth Adam Pieśkiewicz Kamil Niezręcki Krzysztof Grześkowiak
Komputerowa analiza sieci genowych
Algorytmy genetyczne.
Algorytmy genetyczne.
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
WYKŁAD 7. Spójność i rozpięte drzewa Graf jest spójny, gdy dla każdego podziału V na dwa rozłączne podzbiory A i B istnieje krawędź z A do B. Definicja.
Minimalne drzewa rozpinające
SKIEROWANE Marek Bil Krzysztof Fitrzyk Krzysztof Godek.
Przegląd podstawowych algorytmów
DMBO Sieci.
Graf - jest to zbiór wierzchołków, który na rysunku przedstawiamy za pomocą kropek oraz krawędzi łączących wierzchołki. Czasami dopuszcza się krawędzie.
Algorytmy i struktury danych
Algorytmy i struktury danych
Badania operacyjne Wykład 5.
Reprezentacja grafów i operacje na grafach na przykładzie algorytmu Dijkstry i algorytmu na odnajdywanie Silnych Spójnych Składowych Temat Opracowali:
Uniwersytet Dzieci Nieważne jaki masz komputer
Rodzaje, przechodzenie grafu
autorzy: Michał Przykucki Małgorzata Sulkowska
Najkrótsza ścieżka w grafie Algorytm Dijkstry
ZNAJDOWANIE NAJKRÓTSZYCH DRÓG oraz NAJNIŻSZYCH i NAJKRÓTSZYCH DRZEW WSTĘP DO OBLICZEŃ NA GRAFACH
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Autor: Karol Podsiadło Kierujący pracą: dr inż. Ewa Płuciennik-Psota
Algorytmy i Struktury Danych
System gromadzenia i udostępniania informacji o ruchu pojazdów i przesyłek w przedsiębiorstwie kurierskim Autor: Karol Podsiadło gr. OS1 Promotor: dr inż.
PLANARNOŚĆ i KOLOROWANIE MAP. Problem Jaka jest minimalna liczba kolorów, za pomocą których można pokolorować obszary województw na mapie Polski tak,
Algorytmy i Struktury Danych Grafy
Drogi i cykle Eulera w grafach nieskierowanych
WĘDRÓWKI PO GRAFACH Obchody Eulera Cykle Hamiltona.
Algorytmy grafowe Minimalne drzewa rozpinające
Przeszukiwanie wszerz
Literatura podstawowa
4 lipca 2015 godz pok września 2015 godz pok. 212.
Wstęp do programowania Wykład 4
Grafy.
Modelowanie matematyczne – złożoność obliczeniowa, teoria a praktyka
Miłego Poniedziałku.
Działania na grafach Autor: Anna Targońska.
Algorytm Dijkstry Podano graf Zdefiniowano jego listę sąsiedztwa 1 2 3
Kompresja grafu webowego
Macierzowe systemy kodowania konstytucji cząsteczki
Sztuczna Inteligencja Szukanie heurystyczne I
ZNAJDOWANIE NAJKRÓTSZYCH DRÓG oraz NAJNIŻSZYCH i NAJKRÓTSZYCH DRZEW WSTĘP DO OBLICZEŃ NA GRAFACH
Algorytmy i struktury danych
Sztuczna Inteligencja Szukanie heurystyczne I
Zapis prezentacji:

3. SPOSOBY REPREZENTACJI GRAFÓW GRAFY 1. CZYM SĄ GRAFY ? 2. RODZAJE GRAFÓW 3. SPOSOBY REPREZENTACJI GRAFÓW KONIEC CZ. 1

2. PRZESZUKIWANIE WSZERZ (BFS) 3. PRZESZUKIWANIE WGŁĄB (DFS) PRZESZUKIWANIE GRAFU 1. O CO WLASCIWIE CHODZI? 2. PRZESZUKIWANIE WSZERZ (BFS) 3. PRZESZUKIWANIE WGŁĄB (DFS) KONIEC CZ. 2

2. DOKLADNE NAKREŚLENIE PROBLEMU MAKSYMALNY PRZEPLYW 1. A O CO W TYM CHODZI?? 2. DOKLADNE NAKREŚLENIE PROBLEMU 3. METODA ROZWIAZANIA 4. SPOSÓB IMPLEMENTACJI KONIEC CZ. 3

1. PROSTE PRZESZUKIWANIE (BITMAP) 2. SORTOWANIE TOPOLOGICZNE (TOPSORT) ZADANIA 1. PROSTE PRZESZUKIWANIE (BITMAP) 2. SORTOWANIE TOPOLOGICZNE (TOPSORT) 3. ZADANIE Z OLIMPIADY (CLO) 4. MAXFLOW (RATS) KONIEC CZ. 4

Special thanks for Ziuta za Pomoc i motywację KOMIWOJAŻER GRAFY ŚCIEŻKA I CYKL HAMILTONA DRZEWA ALGORYTM PRIMA GRAFY DWUDZIELNE … I WIELE WIELE INNYCH MOSTY SPÓJNE SKŁADOWE SILNE SPÓJNE SKŁADOWE GRAFY PLANARNE ŚCIEŻKA I CYKL EULERA ALGORYTM FLEURY'EGO ALGORYTM BORÓWKI ALGORYTM DIJKSTRY ALGORYTM KRUSKALA ALGORYTM BELLMANA-FORDA ALGORYTM DENICA ALGORYTM FLOYDA-WARSHALLA ALGORYTM TRZECH HINDUSÓW ALGORYTM CZTERECH ROSJAN Special thanks for Ziuta za Pomoc i motywację W przygotowaniu prezentacji