MATY WIBROIZOLACYJNE WE WROCŁAWSKICH TORACH TRAMWAJOWYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1.
Advertisements

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
1. Lokalizacja. Projektowany obszar znajduje się w ścisłym centrum Szczecina, nieopodal centrum handlowego Galaxy, oraz naprzeciwko rozpoczynającej się
PREZENTACJA PROJEKTU.
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Zastosowanie systemów geokomórkowych w budowie i modernizacji infrastruktury drogowej, kolejowej oraz lotniskowej w aspekcie poprawy bezpieczeństwa ruchu.
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Projekt EUREKA E!3065 „Incowatrans”
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
POWIAT OPATOWSKI „Budowanie potencjału instytucjonalnego samorządów dla lepszego dostarczania usług publicznych” Sandomierz, 20 luty 2009 r. Bieruń,
Wpływ roślinności na warunki przepływu wody w międzywalu
ALGORYTMY STEROWANIA KILKOMA RUCHOMYMI WZBUDNIKAMI W NAGRZEWANIU INDUKCYJNYM OBRACAJĄCEGO SIĘ WALCA Piotr URBANEK, Andrzej FRĄCZYK, Jacek KUCHARSKI.
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Bezpieczne boiska dla Dzieci AKCJA JUNIOR
MODELOWANIE CFD STRUMIENICY DWUCIECZOWEJ
ATLANTIC-E nowe obudowy metalowe IP 66 Listopad 2011
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
TOROWISKA TRAMWAJOWE - WCZORAJ I DZIŚ
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
Przekrycie cięgnowo – prętowe nad sztucznym lodowiskiem w Rzeszowie
Projekt parkingu podziemnego na terenie
Tramwaje w Nicei.
Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Znaki sygnały drogowe i
Skrajnia budowli.
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Asfalt modyfikowany polimerami “POLYGUM”
STRENGTHENING OF STRUCTURES WITH USE OF FRP MATERIALS
Grunt inwestycyjny Włynkowo Gmina Słupsk Powiat Słupski.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Guangzhou International Finance Center Jarosław Budniak TOB4.
Przebudowa mostu nad śluzą w ciągu ulicy powiatowej Nr 3029N Adama Mickiewicza w Ostródzie km Zadanie dofinansowane z rezerwy subwencji ogólnej z.
III warianty realizacyjne. Droga wojewódzka 132, której częścią jest ulica Kostrzyńska, aktualnie posiada nawierzchnię w części asfaltową a w części.
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
i regulacji torów kolejowych
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Pakiety ładunkowe Marek Stanisławski Systemy logistyczne.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Strona 1 Zespół budynków mieszkalnych w zabudowie bliźniaczej w Katowicach przy ul. Stabika i Bukszpanowej Oferta dla klienta indywidualnego: Zespół 8.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
RYSUNEK KONSTRUKCYJNY Część III RYSUNKI KONSTRUKCJI Z BETONU
Opoczno, 4 luty 2013 r. "Budowa peronu wraz z niezbędną infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów” Zarządca narodowej.
Prezentacje opracowali
© IEn Gdańsk 2011 Wpływ dużej generacji wiatrowej na pracę PSE Zachód Część II Robert Jankowski Andrzej Kąkol Bogdan Sobczak Instytut Energetyki Oddział.
Zarząd Powiatu Węgrowskiego informuje, że w 2012 roku zostało zrealizowane zadanie p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej 4224W Węgrów – Krypy od km
Analiza konstrukcji.
OŚRODEK DOSKONALENIA TECHNIKI JAZDY Rzeszów, 29 marca 2012.
Przebudowa chodnika i zatoki postojowej w ciągu drogi powiatowej Nr 4255 W – ul. Mickiewicza w Węgrowie 1.
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienia ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko- siedleckim poprzez przebudowę ul. Wyspiańskiego w Łochowie Starostwo.
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez przebudowę drogi powiatowej nr 4223 W ul. Szamoty.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
1.
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
na klatki budynków wielorodzinnych
SPOTKANIE Z OFICEREM ROWEROWYM 14 WRZEŚNIA 2017
Budowa chodnika w miejscowości Krypy w km do km w ciągu drogi powiatowej nr 4236W Krypy - Węgrów Zarząd Powiatu Węgrowskiego informuje,
Konstrukcje wsporcze Bartosz Litwiniuk.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
WŁÓKNA ARAMIDOWE DO PRZESTRZENNEGO ZBROJENIA WSZYSTKICH TYPÓW
Zapis prezentacji:

MATY WIBROIZOLACYJNE WE WROCŁAWSKICH TORACH TRAMWAJOWYCH dr inż. Jacek Makuch Politechnika Wrocławska Instytut Inżynierii Lądowej jacek.makuch@pwr.wroc.pl

1. Ul. Karkonoska (1999) odcinek pomiędzy ul. Letnią i Wiosenną bliskie sąsiedztwo budynków Polskiego Radia oraz domków jednorodzinnych tory zabudowane: z szynami obłożonymi wkładkami gumowymi, z podbudową z betonu cementowego obłożoną po bokach wkładkami o wymiarach 30 x 3,5 cm z granulatu gumowego sklejonego klejem poliuretanowym odcinek linii o długości ok. 180 m

przekrój konstrukcyjny

wykonanie mat na budowie

maty po wbudowaniu w podtorze

2. Ul. Jedności Nar. (2003-04) odcinek od ul 2. Ul. Jedności Nar. (2003-04) odcinek od ul. Oleśnickiej do mostów Warszawskich (bez węzłów rozjazdowych) linia zabudowy (kamienice sprzed 100 - 150 lat) w odległości 10 m od osi toru tory zabudowane typu węgierskiego: na podbudowach z betonów asfaltowego i cementowego, z matą wibroizolacyjną bezpośrednio pod żelbetowymi płytami nawierzchni torowej linia dwutorowa o długości ok. 1 km

płyty z pełnej gumy (70 x 64 x 2 cm) z okrągłymi wydrążeniami od spodu (o średnicy 5 cm, głębokości 1 cm, w rozstawie co 10 cm wzdłuż i w poprzek)

3. Skrzyżowanie ul. Sienkiewicza i Wyszyńskiego (lato 2005) węzeł rozjazdowy wraz z dojazdami sąsiedztwo ogrodu botanicznego i budynków mieszkalnych tory zabudowane: na podporach punktowych (z przekładką elastometową i podlewem poliuretanowym), z podbudową z betonu cementowego obłożoną od spodu i po bokach matami o grubości 2 cm z granulatu gumowego obłożonego i zawulkanizowanego płaszczem gumowym linia dwutorowa o długości ok. 0,5 km

maty tworzące koryto pod i po bokach podbudowy toru z betonu cementowego

brak wystarczającego spojenia granulatu wewnątrz mat - wybrzuszenia i zapadnięcia ich górnej powierzchni

4. Skrzyżowanie ul. Sienkiewicza i Piastowskiej (jesień 2005) węzeł rozjazdowy sąsiedztwo budynków mieszkalnych tory zabudowane: na ciągłym podlewie poliuretanowym z obłożeniem szyn, poprzeczek, półzwrotnic i krzyżownic wkładkami gumowymi z podbudową z betonu cementowego obłożoną od spodu i po bokach matami o grubości 2 cm z pełnej gumy z okrągłymi wydrążeniami od spodu

róg budynku odległy tylko 4,5 m od osi toru

Cztery warianty zakresu wykorzystania mat wibroizolacyjnych zaproponowane przez projektanta (zgodnie z życzeniem inwestora) ostateczne inwestor wybrał najpełniejszy wariant 4, okazało się że koszt mat i tak stanowi niewielki ułamek wartości całej inwestycji

maty tworzące koryto pod i po bokach podbudowy toru z betonu cementowego

wypełnienie wydrążeń mat wibroizolacyjnych betonem

maty z granulatu gumowego i ich zniszczenie spowodowane brakiem betonowych oporów bocznych

przekrój konstrukcyjny

5. Ul. Grodzka (2006) bez węzłów rozjazdowych bliskie sąsiedztwo budynków Uniwersytetu Wrocławskiego, Ossolineum i Akademii Medycznej (miejscami 7,2 m od osi toru) tory zabudowane typu węgierskiego: na podbudowach z betonów asfaltowego i cementowego, z matą wibroizolacyjną bezpośrednio pod żelbetowymi płytami nawierzchni torowej linia jednotorowa o długości ok. 0,5 km

maty z granulatu gumowego spojonego klejem poliuretanowym o grubości 2 cm

umieszczone bezpośrednio pod płytami toru węgierskiego

6. Pl. Powstańców Wlkp. (2007) tylko w rozjazdach i skrzyżowaniach torów sąsiedztwo bud. mieszk. oraz szpitala (oddalonych miejscami 5,3 m od osi toru) tory zabudowane: na podporach punktowych (z przekładką elastometową i podlewem poliuretanowym) z obłożeniem szyn, poprzeczek, półzwrotnic i krzyżownic wkładkami gumowymi z podbudową z betonu cementowego obłożoną od spodu i po bokach matami o grubości 2 cm z pełnej gumy z okrągłymi wydrążeniami od spodu łącznie ok. 1500 m2 maty

gwoździe mocujące boczne maty - mostki akustyczne (niezgodne z projektem)

beton wypełniający wydrążenia mat wibroizolacyjnych

Podsumowanie (1) racjonalny (optymalny) zakres stosowania mat wibroizolacyjnych w torach tramwajowych: w sąsiedztwie jakiego rodzaju obiektów? (zabytkowe, mieszkalne, inne ...) w jakiej odległości od budynków? czy w ogóle można taką odległość określić? czy tylko w rozjazdach i skrzyżowaniach torów?

Podsumowanie (2) poprawność "kompozycji" samych mat jak i konstrukcji torów z ich zastosowaniem: maty wibroizolacyjne z pełnej gumy, z rzadko rozmieszczonymi dużymi pustkami powietrznymi (zbyt duża sztywność)? wypełnienie pustek powietrznych betonem? gwoździe mocujące - mostki akustyczne? maty wibroizolacyjne w torze węgierskim - umieszczane bezpośrednio pod żelbetową płytą nawierzchni torowej? niepełny zakres wibroizolacji (tylko w pionie albo tylko w poziomie)?

Podsumowanie (3) jakość wykonania zarówno mat jak i torów z ich zastosowaniem: określanie wymogu stosowania jedynie materiałów posiadających aprobaty techniczne? określanie wymogu zapewnienia wykwa-lifikowanego nadzoru w trakcie budowy? szczegółowe określanie parametrów mat wibroizolacyjnych w specyfikacjach technicznych? dobór maty wibroizolacyjnej w oderwaniu od innych elementów wibroizolacyjnych zastosowanych w torze?