SZKOŁA NA NASZE CZASY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Wagarowanie młodzieży
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Jak budować więzi z dziećmi?
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Nadleśnictwo Świeradów.
Innowacyjne techniki, budujące sukces edukacyjny ucznia w zakresie kompetencji kluczowych w obszarze ICT z wykorzystaniem twórczego myślenia. Marzena Busz.
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
SYLWETKA LIDERA.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Szkoła Współpracy.
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Współpraca w naszej szkole
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Szkolny system wychowawczy
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Małe dziecko w systemie edukacji
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zasady pracy metodą projektu
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Dobra szkoła: uwarunkowania i mechanizmy Zakopane ( m.n.p.m.) Grzegorz Mazurkiewicz.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Godność ucznia a postawa nauczyciela
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
8 zasad postępowania lidera
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Rodzice nie muszą być samotni
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
O potrzebie dziecka bycia zauważanym
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

SZKOŁA NA NASZE CZASY

WYZWANIA SZKOŁY 1. PRACA W SZKOLE 2. XXI WIEK 3. POLSKA RZECZYWISTOŚĆ - NAUCZYCIEL - LIDER 2. XXI WIEK 3. POLSKA RZECZYWISTOŚĆ

SZKOŁA DZIŚ DAWNIEJ NAUCZYCIEL – AUTORYTET GŁÓWNE PROBLEMY: ZMIANA OBUWIA, ODRABIANIE LEKCJI, ROZMOWY NA LEKCJACH, WŁAŚCIWY STRÓJ, „ROZRABIANIE ”, WAGARY. NIE ISTNIEJE MORALNY GŁOS NAUCZYCIELA GŁÓWNE PROBLEMY: TERRORYZOWANIE UCZNIÓW I NAUCZYCIELI, ALKOHOL, NARKOTYKI, CIĄŻE, ZABÓJSTWA, SAMOBÓJSTWA + TO CO BYŁO. PIENIĄDZE; SUKCES

TO NIE TEN LAS!

$ukce$

SUKCES swoich możliwości, w kierunku realizacji własnych, to działanie na najwyższym poziomie swoich możliwości, w kierunku realizacji własnych, w pełni uświadomionych pragnień, z zachowaniem uniwersalnego kodeksu moralnego oraz równowagi pomiędzy wszystkimi płaszczyznami życia.

EMOCJE CIAŁO DUCH INTELEKT

ZARZĄDZANIE SYSTEMAMI I PROCESAMI TECHNOLOGIA LUDZIE

ZMIANA CZASÓW WYMAGA ZMIANY MYŚLENIA DAWNIEJ DZIŚ CIĘŻKA PRACA MĄDRA PRACA POLECENIE I KONTROLA UPOWAŻNIANIE/MAM ZAMIAR STABILNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO CIĄGŁA ZMIANA I KONIECZNOŚĆ WYBORU ZARABIANIE PIENIĘDZY/PRZEŻYCIE CIAGŁE ZDOBYWANIE WIEDZY/SPEŁNIENIE OBOWIĄZEK WYBÓR DAWANIE SZANSY NA ZAROBIENIE DAWANIE SZANSY NA SPEŁNIENIE RZĄDZENIE LIDEROWANIE

CO JEST GŁÓWNYM CELEM SZKOŁY? JAKIE JEST PODSTAWOWE ZADANIE NAUCZYCIELA? JAKA JEST PODSTAWOWA FUNKCJA DYREKTORA? JAKI JEST GŁÓWNY CEL UCZNIA? JAKI JEST CEL MINISTERSTWA?

ROLA SZKOŁY: Przygotować absolwentów do dobrego funkcjonowania w polskim społeczeństwie na kolejnych etapach ich życia „polskie społeczeństwo” „dobre funkcjonowanie” „kolejne etapy”

EMOCJE CIAŁO DUCH INTELEKT

ZALEŻNOŚĆ NIEZALEŻNOŚĆ WSPÓŁZALEŻNOŚĆ

WIZJA CELE ZADANIA MISJA

LISTA CECH ABSOLWENTA SZKOŁY ŚREDNIEJ

Jasność oczekiwań Centralizacja – nauczyciel/rodzice interesują się nim, a nie tym czy dostanie się na studia Wybór z całej gamy możliwości (konsekwencje) Zaangażowanie wynikające z poczucia bezpieczeństwa (nie musi się bać) Wyzwanie – coraz bardziej złożone sposoby działania

UCZENIE WYCHOWANIE i

LISTA CECH ZNAKOMITEGO NAUCZYCIELA I DYREKTORA

Ciąg dalszy nastąpi…

ROZWOJU I WYCHOWYWANIA WARTOŚCI PAŃSTWA I SZKOŁY STRATEGIE ROZWOJU I WYCHOWYWANIA DOBÓR PRACOWNIKÓW STRUKTURA WARTOŚCI PAŃSTWA I SZKOŁY MISJA SYSTEMY I SPOSOBY UCZENIA KIERUNKI SZKOLENIA

Co to znaczy działać skutecznie? osiągnąć zamierzony cel przy optymalnym nakładzie kosztów z zachowaniem kodeksu moralnego i perspektywy czasowej

MP P 1 Gdzie: MP - moc produkcyjna P - produkcja

Świat jest piękny ko ko ko

CODN

Akademia Skutecznego Działania LIDER Akademia Skutecznego Działania

dyrektor NAUCZYCIELE WIZYTATORZY RODZICE SYTUACJA OSOBISTA KOLEDZY, KURATORZY UCZNIOWIE SYTUACJA ZEWNĘTRZNA

AUTORYTET

ZWYCIĘSTWO PRYWATNE !!!

ZWYCIĘSTWO PUBLICZNE!!!

ZAUFANIE BODZIEC REAKCJA DECYZJA INFORMACJA DZIAŁANIE ZAUFANIE

LIDER STYMULUJE PROCES BUDOWANIA I OSIAGANIA CELÓW WYZWALA W SOBIE I INNYCH ENTUZJAZM WYZWALA NAJLEPSZE CECHY CHARAKTERU

DYREKTOR - LIDER Trenuje Wzbudza entuzjazm Szuka rozwiązania Jest przykładem Tworzy systemy Ma wizje Koncentruje się na uczniach/nauczycielach BELFER Rządzi Wzbudza lęk Szuka winnych Wie „jak” zrobić Pracuje w systemie Realizuje program Koncentruje się na rzeczach i wytycznych

POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI SAMODZIELNOŚĆ UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁDZIAŁANIA POCZUCIE OBFITOŚCI PROAKTYWNOŚĆ SPÓJNOŚĆ WEWNĘTRZNA POZYTYWNE MYŚLENIE WYOBRAŹNIA/KREATYWNOŚĆ WOLA I UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ KOMUNIKATYWNOŚĆ

Proaktywność Poczucie obfitości Poczucie własnej wartości Poczucie spójności wewnetrznej Pozytywne myślenie

CO MOŻNA ZROBIĆ JUŻ? DO CZEGO MOŻEMY DĄŻYĆ W RAMACH RUCHU? RUCH ODDOLNY - STOWARZYSZENIE DO CZEGO MOŻEMY DĄŻYĆ W RAMACH RUCHU?

Poczucie własnej wartości

TO, CO SIĘ LICZY NAJBARDZIEJ TO TO, JAK WIDZISZ SAM SIEBIE

Poznaj swoje dobre strony i kochaj siebie: Asertywna, aktywna, atrakcyjna, bogata, ciekawa świata, czysta, dowcipna, dalekowzroczna, dobrze gotuje, dobrze pisze, ma dobra pamięć, elastyczna, elegancka, elokwentna, energiczna z fantazją, grzeczna dla innych, gospodarna, inteligentna, kocha ludzi, kulturalna, lubiana, ładnie się porusza, ładnie uśmiecha, mówi po angielsku, ma miłą aparycję, młoda dusza, myśląca, mądra, myśli pozytywnie, nie ma nałogów, oczytana, przekonująca, pracowita, punktualna, proaktywna, radosna, szczodra, spójna wewnętrznie, systematyczna, solidna, taktowna, uważna, uczciwa, wesoła, ma poczucie własnej wartości, wykształcona, zadbana, zaradna, życzliwa .

PROAKTYWNOŚĆ

PRZEJMOWANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI WYKONAJ ROZWIĄŻ PRZEJMIJ DOSTRZEŻ Jakoś to będzie. To oni ! Nie mogę inaczej. To nie moja sprawa. Co mam zrobić ?! Poczekam... Wszystko w porządku.

To,co możemy zrobić To na czym nam zależy Pole wpływu

  ŚRODOWISKO    REAKCJA WYBÓR BODZIEC

JA Sp.z o.o.

„ Boże daj mi siłę zmienić to, co mogę zmienić „ Boże daj mi siłę zmienić to, co mogę zmienić. Daj mi cierpliwość pogodzić się z tym, na co nie mam wpływu. I daj mi mądrość odróżniania jednych spraw od drugich.”

POCZUCIE OBFITOŚCI

ZASŁUGUJĘ NA…

POCZUCIE SPÓJNOŚCI WEWNĘTRZNEJ

Zaufanie pochodzi od wewnątrz

POZYTYWNE MYŚLENIE

CZEGO SIĘ Z TEGO NAUCZYŁEM?

P R rogram ermanentnego ozwoju

ĆWICZENIA NAWYK POSTAWA WIEDZA

SUKCES

Wychowanie to wspólna podróż dorosłych i dzieci. Uwierzmy w to! Iwona Majewska-Opiełka

www.majewska-opielka.pl