Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Problemy rynku pracy..
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Zapis prezentacji:

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

DANE INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: Zespół Szkół – Gimnazjum im. Jana Pawła II w Lubaniu ID grupy: 96/95_MP_G1 Opiekun: mgr Jarosław Kulpa Kompetencja Matematyczno – przyrodnicza Temat projektowy: K-29 PLANOWANIE I LICZENIE ZAWSZE W CENIE Semestr/rok szkolny: III semestr 2010/2011

PLANOWANIE I LICZENIE ZAWSZE W CENIE Cele projektu: 1. Rozwijanie postawy przedsiębiorczości u uczniów. 2. Poznanie zasad obliczania poniesionych kosztów i osiąganych zysków. 3. Poszerzenie wiedzy dotyczącej praktycznego zastosowania obliczeń objętości i pola powierzchni całkowitej podstawowych brył. 4. Kształtowanie wyobraźni przestrzennej.

DOCHÓD A PRZYCHÓD – RÓŻNICA – PRZYKŁAD Pan Kowalski ma zamiar przewozić samochodem odpłatnie zainteresowaną grupę osób. Po przejechaniu 300 km ci wszyscy ludzie płacą mu łącznie 450 złotych. To jest jego przychód. Pan Kowalski jedzie na stację benzynową i wydaje na przykład 110 złotych na paliwo. To jest jego koszt. 450 – 110 = to jest dochód Pana Kowalskiego Dochód = przychód – koszty. info: dochód to pojęcie podatkowe, zysk to pojęcie bilansowe

DOCHÓD A PRZYCHÓD – RÓŻNICA – PRZYKŁAD Powyższe równanie pozwala nam ustalić, że podstawa do opodatkowania podatkiem dochodowym mogłaby wynosić 340 złotych. Jakie koszty i na jakich zasadach mogą być odliczane od przychodów definiują ustawy. Najważniejsza chyba dla przedsiębiorcy sprawa to wynik rachunku zysków i strat. zysk netto = zysk brutto – podatek dochodowy (uwaga! zysk brutto nie zawsze = dochód)

Ustaliliśmy formę pracy. Po zapoznaniu się z podstawowymi pojęciami dotyczących przedsiębiorczości przystąpiliśmy to pracy wg następującego harmonogramu: I. Zakup materiałów do wykonania modeli brył - opakowań II. Wykonanie modeli brył - opakowań III. Obliczanie objętości i pola powierzchni całkowitej modeli - opakowań IV. Wirtualny zakup słodyczy V. Przeliczenie ekonomiczności poszczególnych opakowań VI. Ustalenie cen sprzedaży słodyczy, dla zysku 1 zł VII. Uczestniczenie w kiermaszu

WYKONYWANIE MODELI BRYŁ - OPAKOWAŃ

RYSUJEMY OSTROSŁUP PRAWIDŁOWY CZWOROKĄTNY

RYSUJEMY OSTROSŁUP PRAWIDŁOWY CZWOROKĄTNY

RYSUJEMY OSTROSŁUP PRAWIDŁOWY CZWOROKĄTNY

RYSUJEMY OSTROSŁUP PRAWIDŁOWY CZWOROKĄTNY

OBLICZANIE OBJĘTOŚCI I POLA POWIERZCHNI CAŁKOWITEJ WYKONANYCH MODELI BRYŁ - OPAKOWAŃ

Nr opakowania Objętość opakowania [cm 3 ] Pole powierzchni całkowitej opakowania [cm 2 ] Waga cukierków [dag] Ekonomiczność opakowania [cm 2 /dag]

Nr opakowania Objętość opakowania [cm 3 ] Pole powierzchni całkowitej opakowania [cm 2 ] Waga cukierków [dag] Ekonomiczność opakowania [cm 2 /dag]

WYKRES PRZEDSTAWIA ILE CM 2 POSZCZEGÓLNYCH OPAKOWAŃ ZUŻYTO TO ZAPAKOWANIA W NICH 1 DAG SŁODYCZY

CENNIK SŁODYCZY

NAJBARDZIEJ EKONOMICZNE OPAKOWANIA

NAJMNIEJ EKONOMICZNE OPAKOWANIA

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ EKONOMICZNYCH I. Łącznie 28 wybranych opakowań miało objętość cm 3 II. Łącznie 28 wybranych opakowań miało powierzchnię cm 2 III. Łącznie w 28 wybranych opakowaniach zmieściło się blisko 12,5 kg cukierków, za które zapłaciliśmy 175 zł. IV. Zużyliśmy 6 kolorowych bloków technicznych łącznie za sumę 42 zł V. Wydaliśmy zatem łącznie: 217 zł VI. Cena 1 kg sprzedawanych przez nas cukierków musi zatem wynosić: 217 zł : 12,466 = 17,40 zł VII. Zatem 1 kg sprzedawaliśmy drożej o 3,40 zł w stosunku do ceny zakupu.

UCZESTNICZYLIŚMY W KIERMASZU

EFEKTY - PODSUMOWANIE PRACY W 3 SEMESTRZE A. Znamy podstawowe pojęcia ekonomiczne. B. Umiemy obliczyć objętość bryły i jej Pc. C. Obsługujemy EXCELA. D. Ćwiczyliśmy wyobraźnię przestrzenną. E. Pracujemy w grupie. F. Podejmujemy wyzwania do nowych działań.

PODZIĘKOWANIAPODZIĘKOWANIA: A. Pani Dyrektor Beacie Pawłowskiej za całokształt pomocy w projekcie unijnym RPK. B. Panu woźnemu Markowi Traczykowi za sobotnie otwieranie szkoły. C. Pani Renacie Hinc – obsługa kuchni. D. Pani Ilonie Skuczyńskiej za udostępnianie pracowni komputerowej. E. Pani Katarzynie Mroczkowskiej za udostępnianie sali lekcyjnej z tablicą interaktywną. F. Radzie Rodziców za pokrycie kosztów na zakup niezbędnych pomocy do realizacji projektu. G. Rodzicom za wszelką pomoc.

ŹRÓDŁAŹRÓDŁA: A. pl.wikipedia.org/ pl.wikipedia.org/ B. C. przychod-roznica-przyklad/ przychod-roznica-przyklad/ D. E.

NASZA GRUPA 96_95_MP_G1

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie