Warsztaty programowania w języku Python

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Operatory.
Advertisements

Programowanie w języku Visual Basic
Algorytmy – zapis struktur programowania
Programowanie I Rekurencja.
Wprowadzenie do języka skryptowego PHP
Języki programowania C++
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
P O D S T A W Y P R O G R A M O W A N I A
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Programowanie imperatywne i język C
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Kurs Pascala – spis treści
Obsługa plików csv Do odczytu z pliku csv można użyć następującego kodu: $fp = fopen ("strony.csv","r"); $num = 0; while ($data = fgetcsv ($fp, 1000, ";"))
Komunikacja z arkuszem. Iteracje. Funkcje.
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Proponowany program wykładu monograficznego
Semantyki programów współbieżnych " Determinizm programów sekwencyjnych, " Nie-determinizm programów współbieżnych, " prawdziwa równoległość vs.przeploty.
Java – programowanie obiektowe
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
PHP wprowadzenie.
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Instalacja Apacha Instalacja serwera www ogranicza sie do uruchomienia pliku .exe oraz do wpisania adresu serwera, oraz a administratora czego.
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
Programowanie w języku Fortran 95
Podstawy programowania
Algorytmy i struktury danych
Instrukcje sterujące część 1
Podstawy programowania
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcje sterujące część 2
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Pierwsze programy.
Warsztaty programowania w języku Python
Warsztaty programowania w języku Python
Algorytmy i struktury danych
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Programowanie obiektowe III rok EiT
Podstawy informatyki 2013/2014
Edytor tesktu i skrypty
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
Wykład 10 typ zbiorowy rekurencja.
Projektowanie stron WWW
Materiały szkoleniowe Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr.
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
PHP Instrukcja warunkowa if Damian Urbańczyk. Warunek? Instrukcję warunkową wykorzystujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić pewien fakt, który może być prawdziwy.
Temat 5: Instrukcje: print(), echo()
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
PHP. PHP obiektowy, skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych w czasie rzeczywistym.
Pętle Zajęcia 6.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2007 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do.
METODY REPREZENTOWANIA IFORMACJI
Podsumowanie wiedzy MPDI2 sem.3 INFORMATYKA. tworzenie nowego pliku i katalogu, nawigacja po katalogach, listowanie zawartości katalogu, zmiana nazw,
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Visual Basic przygotował Michał Miłek Visual Basic – język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programistyczne firmy Microsoft. Składnia jest oparta.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
Jak zaczynam przygodę z programowaniem z gimnazjalistami?
Rozdział 5 REKURENCJA.
Rozwiązywanie nierówności I-go stopnia z jedną niewiadomą
Dane, zmienne, instrukcje
Instrukcja warunkowa if
Python 3 Wprowadzenie.
Zapis prezentacji:

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Przypomnienie wiadomości ze Spotkania 1 Języki programowania interpretowane kompilowane Python HTML PHP … C C++ Pascal …

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Zalety Pythona Prosty do czytania i pisania kod Wszechstronny – nadaje się do wielu różnych zastosowań (Google napędzane jest Pythonem!:) Natychmiastowe działanie programu ułatwia modyfikacje/poprawki Brak konieczności deklarowania typu (rodzaju) obiektów

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Podstawowe komendy i operacje print – „drukowanie” (wywoływanie) obiektów import – odwoływanie się do biblioteki/skryptu Pythona def – definiowanie funkcji * - mnożenie + - dodawanie - odejmowanie / - dzielenie ** - potęgowanie == równość < mniejsze od > większe od => większe bądź równe =< mniejsze bądź równe = oznacza przypisanie (podstawienie)

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Instrukcje sterujące Instrukcja if (jeżeli) if (warunek): wykonaj jakąś operację/operacje elif (inny warunek): wykonaj inną operację/inne operacje else: (jeśli ani pierwszy ani drugi warunek nie zostaną spełnione) zrób coś jeszcze innego

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Instrukcje sterujące Instrukcja for (powtarzanie czynności) for (warunek początkowy, warunek końcowy, krok) : wykonaj jakąś operację/operacje

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Instrukcje sterujące Instrukcja while (powtarzanie czynności dopóki spełniony jest warunek) while (warunek jest prawdziwy) : wykonaj jakąś operację/operacje

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Podstawowe obiekty/klocki do budowania programów Liczby Całkowite, rzeczywiste (ułamki dziesiętne)

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Podstawowe obiekty/klocki do budowania programów Ciągi znaków (teksty) zapisywane w ” ” lub ‘ ’ Tekst1=”To jest tekst” Tekst2=‘To też jest tekst’

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Podstawowe obiekty/klocki do budowania programów Listy obiektów – zapisywane w [ ], zmienialne Lista=[1,2,3,’tekst’,3.14] Lista[0]=1 Lista[0:2]=[1,2,3] Zmienianie zawartości listy przez przypisanie Lista[0]=‘z’ Da w efekcie Lista=[‘z’,2,3,’tekst’,3.14]

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Podstawowe obiekty/klocki do budowania programów Słowniki obiektów – zapisywane w { } Legitymacja={‘imie’: ’Mikolaj’, ‘pesel’ : 1234567} Legitymacja.keys() = [‘imie’,’pesel’]  słowa kluczowe słownika Legitymacja.values()=[‘Mikolaj’,1234567]  definicje słów kluczowych

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Podstawowe obiekty/klocki do budowania programów Krotki – niezmienialne listy, zapisywane w ( ) czerwony=(255,0,0) zielony=(0,255,0) Konwersja listy do krotki tuple(Lista) Konwersja krotki do listy list(czerwony)

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Podstawowe obiekty/klocki do budowania programów Pliki O nich już wkrótce 

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Tresura żółwia czyli proste zadanie z robotyki import turtle zolw=turtle.Pen() Kierunki w języku angielskim: Up – do góry Forward – naprzód Backward – wstecz Down – w dół Left – w lewo Right – w prawo

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Tresura żółwia czyli proste zadanie z robotyki Sterowanie żółwiem: zolw.Kierunek(dlugość kroku lub kąt jeśli skręcamy w lewo/prawo)

Warsztaty programowania w języku Python Spotkanie 2 Kończymy program (i dzisiejsze zajęcia) exit()