Matematyka bez barier z kształtami Numicon

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 4 Wprowadzanie i uczenie pojęć na lekcjach języka polskiego Dr Krzysztof Koc.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Bawią, uczą, rozwijają..
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Program literacki Gąsienice
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
WIELOKĄTY WOKÓŁ NAS PARKIETAŻE
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W LINOWIE
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
- Agnieszka Janiszewska
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
K o s t k a i k a R u b.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Arteterapia – leczenie przez sztukę
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Komputerowe malowanki
„Otwarta droga ku przyszłości
„Kocham czytać” Jagody Cieszyńskiej
Co dalej…..
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
PLAN DALTOŃSKI.
Cele projektu Wzbogacenie zasobu słownictwa dotyczącego nazw kolorów, ubiorów oraz wzorów; Nauka właściwej odmiany przymiotników podczas opisywania ubioru.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2017/2018 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Matematyka bez barier z kształtami Numicon

Tony Wing - angielski dydaktyk matematyki Pomysł pochodzi z Wielkiej Brytanii, są to klocki Numicon – klocki, które pomagają dzieciom przyswoić sobie pojęcie liczby i związki zachodzące między liczbami. Profesor Tony Wing był niedawno w Polsce i wraz z kilkoma polskimi matematykami rozważał popularyzację metody Numicon w Polsce.

METODA NUMICON Naukowcy opracowali specjalne klocki, mające od 1 do 10 segmentów będące wizualizacją liczby i wizualizacją tego, jakie są związki między liczbami. Metoda ma solidne podstawy teoretyczne -jest oparta o zasady psychologii dotyczące kształtowania się operacji myślowych - o teorie Piageta, Brunera i Wygotskiego. 

Zestaw indywidualny Pomoc ta jest przydatna dla wszystkich dzieci o różnych stopniach umiejętności i zdolności. Można z nimi pracować w całej grupie, w małym zespole, w parach, a także indywidualnie. Tych klocków mogą używać już trzyletnie dzieci, które po prostu bawią się nimi, dopasowują elementy, liczą, nazywają kolory itp. Najważniejsze jest to, że dzieci mają fizyczny kontakt z klockami, czują je, dotykają, obracają, manipulują nimi.

Metoda Numicon wykorzystuje kluczowe mocne strony małego dziecka: umiejętność uczenia się przez działanie, umiejętność uczenia się poprzez patrzenie, silne wyczucie wzoru.

Zapoznanie z kształtami Numicon

Zapoznanie z kształtami Numicon Zapełnianie tablicy za pomocą kształtów Numicon. Cel: Poznanie kształtów Numicon Wersja trudniejsza: rozpoznawanie kształtów za pomocą dotyku, wybierając je z woreczka i zapełnianie planszy. Słownictwo: na, w, odwróć, przekręć, duży, mały, taka sama wielkość, taki sam kształt

Poznawanie kształtów Numicon Zabawa nakładkami z obrazkami Cel: Łączenie kształtów Numicon z kolorowymi obrazkami kształtów Słownictwo: określające kolory i wielkość kształtów Wersja trudniejsza: Zabawa w parach z workiem – jedno dziecko wskazuje jeden kształt na nakładce z obrazkami, drugie dziecko odszukuje go w worku

Poznawanie kształtów Numicon Układanie kształtów Numicon w kolejności Cel: nabywanie swobody w układaniu kolejności kształtów Numicon Wersja trudniejsza: zamienianie kolejności kształtów – wskazywanie ich i układanie na swoim miejscu Słownictwo: związane z wielkością, kolejnością i miejscem

Pewność w rozpoznawaniu kształtów Poznawanie kształtów i wzorów Numicon Cel: Nabywanie pewności w rozpoznawaniu kształtów i wzorów Numicon Wersja trudniejsza: układanie z kołków wzoru kształtu Numicon z pamięci Słownictwo: sprawdź, wzór, taki sam, inny, większy, mniejszy, więcej, mniej

Nawlekanie wzoru Powtarzanie regularnych wzorów Cel: odtwarzanie i tworzenie regularnych wzorów Wersja trudniejsza: wykonywanie wzorów z kołeczków na planszy, odtwarzanie i kontynuowanie, oraz samodzielne tworzenie wzorów. Słownictwo: powtórz, dopasuj, taki sam, wzór, ułóż, następny, przed, po

LUBLIN ŁÓDŹ

Koziołek liczy do 10

Koziołek liczy do 10

Kolorowe rysunki Obrysowywanie dowolnych kształtów Numicon i tworzenie rysunków Cel: rozpoznawanie kształtów Numicon Słownictwo: kształt, duży, mały, większy, mniejszy, nazwy kolorów

Zapoznanie z kształtami Numicon Dowolna zabawa z kształtami (budowle, układanki, wzory itp.) Zachęcanie dzieci do określania cech wyglądu klocków (kolor, kształt, wielkość) Działania plastyczne z wykorzystaniem kształtów (odciskanie w piasku, plastelinie, ciastolinie, obrysowywanie, malowanie, stemplowanie, umieszczanie w dziurkach muszelek, koralików, guzików itp.) Kompozycje z klocków (domy, samochody, pajace itp.)

Dlaczego Numicon? Wysoki standard nauczania dzieci Nowoczesne, globalne nauczanie Zrozumienie związków i zależności między liczbami Kalkulowanie bez liczenia Nauka języka matematycznego w kontekście Umiejętność uogólniania, wnioskowania Zgodność z podstawą programową wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Zastosowanie w realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.