Projekt Szkolny Socrates - Comenius NAUCZANIE TOLERANCJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS. EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Inclusive education support in Poland.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MARII ZIENTARY- MALEWSKIEJ W BARCIKOWIE PROJEKT SZKOLNY – COMENIUS 1 PROJEKT SZKOLNY – COMENIUS 1 SCHOOL PARTNERSHIP EUROPEAN PROJECTS.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Breaking down the stereotypes.
I L.O. im. Mikołaja Kopernika in Bielsko-Biała The following presentation has been created within the confines of Socrates- Comenius Programme Teaching.
John LENNON IMAGINE (Jeśli chcesz, by tekst odpowiadał piosence pozwól, aby prezentacja przebiegała automatycznie)
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Szła dzieweczka do laseczka
Mini Słownik popularnych zwrotów
Music: Nightengale Serenade
I L.O. im. Mikołaja Kopernika in Bielsko-Biała The following presentation has been created within the confines of Socrates- Comenius Programme Teaching.
One tale one game one dance one recipe
I am sorry, but I can’t go out with you
Niniejszy projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej w ramach Programu Socrates-Comenius. Treści samego projektu lub materiałów.
Holidays in Poland Christmas and Easter.
POLISH FOR BEGINNERS.
CZAS PRESENT SIMPLE.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, pl. Trzech Krzyży 3/5, Warszawa; Experiences with macromodelling for assessing.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Present simple Czas teraźniejszy.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
World Down Syndrome Day 2014
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
”War and peace: The making of Europe.” A SCHOOL PLAY ”You can’t hate me …”
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Peace Day Slogans Poland. I, you… the first step to peace. Ja, ty… pierwszy krok do pokoju.
COMENIUS REGIO Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi 1Analiza ankiety przeprowadzonej wśród czytelników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Kompetentny ekonomista i logistyk- sukces na rynku edukacyjno – zawodowym! Człowiek – najlepsza inwestycja! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
there is/are: statements 1
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Analiza ankiety: „Tolerancja jako wizytówka mojego zachowania ”
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Polish is a Slavic language spoken primarily in Poland, being the mother tongue of Poles. It belongs to the West Slavic languages. Polish is the official.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
International partner meetings in Piła, Poland Międzynarodowe spotkania partnerów w Pile, W Polsce Zabawka mojego Dziadka.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
introduction to tenses in English
A prototype of distributed modelling environment
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
Internationalisation at the University of Warsaw
Computing situation in Poland
Sport in Bydgoszcz There are many clubs in Bydgoszcz where people practise various sports, e.g. athletics, rowing, speedway, basketball, volleyball and.
Zapis prezentacji:

ANKIETA NA TEMAT TOLERANCJI PRZEPROWADZONA W RAMACH SOCRATES – COMENIUS „NAUCZANIE TOLERANCJI”

Projekt Szkolny Socrates - Comenius NAUCZANIE TOLERANCJI SKŁAD GRUPY PARTNERSKIEJ Tüdesb Privatgymnasium Lycée Immaculée Conception Niemcy, Berlin Francja, Pau I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika Polska, Bielsko - Biała Mustafa Kaçikoç Lisesi Chastna Proflirana Gimnaziya Drujba Turcja, Isparta Bułgaria, Sofia

1. Co rozumiesz przez słowo tolerancja? akceptowanie tylko ludzi takich jak my akceptowanie ludzi takich jakimi są akceptowanie pewnych cech u ludzi

2. Czy uważasz, że żyjesz w: zbyt tolerancyjnym społeczeństwie bardzo tolerancyjnym społeczeństwie tolerancyjnym społeczeństwie nietolerancyjnym społeczeństwie

3. Czy uważasz, że można nawiązać bliską przyjaźń z osobą o odmiennych przekonaniach religijnych? oczywiście tak, lecz nie bez trudności/przeszkód niemożliwe

4. Czy uważasz, że można nawiązać bliską przyjaźń z osobą o odmiennej kulturze narodowej? oczywiście tak, lecz nie bez trudności/przeszkód niemożliwe

5. Co uważasz za przeszkodę w tolerancji 5. Co uważasz za przeszkodę w tolerancji? (możliwa więcej niż jedna odpowiedź)‏ rasa język religia kultura status społeczny, rodzina wykształcenie wiek inne narodowość, charakter osoby, orientacje seksualne, fanatyzm religijny.

6. Czy uważasz, że religia ma wpływ na tolerancję? wcale nie czasami często

7. Czy uważasz, że tolerancję nabywa się/uczy się jej 7. Czy uważasz, że tolerancję nabywa się/uczy się jej ? (możliwa więcej niż jedna odpowiedź)‏ w szkole w rodzinie na ulicy na polu gry (w sporcie)‏ w kościele inne w grupie znajomych, w środkach masowego przekazu.

8. Gdzie chciałbyś spotkać się z większą tolerancją 8. Gdzie chciałbyś spotkać się z większą tolerancją ? (możliwa więcej niż jedna odpowiedź)‏ w szkole w rodzinie na ulicy w sporcie w kościele we wszystkich wyżej wymienionych miejscach inne w urzędach, w instytucjach.

9. Uważam, że świat w przyszłości będzie: bardziej tolerancyjny mniej tolerancyjny taki sam (nie zmieni się)‏

10. Jaka osoba/osoby są dla Ciebie przykładem tolerancji ? Jan Paweł II Rodzice Mama inne osoby JAN PAWEŁ II 55 %

Niniejszy projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej w ramach Programu Socrates – Comenius. Treści samego projektu lub materiałów nie odzwierciedlają stanowiska Komisji Europejskiej czy Agencji Narodowej w danej sprawie, a w związku z tym ani Komisja Europejska, ani Agencja Narodowa nie ponosi za nie odpowiedzialności.

I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika ul I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika ul. Listopadowa 70 43-300 Bielsko – Biała www.kopernik.neostrada.pl kopernikcomenius@op.pl

QUESTIONNAIRE ON TOLERANCE CARRIED OUT WITHIN THE CONFINES OF SOCRATES–COMENIUS PROGRAMME ”TEACHING TOLERANCE”

SOCRATES-COMENIUS SCHOOL PROJECT ”TEACHING TOLERANCE” PROJECT PARTNERSHIP Tüdesb Privatgymnasium Lycée Immaculée Conception Germany, Berlin France, Pau I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika Poland, Bielsko - Biała Mustafa Kaçikoç Lisesi Chastna Proflirana Gimnaziya Drujba Turkey, Isparta Bulgaria, Sofia

1. What do you understand by the word tolerance ? accepting only people like us accepting people as they are accepting certain things from others

2. Do you believe that you live in: a too tolerant society a very tolerant society a tolerant society an intolerant society

3. Do you think it is possible to have a close friendship with a person of a different religion ? of course yes, but not without difficulty impossible

4. Do you think it is possible to have a close friendship with a person of a different culture ? of course yes, but not without difficulty impossible

5. What do you consider to be an obstacle to tolerance 5. What do you consider to be an obstacle to tolerance ? (more than one reply possible)‏ race language religion culture social status and family background education age others nationality, personality, sexual orientation, religious fanaticism.

6. Do you believe that religion affects people`s tolerance ? not at all sometimes often

7. Do you believe that tolerance is acquired 7. Do you believe that tolerance is acquired ? (more than one reply possible)‏ at school in the family in the street on the sports field at church others in a group of acquaintances, in the media.

8. Where would you like to see more tolerance 8. Where would you like to see more tolerance? (more than one reply possible)‏ at school in the family in the street on the sports field at church all of the above others in some offices, in some institutions.

9. I think that tomorrow`s word will be : more tolerant less tolerant the same

10. What person(s) represent for you an example of tolerance : John Paul II parents mother other people John Paul II 55 %

The above project has been completed with the financial support of the European Union and within the confines of Socrates-Comenius Programme. Both the themes and materials do not reflect the point of view of the European Commission or the National Agency. So neither the European Commission nor the National Agency bear the responsibility for the contents of the above project.

I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika ul I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika ul. Listopadowa 70 43-300 Bielsko – Biała www.kopernik.neostrada.pl kopernikcomenius@op.pl