Ogólna budowa BAT- M opr.andrkus
Zasadnicze dane taktyczno-techniczne BAT- M Baza spycharki - ciągnik artyleryjski ATT Maksymalna szerokość robocza - przy spycharkowym położeniu organu roboczego - 5,0 m - przy dwuskrzydłowym położeniu organu roboczego - 4,5 m - przy równiarkowym położeniu organu roboczego - 4,0 m Ogólny ciężar spycharki - 27,5 t Wydajność a) przy urządzaniu drogi na przełaj w krzakach i zagajnikach - 4 - 8 km/h b) podczas odśnieżania przy grubości warstwy śniegu do 1m - 8 - 10 km/h c) przy wykonywaniu przejść przez rowy przeciwpancerne o głębokości do 5 m - 3 - 5 przejść / h Wymiary gabarytowe w położeniu transportowym szerokość - 4,5 m długość - 7,05 m wysokość - 3,75 m w położeniu roboczym maksymalna szerokość - 5,0 m minimalna szerokość - 4,0 m długość z płozą - 10,5 m długość bez płozy - 9,4 m wysokość z wysięgnikiem dźwigu - 3,4 m Maksymalna szybkość transportowa - 35 km/h Maksymalny udźwig - 2 t Sterowanie osprzętem roboczym - elektrohydrauliczne Obsługa - 2 ludzi Czas przełożenia organu roboczego z położenia roboczego w położenie transportowe - 5 -7 min.
Spycharka BAT- M jest przeznaczona do mechanizacji prac inżynieryjnych przy urządzaniu dróg na przełaj. Składa się z ciągnika i osprzętu roboczego. Osprzęt roboczy składa się z: - mechanizmu odbioru mocy - układu hydraulicznego - mechanizmu podnoszenia i opuszczania organu roboczego - mechanizmu zmiany położenia organu roboczego położenie robocze i transportowe) - układu sterowania elektrycznego - żurawia - osprzętu specjalnego i pomocniczego. Mechanizm odbioru mocy przekazuje moment obrotowy od silnika ciągnika na pompy hydrauliczne oraz na wciągarkę ciągnika Układ hydrauliczny zapewnia sterowanie organem roboczym spycharki oraz dźwigiem. Układ hydrauliczny składa się z trzech pomp hydraulicznych, rozdzielaczy, ośmiu cylindrów, dwóch silników hydraulicznych, przewodów oraz zbiornika olejowego.
Organ roboczy jest przeznaczony do skrawania, przemieszczania gruntu i śniegu oraz usuwania krzewów. Składa się z: - ramy - dwóch popychaczy ramy - środkowej części odkładnicy - dwóch skrzydeł - płozy Mechanizm podnoszenia (opuszczania organu roboczego) składa się z; - dwóch wsporników - cylindrów organu roboczego - podpór wahliwych - cylindrów podpór wahliwych. Elektryczny układ sterowania zabezpiecza działanie rozdzielaczy układu hydraulicznego. Mechanizm pochylania organu roboczego składa się z: - dwóch korb - dwóch dźwigni - przegubów uniwersalnych - cylindrów mechanizmu pochylania. Mechanizm zmiany położenia organu roboczego składa się z: - podpory z krążkiem - krążka kierującego - wspornika. Do przełożenia organu roboczego wykorzystuje się wciągarkę ciągnika oraz mechanizm pochylania.
Ogólna budowa BAT- M położenie robocze
Ogólna budowa BAT- M położenie transportowe