Wpływ lalki Barbie na podatne na wpływy studentki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozdział XIV - Ubezpieczenia życiowe
Advertisements

Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Wykonał : Jakub Świątkowski
Macierze Maria Guzik.
Analiza wyników ankiety
Drastyczne choroby spowodowane złym odżywianiem Anna Szymańska.
Krok 7 Siła odprężającego śmiechu.
Jan Paweł II PRZYJACIEL MŁODZIEŻY.
Szczęście.
kurs fotografii cyfrowej
Stop seksualizacji w mediach.
seksualizacji w mediach !!!
seksualizacji w mediach
KOBIETA.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Co mówią dzieci o.... MIŁOŚCI.
Jak wybrać sobie żonę? Musisz znaleźć kogoś, kto lubi to samo co ty. Jeśli na przykład lubisz sport, to żona musi lubić to, że ty lubisz sport i powinna.
Fenomen Internetu (nieprzebrane źródło informacji)
Młodzież i jej autorytety
XII FORUM DYSKUSYJNE OŚWIĘCIM – MIASTO AKTYWNYCH OBYWATELI?
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Twoja przyjaźń jest: cennym skarbem....
Twoja przyjaźń jest: cennym skarbem....
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
My kobiety ….
Uwaga! Nie przeznaczone dla obrażalskich facetów
Jedna z historii zmieniających życie….
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Medialna rzeczywistoŚĆ
Rodzina.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT
Aktywnie spędzaj wolny czas
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Wartości w życiu człowieka
„Kobieta”.
CO W ŻYCIU WAŻNE. CO W ŻYCIU WAŻNE Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża. Mieszkała w pięknym.
Praca autorstwa Wiktora Świrskiego i Juliana Bienia z kl. 2A
Świat młodzieżowych fascynacji
Propaganda sukcesu Społeczeństwo polskie na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku Anna Śliwa.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…
AGNIESZKA CHYLIŃSKA „LABIRYNT LUKRECJI”
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
NOWOROCZNE POSTANOWIENIA
nowy niebezpieczny trend
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nasze portrety – pozory a rzeczywistość.
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Działania promujące czytelnictwo
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
Opr. Marian Dobrzyński 1 Aldous Huxley: o->1884, Brave New World: o->
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
środowisko wychowawcze
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
CZY ZNASZ HIERARCHIĘ WARTOŚCI ?
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Jak Max i Tutu granic Europy szukali
Fantazja współczesnej kobiety sukcesu...
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
Szkoła Podstawowa nr 88 im. Stefana Żeromskiego
Zapis prezentacji:

Wpływ lalki Barbie na podatne na wpływy studentki Wpływ dobranocki na kształtowanie umysłu studenckiego - Małgorzata Sznajder Wpływ lalki Barbie na podatne na wpływy studentki

Dorobiła się kilku ekskluzywnych wersji (ubranych przez tak znanych projektantów mody jak Dior czy Donna Karan), wielu przyjaciół (w tym Kena), stadka zwierząt oraz bardzo wielu dóbr materialnych. Barbie to nie tylko lalka przeznaczona dla dzieci ale również cały szereg różnego rodzaju wzorów kulturowych, które powinny być przestrzegane przez “modną” kobietę. Generuje ona wzory związane przede wszystkim z wyglądem zewnętrznym, ale nie tylko. Prezentuje ona również sposób życia, który jest bardzo konsumpcyjny, a który chce być naśladowany przez posiadaczki zabawki. “W latach 90-tych Barbie definitywnie przestała być tylko zabawką. Jakkolwiek to zabrzmi - zyskała rangę medium dla twórców, pragnących opowiedzieć swą własną wersję dziejów obecnej dekady”(1). O tym jak wielki wpływ na małe dziewczynki ma wspomniana już lalka przekonała się Anna Ryłko-Kurpiowska, która przeprowadziła badania wśród dzieci w wieku przedszkolnym dużych miast. Z jej badań wynika, że “5- i 6-letnie dziewczynki uważają Barbie za wzór godny naśladowania, stylizują swoje wypowiedzi w taki sposób, by przypominały one sposób mówienia osób z wyobrażonych wyższych sfer. Chcą one nie tylko wyglądać tak, jak reklamowana lalka (co może budzić poważne obawy, choćby ze względu na zagrożenie anoreksją), ale także podobnie się ubierać, wieść życie, którego wyłączną cechą są przyjemności: spacery, wystawne przyjęcia, podróże itd. Wskazywane przykłady są tu szczególnie niepokojące, jeśli chodzi o konfrontację z rzeczywistością.

Co może powodować Barbie... ?

zachowana została oryginalna pisownia Komentarze ankietowanych... to całe wypracowanie można na ten temat napisać, ale w skrócie jakos postaram się to zawrzeć. Dodaje kobietom kompleksów, bo Lalka Barbi, to idealna kształtem i wyglądem blondynka. Ma tez pływ na to, że kobiety częściej farbują się na blond, takie skrzywienie z dzieciństwa; można by było też powiedzieć, że kobiety na siłę starają się być idealne, mieć piękną figurę, widac to w Polsce bardzo, bo większość kobiet jest szczupłych, albo za bardzo szczupłych. wg barbie jesli jestes ładna i seksowna osiągniesz sukces, musisz miec jeszcze do tego długie nogi, oczy cielece, dobre ciuchy i rozpuszczone blond włosy, to jest nieosiągalne i wręcz nie mozliwe, trudno więc wzorowac sie na pustej wymalowanej laleczce która tylko lubi byc dobrze ubrana , cały dzień czesac włosy, czy też biegac po solariach i utrzymywac opaleniznę przez cały rok, my musimy pracowac, uczyc sie, przygotowywac jedzenie, sprzatac, uważam ze ludzie bardzo atrakcyjni wcale nie są szczęśliwsi od "normalnych" błedem wg mnie jest równiez myslenie ze absolutne piekno to szczęście, moze sie myle. zachowana została oryginalna pisownia

Pozytywny czy negatywny wpływ Ankieta: Pozytywny czy negatywny wpływ ma lalka Barbie na kształtowanie kobiety?

Dziewczynki uważają Barbie za wzór godny naśladowania, stylizują swoje wypowiedzi w taki sposób, by przypominały one sposób mówienia osób z wyobrażonych wyższych sfer. Chcą one nie tylko wyglądać tak, jak reklamowana lalka (co może budzić poważne obawy, choćby ze względu na zagrożenie anoreksją), ale także podobnie się ubierać, wieść życie, którego wyłączną cechą są przyjemności: spacery, wystawne przyjęcia, podróże itd. Wskazywane przykłady są tu szczególnie niepokojące, jeśli chodzi o konfrontację z rzeczywistością. Świat, w którym żyje Barbie, nie przedstawia żadnego celu. Ważne są tu jedynie prestiż i dominacja. To świat, w którym głębsze wartości prawie nie istnieją. To sztuczny świat wzajemnej kurtuazji, w którym nie ma miejsca na rzeczywiste ludzkie problemy, liczą się jedynie dobra materialne i ilość odnoszonych sukcesów”. Świat, w którym żyje Barbie jest światem nastawionym na “mieć”.

Barbie w reklamie

kreowanie wizerunku Barbie w mediach

„Barbie jako ikona kultury” mówi o tym w ten sposób: “wizerunek handlowy Barbie to wizerunek nastoletniej modelki - nastolatki z książeczką czekową - skierowany do dziewczynek. Te dwa czynniki - wizerunek i jego odbiorca - sprawiają, że Barbie jest ikoną konsumpcjonizmu”. Wizerunek ten, tak chętnie naśladowany przez młode dziewczęta jest nierealny i niemożliwy do osiągnięcia. Jeżeli przełożylibyśmy proporcje Barbie na wymiary realnej kobiety to przy wzroście 175 cm kobieta taka powinna posiadać wymiary 84-46-80 cm, przy czym ponad połowę wzrostu powinna stanowić długość jej nóg (5). Dla porównania dodam, że panujące ostatnio wzory kulturowe mówiące o pożądanych wymiarach kobiety podają nieco inne liczby, a mianowicie 90-60-90. Szczególnie niebezpieczna staje się tutaj również sytuacja, która ostatnio zaczyna funkcjonować również w naszym społeczeństwie. A mianowicie ostatnim krzykiem mody na prezenty komunijne są operacje plastyczne. Dziewczynki w drugiej klasie szkoły podstawowej marzą o zamianie kształtu nosa, czy poprawie wyglądu uszu gdyż chcą ładnie wyglądać na zdjęciach. Często do chirurgów plastyków dzieci są przyprowadzane przez rodziców, którzy chcą aby ich pociecha była w tym wyjątkowym dla niej dniu idealna. Jedynym warunkiem operacji jest ukończenie przez dziecka 6 lat (6). Jest to typowy przejaw kultury konsumpcjonistycznej.

Lalka Barbie kreuje w kobiecie negatywny wizerunek kobiety.

Lalka Barbie powstała taka, jaka jest, ponieważ kobiety są takie, jakie są. To one ukształtowały lalkę, a nie lalka ukształtowała je. I to jest niestety najsmutniejsze….

(1) Górski A. Plastykowe zmysły. [w] Polityka nr 8, 1999, s. 88. Bibliografia (1) Górski A. Plastykowe zmysły. [w] Polityka nr 8, 1999, s. 88. (2) Ryłko-Kurpiowska A., Uwodzicielska Barbie, [w:] Aida Media, nr 3, 1999, s. 13. (3) Rogers M. F., Barbie jako ikona kultury, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA S.A., Warszawa 2003. s. 102.

Dziękuję, za uwagę. Definitywnie nie Barbiowa- Małgorzata Sznajder