Programowanie w Logo Projekt Edukacyjny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KĄT ŚRODKOWY I KĄT WPISANY PRZED KLASÓWKĄ. - POWTÓRKA WYKONAŁA:
Advertisements

Pierwsze powszechnie używane komputery nazywano mikrokomputerami
ALGORYTM Co to jest algorytm?
OGÓLNIE O LINUKSIE Co to jest Linux?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Matematyka Geometria.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Wstęp do programowania obiektowego
WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA
Fraktale.
Fraktale Zobaczyć świat w ziarenku piasku, Niebiosa w jednym kwiecie z lasu. W ściśniętej dłoni zamknąć bezmiar, W godzinie - nieskończoność czasu.
Made by Mateusz Szirch Kilka słów o JavaScript.
Fraktale i chaos w naukach o Ziemi
ALGORYTMY Martyna K. Luiza K..
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Fraktale Michał Nowakowski Dariusz Cieślicki Wojciech Maciejewski.
FIGURY GEOMETRYCZNE Materiały do nauki.
ALGORYTMY KLASYCZNE ________ FRAKTALE
Nauki ścisłe vs. złożoność świata przyrody
Gramatyki Lindenmayera
Droga, prędkość, czas nasza strona uczy Was… 
Georg Cantor i jego zbiór
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
Systemy operacyjne.
ITERACJA - powtórzenie
Warsztaty programowania w języku Python
FRAKTALE   „Geometria fraktalna spowoduje, że zobaczysz świat innymi oczyma. W dalszej lekturze kryje się niebezpieczeństwo. Możesz utracić swój nabyty.
i Rachunek Prawdopodobieństwa
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Elżbieta Fiedziukiewicz
Logomocja Polska edycja Imagine.
Visual Basic w Excelu.
Po raz pierwszy pojęcie FRAKTALI zostało wprowadzone do matematyki za sprawą francuskiego matematyka i informatyka polskiego pochodzenia Benoita Mandelbrota.
Fraktale Historia Fraktali
Na Ziemi nie ma tych lądów, rzek i mórz! To sztuczne obrazy!
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
TRÓJKĄT SIERPIŃSKIEGO
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
FRAKTALE FIGURY LISSAJOUSA Magdalena Szorc
Podstawy języka skryptów
Temat: Wprowadzenie do programowania w środowisku LOGO KOMENIUSZ
Konkurs pt. ”Matematyka wokół nas”. Własności figur płaskich- trójkąty
Wstęp do Podstawy Programowania
Autor: Marcin Różański
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Wstęp do programowania Wykład 1
Szkolenie realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE z EFS: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Fraktal to zbiór o skomplikowanej budowie. Niezależnie od tego jak mały jego fragment będziemy oglądać będzie on równie skomplikowany jak całość.
Praca wykonana przez Kamila Jareckiego, Bartosza Drabarka i Jakuba Litke.
Fraktale.
Wykonali pracę: Werner Patryk Wiśniewska Natalia Woldon Julia.
FRAKTALE Maciej Przybysz IIa Piotr Puchała IIa.
Aleksander Wysocki IIc
Co to jest algorytm? Środowisko programu Logo Komeniusz
Wykonali: Igor Myśliwiec kl. II „a” oraz Łukasz Ptak kl. II „a” Pod kierunkiem Pani mgr Edyty Goduli.
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
Fraktale w życiu codziennym; Najpiękniejsze fraktale
czyli geometria (i nie tylko) w sztuce. Fraktale w Logo Komeniuszu
Geometria płaska Pojęcia wstępne.
GEODEZYJNE W PRZETRZENIACH METRYCZNYCH
F r a k t a l e.
FRAKTALE MATEMATYCZNE.
Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury.
FRAKTAL Słowo fraktal pochodzi z łaciny od słowa fractus – złamany. Co ciekawe nie istnieje jeszcze ścisła definicja fraktalu. Podany wyżej cytat Jamesa.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Kocham kwiaty.
Zapis prezentacji:

Programowanie w Logo Projekt Edukacyjny

Kilka słów na wstępie: Logo jest to język programowania stworzony jako środek do nauczania informatyki i matematyki. Składa się z gotowych elementarnych procedur, które służą do definiowania procedur użytkownika. Został zaprojektowany przez pracującego pod koniec lat 60. na MIT Seymoura Paperta. Jest on oparty o LISP, z zupełnie inną składnią i używa tzw. "grafiki żółwia" (ang. turtle graphics). Po grecku logos znaczy słowo. Język na bazie którego powstał Logo narodził się pod koniec lat 60-tych w laboratorium NASA i miał służyć do obsługi sond marsjańskich Viking.

NASA potrzebowało języka o nieskomplikowanej budowie i krótkich komendach co miało zmniejszyć ilość danych do transmisji. Po zawieszeniu programu Viking nienazwany jeszcze zestaw komend został zaadaptowany przez jednego z techników pracujących w NASA do sterowania robotem zwanym ze względu na swój wygląd "żółwiem". Robot ten po wpisaniu komendy FORWARD 50 przemieszczał się po podłodze o pięćdziesiąt kroków albo np. obracał się w prawo o kąt prosty po komendzie RIGHT 90. "Żółw" wyposażony był także w specjalne pióro, za pomocą którego mógł znaczyć trasę swojej wędrówki.

Istnieją "narodowe" wersje Logo, w których komendy są w innym niż angielski języku. Wraz z upływem czasu, gdy powstały graficzne terminale komputerów, żółw Logo przeniósł się z podłogi na ekran monitora. "Żółw ekranowy" jest znacznie tańszy w eksploatacji, szybszy oraz posiada znacznie więcej możliwości. Mimo to, "żółwie podłogowe" są nadal interesujące chociażby ze względu na możliwość pomiaru właściwości otoczenia (np. temperatury, rozmieszczenia przeszkód itp.).

Oto kilka przykładów możliwości programu MSWLogo:

Zacznijmy od drzewa:

Teraz płatek:

Na koniec trójkąt Sierpińskiego:

Przedstawione rysunki są przykładami fraktali, tzn. Fraktal (łac. fractus – złamany, cząstkowy) w znaczeniu potocznym oznacza zwykle obiekt samo-podobny (tzn. taki, którego części są podobne do całości) albo "nieskończenie subtelny" (ukazujący subtelne detale nawet w wielokrotnym powiększeniu). Dokładniej, fraktalem nazwiemy zbiór, który posiada wszystkie te charakterystyki albo przynajmniej ich większość. Na przykład linia prosta na płaszczyźnie jest formalnie samo-podobna, ale brak jej pozostałych cech i zwyczajowo nie uważa się jej za fraktal.

Pojęcie fraktala zostało wprowadzone do matematyki przez francuskiego informatyka i matematyka polskiego pochodzenia Benoîta Mandelbrota w latach siedemdziesiątych XX wieku. Odkryty przez niego zbiór Mandelbrota nie był jednak pierwszym przykładem fraktala. Wcześniej istniała już cała gama zbiorów o niecałkowitym wymiarze Hausdorffa, postrzeganych jednak głównie jako kontrprzykłady pewnych twierdzeń.

Bardziej systematycznie fraktalami zajmowała się geometryczna teoria miary, mająca swoje początki w pracach Constantina Carathéodory'ego i Felixa Hausdorffa. "Klasycznymi fraktalami", badanymi (czasem długo) przed powstaniem samego pojęcia fraktal, są m.in.:

zbiór Cantora:

Krzywe: funkcja Weierstrassa, krzywa Kocha, krzywa Peano, krzywa C Levy'ego,

Struktury o budowie fraktalnej są powszechnie spotykane w przyrodzie Struktury o budowie fraktalnej są powszechnie spotykane w przyrodzie. Przykładem mogą być krystaliczne dendryty (np. płatki śniegu), system naczyń krwionośnych, systemy wodne rzek, błyskawica lub kwiat kalafiora.

Koniec

Prezentacja: Andrzej Zając, Wojciech Wańczyk, Jakub Michalik, Jakub Opałek.

Rysunki: Szymon Bochniarz, Ignacy Pieniążek, Daniel Kuk, Patryk Szczypuła, Wojciech Bugno, Przemysław Basiaga, Krzysztof Kosmydel, Michał Tworek, Konrad Poręba, Marcin Szewczyk,