BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Advertisements

Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Postrzeganie koloru NAZWA MODUŁU NUMER MODUŁU GEN_CAR_121
Geometria obrazu Wykład 5
Obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadła wklęsłego
Rozdzielczość obrazu bitowego
Przestrzenie barw.
KALIBRACJA URZĄDZEŃ WEJŚCIA - WYJŚCIA
dotyczące plików graficznych
Budowa oka Za percepcję światła odpowiedzialne są fotoreceptory, w skład których wchodzą pręciki i czopki Czopki (ok. 100 tys. czopków) - widzenie barwne.
Czy istnieje kolor różowy? Rafał Demkowicz-Dobrzański.
Pojęcia plastyczne czyli
Łukasz Piwowar Anna Kapecka 11.XI.2001
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
Agata Józefowicz Gimnazjum w Skórzewie
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
Właściwości optyczne.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Menu Koniec Czym jest węgiel ? Węgiel część naszego ciała
Znaczenie i kompozycja koloru
Podstawy grafiki komputerowej
Ewolucja Gwiazd.
Opracowała i wykonała Sylwia Włodyga,IID
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Jednooczne testy badania refrakcji sferycznej
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Podkreślane urody kolorem czyli w jaki sposób dobierać kolory do
You.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Tworzenie prezentacji
Grafika Rastrowa.
Grafika komputerowa Barwy.
Skanery i digitizery.
Kolory w kodzie RGB i HEX
W YBIERAMY KOLORYSTYKĘ DLA NOWEJ STRONY INTERNETOWEJ  Odpowiedni dobór kolorów to jeden z podstawowych elementów przygotowania dobrego projektu graficznego.
Monika Majewska-Dziuba Marcin Czarnota
Dlaczego śnieg jest biały?
Dlaczego śnieg jest biały??
Opracowywanie materiałów multimedialnych
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY ?
Modele powstawania barw
Grafika Komputerowa.
Modele barw.
Widmo fal elektromagnetycznych
Wzrok i właściwości widzenia
TEORIA KOLORU Studia podyplomowe „Kształcenie na odległość” opracowała Monika Skóbel.
Barwy i zapachy świta (cz. I - barwniki)
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Grafika komputerowa.
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
Efekt fotoelektryczny
BARWY Wykonała: Oliwia Nowakowska.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
MODELE BARW 7 V 2017.
MODELE BARW 7 V 2017.
Informatyka Zakres rozszerzony GRAFIKA KOMPUTEROWA
System Identyfikacji Wizualnej dla Gminy Osiecznica wykonanej w ramach X Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Kliczków, luty 2008.
Złudzenia optyczne Przygotowały: Julia Trzeciak i Inez Mądra.
Geometria obrazu Wykład 5
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur.
KOLORY W GRAFICE.
Kolory w grafice.
Opracował Tomasz Durawa
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Wskaźniki kwasowo - zasadowe i pozostałe wskaźniki
Wprowadzenie Związek chemiczny wykazuje barwę jeśli pochłania odpowiednie promienie elektromagnetyczne w zakresie widzialnym. Absorbowanie promieniowania.
Zapis prezentacji:

BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech

BARWA Barwa - wrażenie wzrokowe wywołane falami świetlnymi. Wrażenie danej barwy można wywołać falą świetlną o odpowiedniej długości, jak i zmieszaniem, czyli równoczesnym działaniem, w odpowiedniej proporcji trzech barw podstawowych. Barwa jest wszędzie, otaczający nas świat jest pełen barw, znajdujemy je gdziekolwiek spojrzymy.

BARWY PODSTAWOWE CZERWONA  ŻÓŁTA  NIEBIESKA

Nazywamy je podstawowymi, ponieważ nie można ich uzyskać ze zmieszania farb o jakichkolwiek innych barwach. Same zaś, mieszane parami dają podstawę nowym barwom, tzw. barwom pochodnym. Temperatura oraz odcień barw pochodnych zależą od proporcji użytych w mieszance barw podstawowych.

Barwy pochodne ORANŻ ZIELEŃ   FIOLET

BARWY CZYSTE i DOPEŁNIAJĄCE CZERWONA  ZIELEŃ  ŻÓŁTA  FIOLET NIEBIESKA  ORANŻ 

RGB  Addytywna synteza barw opiera się na czerwonym, zielonym i niebieskim – zastosowany model barw to RGB.

CMYK CMYK, przestrzeń barw analizy substraktywnej, wykorzystywana przede wszystkim do druku: cyjan (jasny, lekko zielonkawy niebieski), magenta (jasny purpurowy), żółty (cytrynowy), oraz czarny.

CIELab Matematyczna przestrzeń barw zakładająca, że barwy będące w jednakowej odległości od siebie, będą postrzegane jako jednakowo różniące się od siebie. Pod względem równomierności przestrzeni barwnej zbliża się do walca niż do sześcianu. Przestrzeń ta nie jest związana z konkretnym urządzeniem ani technologią dlatego określa się ją mianem - device independent colour. Dzięki tej własności, przestrzeń ta jest wykorzystywana jako przestrzeń transformująca w systemach zarządzania barwą (CMS).

Barwy ciepłe i zimne

Relatywizm barw Zasada przemiany temperatury barw w zależności od barwy sąsiedniej. Temperatura jakiejkolwiek barwy nie jest niezmienna, stała, lecz przeciwnie - zmienia się zależnie od temperatury barwy sąsiadującej. Określona barwa wydaje się tym cieplejsza im chłodniejsza jest barwa sąsiadująca. I odwrotnie: tym dana barwa jest zimniejsza, im gorętsze jest jej barwne sąsiedztwo. 

Czytelność barw