ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Advertisements

PRACA Z INFORMATYKI ANNA SZAFRAŃSKA GR1.
Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Przestrzenie 3D (algorytmy renderingu)
Podstawy grafiki komputerowej
Fale t t + Dt.
Przekształcenia afiniczne
Grafika komputerowa Wykład 8 Wstęp do wizualizacji 3D
Grafika komputerowa Wykład 1 Wprowadzenie
Interaktywny edytor terenu
Interaktywny edytor terenu
Rozpoznawanie Twarzy i Systemy Biometryczne, 2005/2006
Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja.
Eliminacja powierzchni niewidocznych Wyznaczanie powierzchni widocznych Które powierzchnie, krawędzie i punkty są widoczne ze środka rzutowania (albo wzdłuż.
Dyplomant: Rafał Bajno Promotor: dr inż. Mariusz Sobol
Geometria obrazu Wykład 11
Geometria obrazu Wykład 10
Geometria obrazu Wykład 11
Podstawy grafiki komputerowej wykład I
REKLAMY WYŻSZEJ UCZELNI Z WYKORZYSTANIEM ANIMACJI KOMPUTEROWEJ
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Optyka geometryczna.
Grafika wektorowa i bitmapa
Temat: Okrąg wpisany i opisany na wielokącie foremnym.
Oświecenie Team: Aurelia Wojtalewicz, Kacper Siemianowski,
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Symulacje komputerowe
Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx
Grafika komputerowa Wykład 11 Analiza widoczności
Promotor dr inż. Mariusz Gola Wykonał Rafał Bajno
GRAFIKA KOMPUTEROWA Co mamy z reklamy?
GRAFIKA W REKLAMIE.
Zaawansowane techniki renderingu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Tak wyglądaliśmy jak zaczynaliśmy udział w projekcie.
Typy wykresów Bartosz Celiński.
Autorstwo: grupa 2 Stargard Szczeciński I Liceum Ogólnokształcące
Optyka geometryczna Dział 7.
GRAFIKA INŻYNIERSKA wykład 11 Cieniowanie Aksjonometria.
Algorytm Z-Bufora (bufora głębokości)
Skalowalność … Obiekty na rysunkach wektorowych możemy dowolnie powiększać bez utraty jakości – nie pojawia się tutaj efekt rozmytych pikseli, a linie.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
„Wszechświat jest utkany ze światła”
Anaglify Autorzy : Patrycja Gnaś , Diana Czynko.
Teksturowanie oraz algorytmy cieniowania
Informatyka +.
Geometria obrazu Wykład 10
Geometria obrazu Wykład 6
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek
Podsumowanie omówionych zagadnień
Grafika komputerowa.
Urządzenia wyjściowe.
1 Co nowego w Plato Oparte o siatkę usprawnienia rozmieszczania Step & Repeat ●Pozycjonowanie na prowadnicach –Dwa nazwane obiekty są teraz tworzone.
PROJEKTORY.
Zwierciadło płaskie. Prawo odbicia i załamania światła. Całkowite wewnętrzne odbicie. Autorzy: dr inż. Florian Brom, dr Beata Zimnicka Projekt współfinansowany.
Informatyka Zakres rozszerzony. GEOMETRIA - (gr. γεωμετρία; geo – ziemia, metria – miara) dział matematyki badający figury i zależności między nimi.gr.
Grafika komputerowa Dr inż. Michał Kruk. Reakcja ś wiat ł a z materi ą : – Odbicie ś wiat ł a – Przenikanie ś wiat ł a Zale ż ne od w ł a ś ciwo ś ci.
Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2 . Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą.
Geometria obrazu Wykład 10
631.Promień światła pada na szkło, którego współczynnik załamania jest n=1,545. Jaki jest kąt padania, jeśli promień odbity jest prostopadły do załamanego?
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Opracował Tomasz Durawa
632. Na powierzchni jeziora znajduje się kwadratowa tratwa o boku a=8m
Zapis prezentacji:

ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ OPIEKUN NAUKOWY: DR INŻ. ARTUR KRAWCZYK Magdalena Ogłodek Vrok GIFT Koło Grafiki Komputerowej

SPIS TREŚCI PRZEGLĄD TECHNIK RENDERINGU PORÓWNANIE TECHNIK POD KĄTEM ZASTOSOWANIA DO RÓŻNYCH TYPÓW OBIEKTÓW PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA Magdalena Ogłodek Vrok GIFT Koło Grafiki Komputerowej

CO TO JEST RENDERING ? Rendering to proces wizualizowania modelu trójwymiarowego poprzez wyświetlenie wypełnionych powierzchni. Magdalena Ogłodek Vrok GIFT Koło Grafiki Komputerowej

TYPY RENDERINGU RENDERING INTERAKTYWNY ważniejsza jest szybkość generowania obrazów, stosowany do podglądu budowanych modeli RENDERING FOTO-REALISTYCZNY celem jest realizm, uwzględnienie: światła, cieni i odbijania promieni od przedmiotów sąsiednich, załamania światła

INTERAKTYWNE TRYBY RENDERINGU LINIE NIEWIDOCZNE Wyświetlane są tylko te części, które byłyby aktualnie widoczne – linie ukryte za obiektami są usunięte.

INTERAKTYWNE TRYBY RENDERINGU LINIE NIEWIDOCZNE WYPEŁNIONE tryb podobny do linii niewidocznych, wielokąty wypełnione są podstawowymi kolorami.

INTERAKTYWNE TRYBY RENDERINGU GŁADKIE CIENIOWANIE (GOURAUD) powierzchnie wyświetlane są jako jeden lub więcej wielokątów. Kolory obliczane są na wierzchołkach.

INTERAKTYWNE TRYBY RENDERINGU TRYB PHONG’A kolor liczony jest dla każdego piksela osobno – tryb stosowany gdy jakość jest ważniejsza niż szybkość. Widoczne są cienie.

FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU ŚLEDZENIE PROMIENIA (RAY TRACING) pierwszy promień – z oka (kamery) odbity promień promień cienia – skierowany na źródło światła, szuka przeszkód promień przekazany drugi odbity promień drugi przekazany promień

FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU RADIOSITY nie jest metodą renderingu samą w sobie, obliczane jest oświetlenie odbite między powierzchniami rozpraszającymi Jedno źródło światła-za oknem

FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU

FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU ŚLEDZENIE CZĄSTEK alternatywa dla radiosity, oblicza ścieżkę cząstek światła od źródła, obliczenia prowadzone są dla całej sceny

FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU

PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA RODZAJE OŚWIETLENIA - distant light - point light - spot light - area light - sky opening POINT LIGHT SPOT LIGHT

PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA ŚLEDZENIE PROMIENIA RAY TRACING, JEDNO ŹRÓDŁO ŚWIATŁA RAY TRACING, WŁĄCZONA LAMPKA – SPOT LIGHT – LUMENY 500

PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA RADIOSITY LAMPKA + ŚWIATŁO Z ZEWNĄTRZ DODATKOWE ŹRÓDŁO ŚWIATŁA NAD OKNEM

PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA ŚLEDZENIE CZĄSTEK ŚWIATŁO NAD OKNEM DODATKOWE W ROGU DISTANCE LIGHT – POD NOGĘ STOŁU

PORÓWNANIE METOD ŚLEDZENIE CZĄSTEK ŚLEDZENIE PROMIENIA Ray Tracing (right) can produce equivalent results to Particle Tracing (left), where no diffuse or specular reflections are present. ŚLEDZENIE CZĄSTEK ŚLEDZENIE PROMIENIA

PORÓWNANIE METOD RADIOSITY ŚLEDZENIE CZĄSTEK Particle traced image (right) displays both diffuse and specular reflections (such as the light reflecting on to the wall from the table and silver tray), while the radiosity image (left) displays only the diffuse component. RADIOSITY ŚLEDZENIE CZĄSTEK

PORÓWNANIE PRĘDKOŚCI LINIE UKRYTE – 0:00.3 LINIE UKRYTE WYPEŁNIONE – 0:00.0

PORÓWNANIE PRĘDKOŚCI GŁADKIE CIENIOWANIE – 0:01.1 PHONG’A – 0:02.5

PORÓWNANIE PRĘDKOŚCI ŚLEDZENIE CZĄSTEK – 1:19.3 ŚLEDZENIE PROMIENIA – 0:20.2 RADIOSITY – 1:07.3

Porównanie czasu wyświetlania Czas w minutach Linie ukryte Linie ukryte wypełnione Gładkie cieniowanie PHONG’A Radiosity Śledzenie cząstek Śledzenie promienia

Źródła Microstation v8 XM Edition – Help Praca dyplomowa: Wizualizacja Węzła Bieżanów w ciągu Autostrady A4. Marek Wątroba, 2005