Ułamki zwykłe – zadania kl. V

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Advertisements

Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Liczby pierwsze.
W królestwie czworokątów
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
WIELKOŚCI WPROST PROPORCJONALNE
Procenty – powtórzenie wiadomości
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Obliczanie ułamka danej liczby.
Matematyka w przyrodzie.
PROCENTY I PROMILE.
Wzory ułatwiające obliczenia
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
SPRAWDZIAN Matematyka
Opracowała: Justyna Piegat
CZWOROKĄTY ZADANIA.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Matematyka wokół nas.
Pole prostokąta i kwadratu
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
„Porównywanie ilorazowe i różnicowe”
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 – rozwiązywanie zadań tekstowych Anna Gadomska.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Zadania związane z obliczaniem procentów
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
TEST DLA GIMNAZJALISTY. Zadanie 1 Ile czasu potrzebują uczestnicy wycieczki na pokonanie trasy 12 km, jeżeli będą poruszać się ze stałą prędkością 5 km/h.
Ułamki zwykłe – zadania kl. IV
im. Łódzkich Olimpijczyków
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Skala i plan.
Wykonała Julia Światek
Opracowanie – Joanna Grządka
14.Motocyklista jadący z prędkością 72km/h wyprzedza w ciągu czasu 1,5s stojący autobus. Ile czasu trwało wyprzedzanie tego autobusu, gdy poruszał się.
Jak zamknąć świat w procentach ?
1. Dziennikarz Lekarz Listonosz 2 3 Lekarz  bada ludzi i określa ich stan zdrowia  bada podstawowe obszary życia i określa ich stan w liczbach 4.
Wykonała:Anna Dąbrowa V a
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
12.Szosą równoległą do toru kolejowego jedzie rowerzysta z prędkością 18km/h. Dogania go pociąg o długości 125m i mija po upływie 5s. Jaka jest prędkość.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Zad. 1. Właściciel hurtowni kupił 768 choinkowych bombek, które były zapakowane do 32 kartonów. Po ile bombek było w jednym kartonie, jeśli w każdym była.
Elementy geometryczne i relacje
Matematyczne statki ABCDEFGHIJ 1 xxX 2 XX 3 XXX 4 Xx 5 xXX 6 XxX 7 xX 8 XxX 9 Xx 10 xxxXXxX.
SKALA.
Prędkość, droga, czas opracowała Krystyna Krawiec Dalej.
Nr w dzienniku Wzrost w cm Tablica.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Zapis prezentacji:

Ułamki zwykłe – zadania kl. V Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź

Zosia odcięła 30 cm wstążki na kokardę Zosia odcięła 30 cm wstążki na kokardę. Jaką część wstążki odcięła, jeżeli cała wstążka miała długość 150 cm ? 30 cm 150 cm Odp. : Zosia odcięła wstążki. 1 5

W klasie jest 28 uczniów z czego 24 pojechało na wycieczkę W klasie jest 28 uczniów z czego 24 pojechało na wycieczkę. Jaka część klasy nie wyjechała? liczba uczniów, którzy nie wyjechali 28 - 24 4 1 = = 28 28 7 liczba wszystkich uczniów w klasie Odp. : Na wycieczkę nie pojechała klasy. 1 7

3 4 Za metra materiału zapłacono 15 zł. Ile kosztuje 1 metr tego materiału? 15 zł 1 1 1 4 4 4 x – cena 1 metra 3 4 · x = 15 3 4 x = 15 : x = 20 (zł) Odp. : Metr materiału kosztuje 20 zł.

Jacek i Adam czytają książkę, która ma 120 stron. Jacek przeczytał już Jacek i Adam czytają książkę, która ma 120 stron. Jacek przeczytał już całej książki, a Adam . Ile stron do przeczytania pozostało jeszcze każdemu z chłopców ? 2 5 3 8 3 5 24 • 120 = 72 1 taką część książki ma jeszcze do przeczytania Jacek, czyli..... tyle stron

Jacek i Adam czytają książkę, która ma 120 stron. Jacek przeczytał już Jacek i Adam czytają książkę, która ma 120 stron. Jacek przeczytał już całej książki, a Adam . Ile stron do przeczytania pozostało jeszcze każdemu z chłopców ? 2 5 3 8 3 5 24 • 120 = 72 1 5 8 15 • 120 = 75 1 taką część książki ma jeszcze do przeczytania Adam, czyli..... tyle stron Odp. : Jacek ma do przeczytania 72 strony, a Adam 75.

W klasie jest 14 chłopców i 18 dziewcząt W klasie jest 14 chłopców i 18 dziewcząt. Jaką część klasy stanowią chłopcy ? liczba chłopców 14 14 7 = = 14 + 18 32 16 liczba wszystkich uczniów w klasie Odp. : Chłopcy stanowią klasy. 7 16

3 4 6 Mama zrobiła ma zimę litra soku malinowego. Chce go rozlać do 9 słoików. Po ile soku musi wlać do każdego słoika, aby we wszystkich było go tyle samo ? 3 4 3 4 6 : 9 = Odp. : Do każdego słoika mama musi wlać 3 4 litra soku.

Turysta w ciągu jednego dnia przebył 12 km czyli całej trasy Turysta w ciągu jednego dnia przebył 12 km czyli całej trasy. Ile km pozostało mu do przebycia ? 2 5 2 5 całej trasy, to 12 km czyli x – długość całej trasy 2 5 · x = 12 2 5 x = 12 : x = 30 (km) 30 – 12 = 18 (km) Odp. : Do przebycia pozostało 18 km.

Średnia arytmetyczna dwóch liczb wynosi. Jedną z tych liczb jest Średnia arytmetyczna dwóch liczb wynosi . Jedną z tych liczb jest . Znajdź drugą liczbę. 5 8 3 8 5 3 8 5 5 8 x – szukana liczba ( + x ) : 2 = 5 8 · 2 3 8 5 + x = 10 8 3 8 5 + x = 3 8 5 10 – x = 7 8 5 x = Odp. : Szukaną liczbą jest 7 8 5 .

Z dwóch miast oddalonych o 360 km wyjechały jednocześnie naprzeciw siebie dwa pociągi. W ciągu 2 godzin jazdy jeden przejechał , a drugi całej trasy. Jaka jest odległość między pociągami ? 4 9 2 5 P1 P2 40 72 4 9 2 5 ? km czyli · 360 trasy = 160 · 360 trasy = 144 1 1 360 km Odp. : Odległość między pociągami wynosi 56 km.