Jakub Wołczko E-mail: jakubwolczko@gmail.com W obiektowym świecie… Jakub Wołczko E-mail: jakubwolczko@gmail.com.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Advertisements

C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Zaawansowane metody programowania – Wykład V
© K.Subieta. Konstrukcja systemów obiektowych i rozproszonych 3, Folia 1 październik 2004 Konstrukcja systemów obiektowych i rozproszonych Wykładowca:
CORBA Łukasz Wnęk.
Elementarne struktury danych Piotr Prokopowicz
25/08/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Obiekty i zdarzenia.
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Szkolenie dla NaviExpert, Wprowadzenie.
Kurs Pascala – spis treści
Dziedziczenie i jego rodzaje
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Pakiety i ATD 1 Definicja. Pakietem albo jednostką programową nazywamy grupę logicznie powiązanych elementów, które mogą być typami, podtypami, obiektami.
Wykład 8 Wojciech Pieprzyca
DIAGRAMY KLAS i obiektów
Języki programowania obiektowego
Wstęp do programowania obiektowego
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Modele baz danych - spojrzenie na poziom fizyczny
Programowanie obiektowe W1 Wprowadzenie
Projektowanie - wprowadzenie
Model dziedziny. Świat rzeczywisty i jego model Świat rzeczywisty (dziedzina problemu) Świat obiektów (model dziedziny) Samochód Osoba Dom Modelowanie.
Wykład 4 Analiza i projektowanie obiektowe
T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Źródła: podręcznikopracował: A. Jędryczkowski.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie obiektowe w C++
WPROWADZENIE W ŚWIAT OBIEKTÓW
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Języki i środowiska programowania systemów rozproszonych, Wykład 03, Slajd Języki i środowiska programowania systemów rozproszonych Wykładowca:
Rozwiązanie zadań do zaliczenia I0G1S4 // indeks
Programowanie komponentowe jesień-zima 2013
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Podsumowanie metodologii OMT
Programowanie obiektowe – język C++
1 Analiza obiektowa Peter Coad / Edward Yourdon Analiza obiektowa wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza READ ME, Warszawa 1994 dr Waldemar Wolski.
Programowanie obiektowe 2013/2014
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
1 Każdy obiekt jest scharakteryzowany poprzez: tożsamość – daje się jednoznacznie wyróżnić; stan; zachowanie. W analizie obiektowej podstawową strukturą
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
2 Odizolowanie danych od kodu może prowadzić do przypadkowych zmian danych przez funkcje, które nie są z nimi logicznie związane. Ponadto modyfikacja.
Modelowanie obiektowe Diagramy klas
Programowanie w języku C++
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Model obiektowy bazy danych
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 2 ( ) Klasy i obiekty.
Modelowanie obiektowe - system zarządzania projektami.
Programowanie obiektowe
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
Zakres Wzorce projektowe - kreacyjne -Factory Method -Abstract Factory.
Część 1.  Pierwszym etapem metodyki strukturalnej jest analiza strukturalna której efektem jest model podstawowy systemu.
Platforma .Net.
Łukasz Bieszczad Mateusz Gałązka Karol Włodarek
Programowanie Zaawansowane
Wstęp do systemów informatycznych Diagramy klas. Odbiór świata  Myślenie o dziedzinie problemu powinno być możliwie zbliżone do myślenia o systemie 
InMoST: Innowacyjne metody wytwarzania oprogramowania – II edycja (c) Bartosz Walter Wprowadzenie do obiektowości (1) Plan szkolenia – Część.
Temat: Tworzenie bazy danych
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
JavaBeans by Paweł Wąsala
PGO Dziedziczenie Michail Mokkas.
Modele baz danych - spojrzenie na poziom fizyczny
Zapis prezentacji:

Jakub Wołczko E-mail: jakubwolczko@gmail.com W obiektowym świecie… Jakub Wołczko E-mail: jakubwolczko@gmail.com

Agenda Co to jest programowanie obiektowe, Omówienie podstawowych pojęć związanych z programowaniem obiektowym Mechanizmy programowania obiektowego w C# Słówka kluczowe Jak to wygląda w praktyce

Co to jest programowanie obiektowe Programowanie obiektowe (ang. object-oriented programming) — paradygmat programowania, w którym programy definiuje się za pomocą obiektów — elementów łączących stan (czyli dane, nazywane najczęściej polami) i zachowanie (czyli procedury, tu: metody). Obiektowy program komputerowy wyrażony jest jako zbiór takich obiektów, komunikujących się pomiędzy sobą w celu wykonywania zadań.

Czym jest klasa? Z filozoficznego punktu widzenia klasa to rodzaj klasyfikacji, czyli próby zdefiniowania cech wspólnych określonego obiektu (opis czegoś, co istnieje) Z programistycznego punktu widzenia klasa stanowi typ danych, który odwzorowuje wspólne cechy jakiegoś obiektu

Czyn jest obiekt Obiekt jest instancją klasy, czyli rzeczywistym tworem o określonych cechach i zachowaniu (coś co istnieje).

Abstrakcja Każdy obiekt w systemie służy jako model abstrakcyjnego "wykonawcy", który może wykonywać pracę, opisywać i zmieniać swój stan oraz komunikować się z innymi obiektami w systemie bez ujawniania, w jaki sposób zaimplementowano dane cechy. Procesy, funkcje lub metody mogą być również abstrahowane, a kiedy tak się dzieje, konieczne są rozmaite techniki rozszerzania abstrakcji.

Hermetyzacja Czyli ukrywanie implementacji, enkapsulacja. Zapewnia, że obiekt nie może zmieniać stanu wewnętrznego innych obiektów w nieoczekiwany sposób. Tylko własne metody obiektu są uprawnione do zmiany jego stanu. Każdy typ obiektu prezentuje innym obiektom swój interfejs, który określa dopuszczalne metody współpracy.

Polimorfizm Referencje i kolekcje obiektów mogą dotyczyć obiektów różnego typu, a wywołanie metody dla referencji spowoduje zachowanie odpowiednie dla pełnego typu obiektu wywoływanego.

Dziedziczenie Porządkuje i wspomaga polimorfizm i enkapsulację dzięki umożliwieniu definiowania i tworzenia specjalizowanych obiektów na podstawie bardziej ogólnych. Dla obiektów specjalizowanych nie trzeba redefiniować całej funkcjonalności, lecz tylko tę, której nie ma obiekt ogólniejszy. W typowym przypadku powstają grupy obiektów zwane klasami, oraz grupy klas zwane drzewami. Odzwierciedlają one wspólne cechy obiektów.

Słówka kluczowe class, override, interface, base, abstract, public, virtual, private, sealed, protected, new,

To co tygryski lubią najbardziej…

Pytania

Dziękuję za uwagę