Wiesław Wojtanowski1 Agnieszka Jankowicz-Szymańska1,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIEDZA I NAWYKI ŻYWIENIOWE KOBIET AKTYWNYCH FIZYCZNIE
Advertisements

Porównywanie średnich dwóch prób niezależnych o rozkładach normalnych (test t-studenta)
Europejski Test Sprawności Fizycznej
ROZGRZEWKA NA W-F.
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Próby niezależne versus próby zależne
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Średnie i miary zmienności
Testy nieparametryczne
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej (nowa podstawa programowa)
Testy nieparametryczne
BADANIE STATYSTYCZNE Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
Diagnoza sprawności fizycznej
Testy nieparametryczne
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Mityng Lekkoatletyczny w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Dorohusku.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Tychach
OCENA MOTORYCZNOŚCI W WYCHOWANIU FIZYCZNYM
TERESA PIECHO Nauczyciel WF Gimnazjum nr 132 w Warszawie
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Statystyka ©M.
Zespół Szkół w Głogówku
Obszar nr 1- Wychowanie Fizyczne zajęcia edukacyjne. Scenariusz nr 1 .
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Zasady rekrutacji do Gimnazjum w Karlinie na rok szkolny 2014/2015
Aktywność fizyczna czynnikiem pozytywnie wpływającym na zdrowie
CECHY MOTORYCZNE.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Planowanie badań i analiza wyników
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”
Prezentacja w ramach projektu regionalnego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych w roku szkolnym 2010/2011 Agnieszka Zacharek uczennica.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Testowanie hipotez statystycznych
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
◦ Osiągnięte przez poszczególne grupy badanych wyniki obrazują poziom cech motorycznych wpływających na ogólną sprawność fizyczną, a przez to na przyswajanie.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Analiza wariancji ANOVA czynnikowa ANOVA
Teleekspress.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Testowanie hipotez Jacek Szanduła.
SKOCZNOŚĆ to umiejętność przemieszczania ciała w przestrzeni dzięki fazie lotu.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
Rozkłady statystyk z próby dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium.
Winda do Pracy Ponownie witamy Państwa w nowym roku szkolnym, w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo, który.
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
Szkoła Podstawowa nr 83 im. Jana Kasprowicza we Wrocławiu  Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia  Europejski Dzień Sportu Szkolnego.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
SZKOŁA PODSTAWOWA W PAROWEJ
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Miejski Zespół Szkół nr 3
Rozkład z próby Jacek Szanduła.
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej chłopców klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej.
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Statystyka matematyczna
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.
Test t-studenta dla pojedynczej próby
Zapis prezentacji:

Sprawność ruchowa osób niepełnosprawnych intelektualnie z SOSW w Tarnowie Wiesław Wojtanowski1 Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Edyta Mikołajczyk2, 1 Instytut Ochrony Zdrowia, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie 2 Katedra Fizjoterapii, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie

Cel pracy Ocena cech somatycznych w badanych grupach oraz określenie sprawności ruchowej na podstawie wybranych testów. Wykazanie na podstawie uzyskanych wyników różnic w poziomie sprawności ruchowej między chłopcami niepełnosprawnymi i pełnosprawnymi.

Grupy badane Grupę eksperymentalną tworzyło 20 chłopców upośledzonych w stopniu umiarkowanym w wieku 18-20 lat z Ośrodka Szkolno–Wychowawczego w Tarnowie. Grupę porównawczą stanowili uczniowie pełnosprawni z Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie w tej samej liczbie i wieku.

Analiza statystyczna Podstawowe statystyki opisowe: średnia, mediana, minimum, maksimum, odchylenie standardowe. Test t dla prób zależnych.

Metody badań Autorzy pracy w toku realizacji badań przyjęli jako technikę badawczą zmodyfikowany Europejski Test Sprawności Fizycznej. Do przeprowadzenia testów wybrano cztery próby zawarte na stronach EUROFIT-u.

Wybrane próby Siła eksplozywna: skok w dal z miejsca obunóż. Wytrzymałość lokalna mięśni brzucha: siady z leżenia. Gibkość: skłon w przód w siadzie prostym. Siła mięśni i koordynacja ruchowa: pchnięcie piłką lekarską 2 kg jednorącz.

ANALIZA WYNIKÓW Analiza cech somatycznych w badanych grupach

ANALIZA WYNIKÓW Siła eksplozywna: skok w dal z miejsca obunóż. p=0,037 istotna różnica statystyczna

ANALIZA WYNIKÓW Wytrzymałość lokalna mięśni brzucha: siady z leżenia. p=0,027 istotna różnica statystyczna

ANALIZA WYNIKÓW Gibkość: skłon w przód w siadzie prostym. p=0,245 nieistotna różnica statystyczna

ANALIZA WYNIKÓW Siła mięśni i koordynacja ruchowa: pchnięcie piłką lekarską 2 kg jednorącz. p=0,000 istotna różnica statystyczna

WNIOSKI Chłopcy niepełnosprawni wykazują niższy poziom cech somatycznych, ale mniejszy udział procentowy osób z nadwagą. Chłopcy pełnosprawni posiadają większą siłę eksplozywną, siłę mięśni brzucha i ramion oraz koordynację. Obie grupy cechuje gibkość na podobnym poziomie (jest to cecha wysoko rozwinięta u niepełnosprawnych). Najniższy poziom siły i koordynacji prezentują niepełnosprawni w próbie pchnięcia piłką lekarską 2 kg jednorącz.

Dziękuję za uwagę