Otacza nas woda i powietrze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cykl przemian termodynamicznych
Advertisements

PROJEKT „Fontanna Herona”.
Hydro- i aerostatyka : Co wpycha balon do butelki ?
Doświadczenie z wodą i atramentem
Właściwości cieczy i złudzenia optyczne
UGP – Woda.
Koło „80 dni dookoła świata” PSSP,
Woda i Życie dawniej i dziś.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Prawo Pascala.
„Huśtawka ze świeczek”
Zagadka nr 2.
Zjawiska fizyczne w gastronomii
Wykonała: Joanna Gwiazda
Opiekun uczniów: mgr Dorota Ciałowicz
Eksperymenty trzecioklasistów, czyli…
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
Różne rodzaje przepływów powietrza w pomieszczeniu
1.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Ozimku im. Marii Skłodowskiej-Curie
Autor: Michał Gendek III GA
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
Zablokowana woda.
Prawo Pascala i Kartezjusza
Mali odkrywcy Dokonania podczas pracy nad realizacją projektu w roku szkolnym 2012/2013.
Niezwykłe zamarzanie wody
Optyka Joanna Sado Tomasz Stanek
Mały Einstein 2006.
Dane informacyjne Nazwy szkół :
Mini Tornado w butelce.
Obieg wody w przyrodzie
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
Otrzymywanie wodoru.
Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)
Georgia R20 Wykonawcy projektu - ,,Mali Wynalazcy” w składzie:
Magia czy fizyka? Czyli sztuczki z ciśnieniem
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
BARTEK KOSIŃSKI klasa III E
Eksperyment.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Projekt comenius doświadczenie cud na wodę Autor: Zofiya leskiv.
Rozkład Maxwella i Boltzmana
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–
Wskazania do zabiegu PDN to: oporne nadciśnienie tętnicze definiowane jako ciśnienie skurczowe przekraczające 160mmHg (w pomiarach gabinetowych) mimo stosowania.
Ciekawe doświadczenia fizyczne Paweł Sobczak Zakład Fizyki Komputerowej Wielowieś, r.
Projekt współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CO TO JEST CIŚNIENIE? Ciśnienie – wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na.
Stany skupienia wody.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Stwierdzono, że gęstość wody w temperaturze 80oC wynosi 971,8 kg/m3
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
SMOG Klaudia Stachniuk 1b G.
Fizyka w świecie zabawek.
1.
Autor: Tomasz Krawczyk
Napięcie powierzchniowe
Zapis prezentacji:

Otacza nas woda i powietrze Prezentacja podsumowująca projekt wykonany przez uczniów Gimnazjum 35

Nasz cel Celem projektu było pokazanie jak za pomocą przedmiotów codziennego użytku przedstawić ciekawe zagadnienia z zakresu hydrostatyki i hydrodynamiki.

Fontanna grawitacyjna Jednym z najciekawszych zagadnień jest przepływ wody wbrew prawom grawitacji z jednej butelki do drugiej umieszczonej powyżej. Cały układ składa się z dwóch plastikowych butelek oddzielonych korkiem przez które przechodzą dwie rurki. Końce obu rurek umieszczone są w obydwu butelkach, tak że woda i powietrze może swobodnie przepływać pomiędzy butelkami.

Montaż fontanny

Nurek Następnym eksperymentem który chcieliśmy przedstawić jest nurek. Reaguje na uścisk dłoni. Do wykonania doświadczenia potrzebne są, kawałek plasteliny, butelka z miękkiego tworzywa i rurka do picia. Urządzenie można przerobić na prosty barometr pokojowy, wystarczy wykonać tylko kilka rurek które będą reagowały na różne ciśnienia powietrza. Rurki zaginamy a następnie oklejamy plasteliną, która będzie stanowiła balast. Ilością plasteliny regulujemy ciężar nurka, plasteliny musi być tyle aby nurek wystawał nieco powyżej powierzchni wody. Po wlaniu wody do butelki i włożenia nurka lub nurków zakręcamy ją szczelnie. Ściskając butelkę powodujemy wzrost ciśnienia nad powierzchnią wody co powoduje wzrost ciśnienia wody które to zwiększa ciśnienie w rurce a więc zmniejsza jego objętość. Zmniejszenie objętości powietrza w rurce powoduje zmniejszenie jej wyporności i rurka tonie. Gdy pościmy butelkę ciśnienia maleją wyporność rośnie nurek wynurza się .

Jak głodna butelka zżera jajko. Za pomocą tego eksperymentu chcemy przedstawić możliwość umieszczenia jaka w butelce, wykorzystując znane nam prawa fizyki. Tym razem potrzebujemy butelkę twardą, najlepiej szklaną, jajko i coś żeby smok ział ogniem – najlepiej denaturat na watce. Podczas tego doświadczenia zamiast jajka użyliśmy balonika napełnionego wodą, ponieważ jajka kurze rozsypywały się w trakcie doświadczenia (i nie były powtarzalne).

Czy balon może podnieść szklankę Do doświadczenia potrzebne są trzy rzeczy balon dziecięcy, szklanka oraz źródło ciepła może być suszarka lub wata z denaturatem. Należy odwrócić szklankę do góry dnem a następnie podgrzać znajdujące się w niej powietrze, taką szklankę stawiamy (nie obracając jej) na balonie, czekamy parę chwil aż się przyssie, teraz cały układ możemy odwrócić i za pomocą balonu podnieść szklankę.

A może za pomocą szklanki i paru kropel wody przenieść tekturę Do eksperymentu potrzebna jest szklanka trochę wody i tektura (płaska nie pozaginana), oczywiście parę kropel wody wlewamy do szklanki

Czy można wykonać silnik na wodę Do tego eksperymentu potrzebne są puszka lub butelka, i trochę wody. Puszkę (najlepiej dużą) napełniamy cieczą i wiercimy w niej odpowiednie małe dziurki przez które będzie wypływać woda, która pełni rolę paliwa rakietowego w silniku odrzutowym na wodę.