Oczekiwania odbiorców Zadania stawiane przez hotelarzy temat referatu: Aktualne tendencje w tworzeniu stron internetowych hoteli. Ziemowit Kluczyński Oczekiwania odbiorców Zadania stawiane przez hotelarzy Wzornictwo /design/ Technologia wykonania Treści tekstowe i grafika Zapytania i rezerwacje Statystyki odwiedzin i ich interpretacja Częste błędy przy realizacji stron internetowych
Oczekiwania odbiorców Szybki dostęp do poszukiwanej informacji Przyjazna forma przedstawiania informacji, fotografie gmachu Szybki dostęp do informacji o wolnych terminach i cenach z możliwością przeprowadzenia rezerwacji on-line Przydatne dodatkowe informacje, np: menu w restauracji dostęp do internetu rekreacja blisko zlokalizowane atrakcje: muzea, teatry, centra handlowe Możliwość zadania szczegółowego pytania z wykorzystaniem formularza zapytania Wersje językowe dla obcokrajowców: wersje równolegle strony internetowej podstrona internetowa z podstawowymi informacjami
Zadania stawiane przez hotelarzy „Widoczność” w sieci internetowej Działania marketingowe związane z budową atrakcyjnego wizerunku hotelu Przyjmowanie zapytań i/lub zamówień na miejsca hotelowe w trybie on-line Błyskawiczne publikowanie informacji o planowanych akcjach promocyjnych hotelu Wyręczanie działu recepcyjnego w udzielaniu szczegółowych informacji dot. działalności hotelu Rekrutacja nowych pracowników Intranet dla pracowników hotelu: publikowanie regulaminów i służbowych procedur rozpowszechnianie rozmaitych druków
Wzornictwo /design/ Dostosowanie wzornictwa strony internetowej hotelu do takich elementów jak logo hotelu, styl architektoniczny budynku lub styl wystroju wnętrz Dbałość o spójność stylistyczną i kolorystyczną witryny Dostosowanie projektu do warunków eksploatacji: szybkość łącz internetowych rodzaje przeglądarek internetowych, zgodność z mobilnymi systemami Profesjonalne podejście zarządu hotelu do oceny wzornictwa zaproponowanego przez grafików: wybór design spośród kilku propozycji konfrontacja wybranego design z najbliższą konkurencją hotelu zdobycie pewności w zakresie podejmowanych decyzji wyboru
Technologia wykonania Zastosowanie technologii adekwatnej do realizowanego wzornictwa /design/ aspekty prędkości ładowania serwisu sposób realizacji nawigacji po witrynie: html+CSS, flash wykorzystanie technologii RSS Strona statyczna a strona dynamiczna kiedy warto zastosować System Zarządzania Treścią? / Content Management System = CMS /
Treści tekstowe i grafika Zapewnienie odpowiedniej formy prezentowanego tekstu: właściwy dobór osoby odpowiedzialnej za redagowane treści dbałość o spójną formę stała weryfikacja publikowanych treści w ramach bieżącej aktualizacji witryny Wspomaganie pracy redaktorskiej przez zastosowanie technologii CMS Wersje językowe Profesjonalna fotografia wizerunek budynku wygląd przykładowych pokoi charakterystyczne dla hotelu elementy
Zapytania i rezerwacje Formularz Zamówienia: ograniczenie liczby pól formularza do niezbędnych nacisk na prostotę obsługi Formularze zapytania: umożliwiają zadawanie pytań przez osoby korzystające z użyczonego komputera lub osoby znajdujące się w podróży umożliwiają ukrycie adresów e-mail hotelu / działania antyspamowe / nowoczesne systemy śledzenia losów „zapytania” – przez tzw. „obsługę wątków”
Statystyki odwiedzin i ich interpretacja Popularne oprogramowanie realizujące statystyki Analog Awstats Webalizer Geminus Interpretacja statystyk – istotne parametry Okresowa liczba odwiedzin strony Liczba otwieranych stron w ramach pojedynczych odwiedzin Śledzenie lokalizacji internautów odwiedzających stronę Eliminowanie podstron mało odwiedzanych
Częste błędy przy realizacji stron internetowych Nieatrakcyjne wzornictwo /design/ Nieczytelny system nawigacji, utrudniający wyszukiwanie informacji Nieprofesjonalne treści, zniechęcające do czytania, błędy ortograficzne !!! Amatorska fotografia Wadliwie działające formularze zapytań/ rejestracji
Koniec referatu. Na ewentualne Państwa pytania chętnie odpowiem w holu.