1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chmury budowa i klasyfikacja
Advertisements

Powstawanie i rodzaje chmur.
Wybierz pytanie
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Atlas chmur Ogólne pojęcia Powstawanie chmur Klasyfikacja chmur
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Pogoda – wierny towarzysz podróży? Koło 80 dni dookoła świata PSSP, Basia Dmochowska, 04/11/2011 Zdjęcia oraz informacje do prezentacji zostały częściowo.
Pomoc w ocenie warunków pogodowych początkującym pilotom szybowców
POWSTAWANIE I ZRÓŻNICOWANIE OPADÓW ATMOSFERYCZNYCH NA ZIEMI.
Dane INFORMACYJNE ID grupy: 96/97_mp_g2 Opiekun: Maria Senyszyn
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
„Uczeń z klasą” – Badam świat
Michał Milżyński i Mikołaj Stankiewicz
Opady, osady, chmury. M. Klimaszewska.
KLIMAT TATR Meteorologia Nauka zajmująca się badaniem zjawisk fizycznych i procesów zachodzących w atmosferze, szczególnie w jej niższej warstwie – troposferze.
Rodzaje chmur Jeśli nie zaznaczono inaczej, zdjęcia wykonała autorka
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Pogoda w Bytomiu r. Obserwacje i zapis danych: Daria Kula
Zjawiska pogodowe w Twojej filiżance
KLIMATY KULI ZIEMSKIEJ
Chmury.
Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
CHMURY.
Problemy rynku pracy..
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Chmury clouds.
Gabrysia Nycz, Klara Godlewska, Julia Blinowska, Piotrek Wojnar, 1B
Chmury Zbiór drobnych kropelek wody lub kryształków lodu, unoszących się na pewnej wysokości nad powierzchnią ziemi. Są one produktem kondensacji pary.
Klimat – fizyczna zagadka!
Badania klimatu w Gminie Wieliszew na podstawie Programu GLOBE
Co nieco o chmurach… Czy wiesz, jak fachowo nazywają się poszczególne chmury – no trochę ciężko. Jeszcze trudniej wyczytać z nich, jaka będzie pogoda!!!
Chmury.
1.
Chmury i ich rodzaje Opracowała: Dorota Mysza.
„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”
RODZAJE CHMUR.
GLOBE dr Krzysztof Markowicz Koordynator badań atmosferycznych w Polsce.
METEOROLOGIA. METEOROLOGIA Spis treści Pojęcia podstawowe Elementy i przyrządy meteorologiczne Procesy tworzące pogodę Przepowiadanie pogody Zakłócenia.
Kuba Hajdel kl. I „e” METEOROLOG I JEGO PRACA. Meteorolog Osoba, która zajmuje się zbieraniem danych pogodowych i przygotowaniem informacji o nadchodzącej.
Atmosfera jako termos dla planety Ziemi
Składniki pogody.
. Chmury wszystkich rodzajów występują na wysokościach między poziomem morza a tropopauzą. W tym przedziale wysokości umownie wyróżnia się trzy piętra,
Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 października 2015 r. w P o l s c e Badania atmosferyczne w programie GLOBE Krajowy Koordynator Programu,
PROJEKT EDUKACYJNY KLAS II
POGODA I JEJ SKŁADNIKI.
Chmury i ich charakterystyka
E-learning GEOGRAFIA Opracowanie: Arkadiusz Dera
RODZAJE CHMUR.
Zapis prezentacji:

1

Spis treści Wprowadzenie Pośród chmur Burze i pioruny Wiatr Prognoza pogody – interpretacja 6. Podsumowanie

Wprowadzenie

Podstawowe pojęcia i definicje Meteorologia - nauka zajmująca się badaniem zjawisk fizycznych i procesów zachodzących w atmosferze. Atmosfera – gazowa powłoka otaczająca planetę.

Co to jest pogoda? Składniki pogody Pogoda to chwilowy stan atmosfery w danym miejscu. Składniki pogody temperatura powietrza, ciśnienie atmosferyczne, wilgotność, natężenie promieniowania słonecznego (insolacja) prędkość i kierunek wiatru, zachmurzenie i rodzaj chmur, opady i osady atmosferyczne - ich rodzaj i wielkość, zjawiska atmosferyczne np. burze, ostatnio podaje się także stężenie alergenów w powietrzu.

Elementy meteorologiczne Ciśnienie atmosferyczne Wiatr Temperatura powietrza Wilgotność powietrza Widzialność pozioma Chmury Opady atmosferyczne

Wybrane przyrządy meteorologiczne barometr termometr higrometr wiatromierz

Pośród chmur

Klasyfikacja chmur Nasze obserwacje

Klasyfikacja chmur Nasze obserwacje

Karta badawcza Imię: Godzina: Miejsce: Obiekt badania (nr zdjęcia) : Kształt Rysunek Opad: Deszcz Śnieg Grad Nic Kolor: Biały Szary Inny Wielkość: Ogromna Duża Średnia Mała Wysokość: Wysoka

Nasze badania W terenie klasyfikowaliśmy chmury według przyjętych przez nas kryteriów.

Nasze badania Wypełniliśmy kilkanaście kart badawczych.

Międzynarodowa klasyfikacja chmur. Chmury dzielą się na cztery zasadnicze grupy: Chmury wysokie Chmury średnie Chmury niskie Chmury budowy pionowej

W obrębie każdego piętra wyróżnia się następujące rodzaje chmur: Kłębiaste (-cumulus) Warstwowe (-stratus) Deszczowe (-nimbus) Pierzaste (-cirrus)

Chmury Cirrus (Ci) pierzaste Cirrocumulus (Cc) kłębiasto – pierzaste Cirrostratus (Cs) warstwowo – pierzaste Altocumulus (Ac) średnio kłębiaste Altostratus (As) średnio warstwowe Nimbostratus (Ns) warstwowa deszczowa

Chmury Stratocumulus (Sc) kłębiasta warstwowa Stratus (St) niska warstwowa Cumulus (Cu) kłębiasta Cumulonimbus (Cd) kłębiasta deszczowa

Zachmurzenie Zachmurzenie ocenialiśmy na podstawie trzech kryteriów: Procentowo (0 – 100%) Słownie (bezchmurne, rozproszone, duże, całkowite) Oktanami (0 - 8)

Nasze badania zachmurzenia nieba Informacja rzeczywista: 35% 3,2 Oktana, Rozproszone Imię % Oktany Słownie Beata 50 4 Rozproszone Marta 40 Tymek 30 3 Przemek 25 2 Kuba 3,2 Michał Oskar 15 1,2

Burze i pioruny

Obejrzeliśmy film dokumentalny o tym, jak powstają burze i pioruny Obejrzeliśmy film dokumentalny o tym, jak powstają burze i pioruny. Teraz jesteśmy prawdziwymi „łowcami burz”

Gra edukacyjna Po filmie rozwiązaliśmy quiz, który sprawdzał nasza wiedzę. Przeszliśmy wszystkie 4 poziomy i zdobyliśmy nagrodę :D

Wiatr

Róża wiatrów

Wszystko o wietrze Wiatr to poziomy lub prawie poziomy ruch powietrza względem powierzchni ziemi. Wiatry są wywoływane przez różnice temperatur, a za tym idącą różnicę ciśnień.

Układy baryczne

Wiatry lokalne Bryza dzienna (morska) i bryza nocna (lądowa)

Określanie kierunków wiatrów na podstawie stopni Numer pomiaru Liczba stopni Kierunek wiatru 1 90 E 2 260 W 3 170 S 4 180 5 140 SE 6 210 SSW 7 200 8 9 250 WSW 10 270 11 220 SW 12 240 13 14 15 160 SSE 16

Skala Beauforta SKALA BEAUFORTA Wiatr ocenialiśmy również w poniższej skali

Skala Beauforta Ale 12 w skali nie widzieliśmy...

Prognoza pogody – interpretacja

Analiza danych meteorologicznych

Analiza prognozy pogody Przeanalizowaliśmy numeryczne prognozy pogody. Zaprezentowaliśmy się indywidualnie jako pogodynki  Teraz już wiemy kiedy może padać deszcz i dlaczego wiatr chłodzi.

Podsumowanie

Na deser ułożyliśmy pytania i stanęliśmy do konkursu o milion i tytuł „Mistrza Meteo”

Co ile metrów błyskawica zmienia kierunek? 15 1 Milion 14 500 000 13 250 000 12 125 000 11 64 000 10 32 000 9 16 000 8 8000 7 4000 6 2000 5 1000 4 500 3 300 2 200 1 100 Co ile metrów błyskawica zmienia kierunek? A 50 m B 100 m C 40 m 85 m D

Kolejny projekt już za nami i kolejne wyzwanie tuz przed nami Kolejny projekt już za nami i kolejne wyzwanie tuz przed nami. Zobaczymy co opracujemy w nowym roku szkolnym.

39