Wywieranie wpływu na ludzi Na podstawie książki Roberta Cialdiniego
Co właściwie sprawia, że jeden człowiek ulega wpływowi innego? Jakie techniki wpływania na innych okazują się skuteczne? DROGI = DOBRY? Logo
Które dobre? 125 zł 12 zł 58 zł 7 zł 43 zł 43 zł 22 zł 25 zł 20 zł Logo
REGUŁA WZAJEMNOŚCI Reguła ta stwierdza, że zawsze powinniśmy starać się odpowiednio odwdzięczyć osobie, która nam dostarczyła jakieś dobro. Jest rozpowszechniona w wielu kulturach. Logo
ZAANGAŻOWANIE I KONSEKWENCJA Kiedy dokonamy już wyboru lub zajmiemy stanowisko w jakiejś sprawie, napotykamy zarówno wewnątrz nas, jak i w innych, silny nacisk na zachowanie konsekwentne i zgodne z tym, w co już się zaangażowaliśmy. Ludzie biorą osobistą odpowiedzialność za własne postępowanie jeżeli myślą, że sami je wybrali pod nieobecność jakichś silnych nacisków zewnętrznych. Logo
Które drzwi? Logo
SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI Uważamy jakieś zachowanie za poprawne w danej sytuacji o tyle, o ile widzimy innych, którzy tak właśnie się zachowują. Im więcej ludzi wierzy w jakąś ideę, tym bardziej prawdziwa wydaje się ta idea jednostce Logo
LUBIENIE I SYMPATIA Zgadzamy się spełniać prośby ludzi, których znamy i lubimy. KOGO LUBIMY? Atrakcyjność fizyczna Podobieństwo Komplementy Kontakt i współpraca (lubimy to, co znamy) Warunkowanie i skojarzenia (los posłańców; z jakim przestajesz…; kojarzenie produktów z Euro) Logo
SIŁA AUTORYTETU Ubiór Tytuły Samochód Logo
SIŁA AUTORYTETU Logo
ZASADA NIEDOSTĘPNOŚCI Ograniczona ilość dóbr Ograniczony czas dostępności Zakazany owoc Logo