Magdalena Florek Warszawa 17.04.2007 znane i nieznane ikony w promocji miasta czyli landmarks, celebrities i inne… materiały dla uczestników Magdalena Florek Warszawa 17.04.2007
ikona – „rzecz lub osoba będąca symbolem czegoś” symbol, który wizualnie i werbalnie prezentuje wartości i historię miasta Florek
rola ikon miasta źródło świadomości istnienia i znajomości miasta źródło skojarzeń i opinii o mieście środek komunikacji element/źródło identyfikacji wizualnej inspiracja dla esencji, strategii marki miasta Florek
symbole miasta oficjalne nieoficjalne Florek
‘oficjalne’ symbole miasta herb flaga chorągiew barwy patron pieczęć hejnał insygnia chorągiew logo Florek
‘nieoficjalne’ symbole miasta – źródła potencjał ludzki architektura przedsiębiorstwa, produkty, marki przyroda nauka, religia muzyka, film, sztuki wizualne sport wydarzenia inne (specjalność kulinarna, strój, legendy, …) Florek
ludzie jako ikony celebrities - znane osobistości wywodzące się z miasta wizytujące miasto postaci historyczne lokalni liderzy postaci fikcyjne cechy mieszkańców Florek
ikony architektury landmarks – charakterystyczne obiekty architektoniczne: zabytkowe – np. zamek, pałac, kościół, dom współczesne - np. hotel, most, centrum handlowe pomniki zespoły architektoniczne - np. plac, ulica, zespoły budynków fragmenty architektury – np. okno, mur Florek
przedsiębiorstwa, produkty, marki jako ikony dominująca gałąź przemysłu pojedyncze przedsiębiorstwo kategoria produktów znana marka Florek
elementy przyrody jako ikony osobliwości natury zwierzęta roślina zjawisko przyrodnicze Florek
nauka, religia jako ikony szkoła/uczelnia uczeni ‘Wydarzenia’ naukowe (cykliczne i jednorazowe) miejsca kultu religijnego postaci związane z religią (historyczne i współczesne) ‘wydarzenia’ religijne (cykliczne i jednorazowe) Florek
film, muzyka, sztuki wizualne jako ikony miejsce akcji filmu, serialu, programu tv motyw miasta w filmie, serialu, programie tv miejsce akcji powieści motyw miasta w piosence, powieści, poezji dzieła sztuki ośrodek kulturalny, np. muzeum, galeria artyści wywodzący się z miasta artyści tworzący w mieście Florek
sport i sportowcy jako ikony znani sportowcy drużyny sportowe dyscyplina sportu wydarzenia sportowe obiekty sportowe Florek
wydarzenia jako ikony jednorazowe: historyczne i współczesne cykliczne, np. festiwale, konkursy targi, wystawy ‘afery’, wypadki, katastrofy Florek
…i inne źródła ikon ‘naj…’ - Guinness attractions powiedzenie, zwrot atmosfera specjalność kulinarna strój, mity, legendy … Florek
dylematy i potencjalne problemy ikony znane czy nieznane brak wyraźnych ikon jedna dominująca ikona zbyt wiele ikon związki między ikonami ikona(y) a otoczenie ikona a wizerunek miasta ikona a cele miasta (strategia marki, komunikacji, itp.) potencjał i przyszłość ikon(y) Florek