Business Integration Knowledge System Praktyczne podejście do zarządzania wiedzą Konferencja Knowledge Management Solutions 17 października 2013 r.
Fuzje, transformacje, przejęcia Źródło: wikipedia.org Źródło: forbes.pl Źródło: egospodarka.pl Cykl: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_koniunkturalny http://www.egospodarka.pl/91837,Rynek-fuzji-i-przejec-2012,1,39,1.html http://www.forbes.pl/najwieksze-przejecia-w-polsce-2012-ranking-najwiekszych-przejec-2012,ranking,139525,1,1.html
Eksperci http://www.forbes.pl/debata-forbesa-dobry-pracownik-to-klucz-do-sukcesu-firmy,artykuly,164317,1,1.html http://kariera.forbes.pl/pracownik-trudny-do-zastapienia,artykuly,160698,1,1.html
Nowoczesne formy komunikacji http://www.zdnet.com/blog/hinchcliffe/will-social-software-startups-collapse-into-the-orbit-of-the-big-vendors/2137
Ludzie i infrastruktura Współpraca - pomysły Infrastruktura IT - systemy
Pomysły … … łatwiej realizować znając systemy!
Systemy … … są bardziej efektywne, gdy uwzględniają pomysły użytkowników!
Konsekwencje braku zarządzania wiedzą, czyli po co zarządzać? Szczątkowe gromadzenie, dezaktualizacja wiedzy Chaos informacyjny, wiele wersji prawdy Trudna identyfikacja źródeł wiedzy Brak retencji wiedzy – problem z odchodzącymi pracownikami Powolny i kosztowny proces wdrażania nowych pracowników Nieefektywne wykorzystanie ekspertów
Klasyfikacja wiedzy w przedsiębiorstwie? Wiedza - ogół informacji w jakiejś dziedzinie wraz z umiejętnością ich wykorzystania Wiele sposobów klasyfikacji wiedzy Wiedza jawna Wiedza ukryta Formalna Swobodna Obiektywna Subiektywna Teoretyczna Praktyczna
Metadane - wiedza jawna i twarda
Zarządzanie wiedzą a architektura korporacyjna Wiedza jawna Wiedza ukryta Pracownicy Strategia Zarządzanie wiedzą = wspólne rozumienie klienta, strategii, kierunków rozwoju pracowników, architektury i całej organizacji Klienci Architektura Biznesowa Architektura IT Architektura systemów informatycznych Architektura danych Architektura aplikacji Architektura techniczna
Jak zarządzać wiedzą? Wsparcie informatyczne Gromadzenie wszystkich aspektów wiedzy w jednym miejscu Budowanie powiązań w ramach gromadzonej wiedzy Poprawianie, uzupełnianie, rozszerzanie i porządkowanie wiedzy Selekcja, weryfikacja - na podstawie oceny przydatności i opinii Budowa społeczności użytkowników i sieci ich powiązań Dostęp do zgromadzonej wiedzy – przeglądanie, wyszukiwanie, odkrywanie i dzielenie się
Jak sprawnie wdrożyć Zarządzanie Wiedzą? Podejście uzależnione od ilości serwisów lub departamentów, które mają zostać objęte zarządzaniem wiedzą Wdrożenie dla jednego departamentu lub serwisu Cała firma – zbiór wdrożeń dla poszczególnych departamentów i serwisów
Baza Wiedzy i praca grupowa Słownik pojęć biznesowych Przykład wdrożenia dziedzinowego – Business Intelligence Knowledge System Metadane Specjaliści Biznes Partnerzy Administratorzy Baza Wiedzy i praca grupowa Słowa kluczowe Definicje biznesowe Portale działów Słownik pojęć biznesowych Użytkownicy
Słownik pojęć biznesowych Baza Wiedzy i praca grupowa Przykład wdrożenia dziedzinowego – Business Intelligence Knowledge System Słownik pojęć biznesowych Metadane Użytkownicy Baza Wiedzy i praca grupowa
Efekt synergii rozwiązań do zarządzania wiedzą i pracy zespołowej Zniesienie utrudnień i ułatwienie działania Nowoczesna firma powinna zapewniać pracownikom łatwy dostęp do wiedzy Samodzielna promocja i motywacja pracowników Jednym z głównych czynników wpływających na chęć działania pracownika, jest praca pod własnym nazwiskiem i poczucie, że może się samodzielnie wypromować Produktywność i efektywność pracowników na niespotykanym poziomie Jeżeli zniesiemy bariery, ułatwimy działanie, pozwolimy samopromocję, to pracownicy będą lepiej pracować
Efekt synergii rozwiązań do zarządzania wiedzą i pracy zespołowej Przeciwdziałanie odpływowi specjalistów Specjaliści będą rozpoznani i odpowiednio wynagradzani za swoją pracę. Łatwo można dostrzec, miejsce przekraczania granic i planować dzięki temu dalszy rozwój pracownika Redundancja inicjatyw Oszczędność czasu i pieniędzy, to podstawa. Dzięki połączeniu systemów nie tracimy czasu na wymyślanie koła od początku Przestrzeń, gdzie pomysły spotykają się z rzeczywistością Pracownicy mają możliwość natychmiastowej konfrontacji pomysłów ze stanem faktycznym i limitacjami systemów
Efekt synergii rozwiązań do zarządzania wiedzą i pracy zespołowej Łatwe współdzielenie wiedzy Biznes może lepiej zrozumieć IT a IT może lepiej zrozumieć biznes Usystematyzowanie wiedzy Nowi pracownicy, bądź zmieniający obowiązki są w stanie szybciej pozyskać wiedzę na temat projektu lub inicjatywy Większe zaufanie Klientów Wszystkie powyższe korzyści sprawiają, że firma jest nowoczesna a Klienci mają większe zaufanie do marki
Możesz zacząć już dzisiaj http://demo.biks.com.pl
Oferta BSSG sKY4BI Aplikacje BI dla IT Analiza biznesowa Usługi specjalistów SaaS Wsparcie techniczne i maintenance Audyt środowiska Hurtownie i bazy raportowe Wdrożenia systemów raportowych sKY4BI Aplikacje BI dla IT Raportowanie i analiza danych Analizy biznesowe na mapach Monitorowanie KPI i kokpity Raportowanie mobilne Warsztaty dedykowane Audyt Wdrożenie Warsztaty Konsultacje Analiza biznesowa Zarządzanie wiedzą
Dziękuję Kontakt: Łukasz Piotrowicz 535 000 419 lpiotrowicz@bssg.pl