Czy to już uzależnienie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
7 punktów Kodeksu 2.0.
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Jak bezpiecznie korzystać
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Mobility Extension MobEx Wzrost konkurencyjności Wygoda Twoich klientów.
Dzień Bezpiecznego Internetu
CZAS WOLNY DZIECKA.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
WARTO WIEDZIEĆ, ŻE…. Kiedy jesteś na spotkaniu religijnym albo służbowym, w kinie, restauracji lub w innym miejscu publicznym, wyłącz telefon bądź ustaw.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Opracowanie ankiety pt „Telefon komórkowy- przyjaciel, czy wróg”
TARGI
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Szkolny Kodeks 2.0.
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Przygotowała Julia Töppich klasa VIa
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
CYBERPRZEMOCY !!!.
Telefony komórkowe w szkole
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Informatyka – szkoła podstawowa – Scholaris - © DC Edukacja OnetSkype, czyli komunikator Internetowy Informatyka.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Czy to już uzależnienie?
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Czy to już uzależnienie?
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
Czym tak naprawdę jest sexting?
M IĘDZYSEMESTRALNE O TWARTE S POTKANIE T IK -OWE.
Kodeks 2.0 Klasa VI c. Kodeks 2.0 Nauczyciele i uczniowie korzystają ze sprzętu multimedialnego w czasie lekcji i kół zainteresowań.
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
Przygotował: Jakub Leńczowski
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Zadania interaktywne z matematyki dla gimnazjum. Czym jest GimPlus? GimPlus to zbiór 400 interaktywnych zadań z matematyki dla gimnazjum o zróżnicowanym.
Aleksander Kuliński klasa II A
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Fonoholizm- przyzwyczajenie, czy uzależnienie?
Dzień Bezpiecznego Internetu
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Czym można zastąpić przybory szkolne??
To jest Marcin. Marcin dużo rozmawia z kolegami na przerwach
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
Fonoholizm.
Zagrożenia, na jakie narażone są dzieci w Internecie:
Zapis prezentacji:

Czy to już uzależnienie? Czy mogę żyć bez telefonu komórkowego?

Telefon komórkowy jest wszechobecny i niewątpliwie przydatny

Do czego jest mi potrzebny telefon komórkowy? do kontaktów z rówieśnikami, rozmów, wysyłania SMS-ów,

Do czego jest mi potrzebny telefon komórkowy? do kontaktów z rodzicami i rodzeństwem,

Do czego jest mi potrzebny telefon komórkowy? do surfowania w Internecie,

Do czego jest mi potrzebny telefon komórkowy? jest odtwarzaczem MP3, odbiornikiem radiowym i telewizyjnym,

Do czego jest mi potrzebny telefon komórkowy? jest kamerą, aparatem fotograficznym,

Do czego jest mi potrzebny telefon komórkowy? jest urządzeniem GPS,

Do czego jest mi potrzebny telefon komórkowy? konsolą do gier,

Do czego jest mi potrzebny telefon komórkowy? jest więc urządzeniem wielofunkcyjnym,

Do czego jeszcze może mi być potrzebny telefon komórkowy?

Dlaczego używam telefonu komórkowego? jest pomocny podczas organizowania czasu wolnego, spotkań z przyjaciółmi,

Dlaczego używam telefonu komórkowego? prowadzenia notatek, wykonywania obliczeń i wielu innych czynności,

Dlaczego używam telefonu komórkowego? ma niewielki rozmiar,

Dlaczego używam telefonu komórkowego? jest zawsze dostępny i gotowy do użycia wystarczy tylko sięgnąć do kieszeni.

Dlaczego używam telefonu komórkowego? operatorzy oferują aparaty po promocyjnych cenach, reklamują nowe modele obniżaja ceny,

Dlaczego używam telefonu komórkowego? Nowoczesnym aparatem mogę zaimponować kolegom,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego rozluźnieniu ulegają więzy rodzinne i towarzyskie,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego następuje zubożenie słownictwa, popełnianie błędów językowych i posługiwanie się żargonem,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego? - brak zainteresowań,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego zaburzenia funkcji biologicznych, np.: odżywiania, snu,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego trudności w nauce,

Zagrożenia płynące z uzależnienia od telefonu komórkowego niepokój, nerwowość spowodowana brakiem telefonu,

Czy to już uzależnienie?

Czy to już uzależnienie?

Zasady korzystania z telefonu komórkowego korzystaj z telefonu wtedy gdy jest to konieczne, wyłącz telefon: w czasie lekcji w szkole, gdy odrabiasz lekcje w domu, w miejscach gdzie obowiązuje cisza: w kościele, bibliotece, przychodni lekarskiej, kinie, teatrze, na zebraniu. kontroluj stan konta, nie przekraczaj abonamentu, traktuj telefon jako narzędzie, dzięki któremu umówisz się na spotkanie, jeśli musisz użyć komórki w miejscu publicznym, np.: w autobusie, tramwaju, na ulicy rób to dyskretnie, pamiętaj, że rozmowa, którą prowadzisz zbyt głośno może przeszkadzać innym,

Zasady korzystania z telefonu komórkowego rozmawiając, kontroluj co się dzieje wokół ciebie, rób zdjęcia, filmuj osobę, która wyraziła na to zgodę, nie przesyłaj tych materiałów osobom trzecim, odpowiadaj na SMS-y, MMS-y i telefony w dogodnym dla ciebie czasie, jeśli przebywasz poza domem zwłaszcza wieczorem miej włączony telefon by rodzice mogli się z tobą skontaktować. Na informacje rodziców powinieneś odpowiadać od razu.

Czy jesteś uzależniony od telefonu komórkowego?

Wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w ramach  ogólnopolskiej kampanii społecznej „Uwaga! Fonoholizm" Wyniki badań znajdują się w raporcie „Młodzież a telefony komórkowe”. Badania przeprowadzono w dniach 2-6 marca 2011 r. na reprezentatywnej próbie 400 osób w wieku 12 - 19 lat. źródło: www.uwagafonoholizm.pl

36 % badanych nie wyobraża sobie spędzenia całego dnia bez telefonu komórkowego, 27% wróciłoby po telefon komórkowy, gdyby zapomniało go z domu, 28% nie wróciłoby po komórkę, ale odczuwałoby z tego powodu niepokój, 60% uczniów korzysta z telefonu komórkowego podczas lekcji, a 18% robi to podczas sprawdzianów i klasówek,

44% badanych korzysta z telefonu komórkowego podczas rodzinnego posiłku, 28% młodzieży korzystało z telefonu w kinie lub w teatrze, 8% badanych korzystało z telefonu w trakcie mszy w kościele, dla 68% badanych, telefon komórkowy jest ważnym źródłem rozrywki i utrzymywania kontaktów towarzyskich, 68% badanych traktuje telefon jako niezbędne narzędzie dostępu do informacji.

Telefon komórkowy- źródło rozrywki czy forma kontaktu Telefon komórkowy- źródło rozrywki czy forma kontaktu? Telefon komórkowy jest dla mnie źródłem rozrywki i utrzymania kontaktów towarzyskich:

Muszę mieć dobry telefon komórkowy, żeby moi koledzy/ koleżanki nie wyśmiewali się ze mnie:

Podsumowanie wyników ankiet klasowych – szkolnych