Michaela Urbaniec Zespół Szkół Ogólnokształcących Oddział Przedszkolny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Znaki informacyjne.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
WYKŁAD 6 ATOM WODORU W MECHANICE KWANTOWEJ (równanie Schrődingera dla atomu wodoru, separacja zmiennych, stan podstawowy 1s, stany wzbudzone 2s i 2p,
Ludwik Antal - Numeryczna analiza pól elektromagnetycznych –W10
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Ksantypa2: Architektura
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Wykład 4 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
NAUCZYCIEL ZSZ W GOSTYNINIE
W krainie geometrii.
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Kolejność wykonywania działań
Pytania konkursowe.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
Edyta Bańczyk Przedszkole w Krzyżanowicach
SPOŁECZNA SŁUŻBA INSTRUKTORSKA RODZINNYCH OGRODÓW DZIAŁKOWYCH
Wyrażenia algebraiczne
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się- rozwój umiejętności
Montaż kominka wentylacyjnego Technologia Szybki Syntan SBS
Praktyka w ramach projektu
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
ŻYWE JĘZYKI PROGRAMOWANIA LIVING IT UP WITH A LIVE PROGRAMMING LANGUAGE Sean McDirmid Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL)
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
„Klucz do uczenia się” L.Wygotskiego
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
KLOCKOMANIA.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
1.
Wolfek,Mario, Kamila,Natalia i Zibi in Zachód słońca na Malcie przed imprą
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
KONKURS MATEMATYCZNY KLASA i – iii gb.
W2 Modelowanie fenomenologiczne I
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Obliczalność czyli co da się policzyć i jak Model obliczeń sieci liczące dr Kamila Barylska.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Zapis prezentacji:

Michaela Urbaniec Zespół Szkół Ogólnokształcących Oddział Przedszkolny w Bieńkowicach. Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”

Sesja 1 – Spotkanie z rodziną klocków. Przedstawienie klocków. Znajdź taki sam. Budowanie tego, na co ma się ochotę.

Sesja 2 – Sześcian w świetle reflektorów – przedstawienie klocków. Zaczarowany worek. Jakiego klocka brakuje? Sześcian i cegła w świetle reflektorów… Utrwalanie nazw klocków.

Sesja 3 – Papużko, papużko, czy umiesz to zrobić Sesja 3 – Papużko, papużko, czy umiesz to zrobić? Budowanie przez naśladowanie – krok po kroku.

Sesja 4 – Mebelki lalek – budowanie przez naśladowanie, cały proces. Papużko, papużko, czy umiesz to zrobić? I zabawa mebelkami… Mebelki dla lalek – budowanie z pamięci.

Sesja 5 – Mebelki lalek – budowanie zgodnie z przykładem – ukryta konstrukcja – bliźniak. Budowanie konstrukcji na podstawie wcześniej przygotowanego modelu. Mebelki dla lalek - budowanie z pamięci.

Sesja 6 – łóżko dla dużej i małej lalki – budowanie zgodnie z podanymi kryteriami. Budowanie łóżek dla 2 lalek, (większej i mniejszej) używając 11 cegiełek.

Sesja 7 – meble dla trzech misiów – budowanie zgodnie z podanymi kryteriami. Przypomnienie bajki o trzech misiach. Producenci łóżek – zwiedzanie fabryki łóżek. Producenci krzeseł– zwiedzanie fabryki.

Sesja 8 – długie i krótki dróżki – budowanie dróżek o różnych długościach. Lalki były bardzo zmęczone a teren między ich domkami był zabłocony więc postanowiliśmy zbudować dróżki by lalki mogły się odwiedzać!

Ile cegiełek zmieści się na krótkiej desce a ile na długiej? Sesja 9 – dróżka do domku królika – budowanie dróżek o różnych długościach zgodnie ze schematem. Krótki – krótszy, długi – dłuższy. Ile cegiełek zmieści się na krótkiej desce a ile na długiej? Umieszczanie klocków na narysowanym planie. Budowanie długich i krótkich dróżek.

Sesja 10 – Czy jest wystarczająco szeroka Sesja 10 – Czy jest wystarczająco szeroka? Budowanie dróżek o różnych szerokościach. Czy droga jest wystarczająco szeroka? Budowanie dróżek z 12 cegiełek i samochodziki o rozstawie kół szerszym niż ścieżka. Poprawa swych dróżek i nasz wniosek: wąskie dróżki są odpowiednie dla pieszych a szerokie drogi dla samochodów.

Sesja 11 – Projekt budowy zespołowej – budowanie dróżek o różnych szerokościach. Dróżka droga, autostrada – oglądanie zdjęć dróg przyniesionych przez dzieci. Nasz projekt – miasteczko zabawek.

Sesja 12 – W środku i na zewnątrz – budowanie niskich i wysokich płotów. Budowanie płotów w oparciu o wcześniejsze prezentacje płotów zbudowanych przez nauczyciela. Wyjaśnienie, do czego służą określone płoty. Stabilny, czy nie? Wprowadzenie koncepcji stabilności: stojąca cegiełka jest mniej stabilna niż stojący prostopadłościan.

Sesja 13 – ozdobne płoty – budowanie płotów o zmiennych wzorach. Budowanie przez naśladowanie płotów ze wzorem. Co następne? Budowanie płotu w kolejności według wzoru. Przekorny Dyzio – czyli wszystko na odwrót. Ścieżka w ogrodzie – budowanie własnych płotów stosując zasadę kolejności. Świetna zabawa!

Sesja 14 – Za ogrodzeniem – budowanie zagród zgodnie z przykładem i podanymi kryteriami. Zagroda dla zwierząt. Rozwijanie umiejętności dokładnego łączenia klocków. Zagadka sowy mądrej-głowy. Budowanie zagród w zoo.

Ratowanie kaczek przed głodnym, wielkim, rudym lisem. Sesja 15 – Ratujemy kaczki – budowanie ogrodzenia zgodnie z indywidualnym projektem. Ratowanie kaczek przed głodnym, wielkim, rudym lisem.

Sesja 15 - CD Piękne grządki kwiatowe. Pomagamy ogrodnikowi, który obawia się o swoje stokrotki, nagietki i tulipany…

Sesja 16 – Wystarczająco wysoki i szeroki – budowanie bram i wejść. Szerokie i wąskie drzwi, wejścia i bramy – budowanie bram o odpowiednich rozmiarach.

Rozwijanie kreatywności i wyobraźni. Sesja 17 – Wejście do królestwa kształtów – budowanie ozdobnych bram i drzwi. Elementy funkcjonalne (wsporniki, belka) i dekoracyjne – budowanie bram zgodnie z podanym przykładem. Budowanie z pamięci. Królowa Geometrii i jej konkurs na nowe wejście do Królestwa Kształtów. Rozwijanie kreatywności i wyobraźni.

Budowanie innej wieży z wykorzystaniem tego samego zestawu klocków. Sesja 18 – Budowanie wieży z bramami – budowanie zgodnie z przykładem, ukryta konstrukcja, ocena diagnostyczna. Brama z wieżą zegarową –budowanie na podstawie przykładu ukrytej konstrukcji. Budowanie innej wieży z wykorzystaniem tego samego zestawu klocków.

Sesja 19 – W górę i w dół schodami – budowanie klatki schodowej. W górę schodami – budowanie przez naśladowanie – Papużka buduje krok po kroku. Łagodne schody- budowanie przez naśladowanie.

„Model ducha” – poznanie sposobu analizowania „modelu ducha”. Sesja 20 – „Model ducha – budowa schodów zgodnie z modelem trójwymiarowym. „Model ducha” – poznanie sposobu analizowania „modelu ducha”. Tajemnicze schody – odszukanie oryginalnego rozwiązania problemu tworzenia konstrukcji bez szczegółowych informacji, więcej niż jedno rozwiązanie tego samego problemu.

Sesja 21 – Wspinanie się i zjeżdżanie – budowanie zjeżdżalni zgodnie z przykładem i trójwymiarowym „modelem ducha”. Wspinanie się i zjeżdżanie – części zjeżdżalni: schody, platforma i sama zjeżdżalnia. „Model ducha” – kształtowanie umiejętności tworzenia konstrukcji, bez szczegółowych informacji.

Sesja 22 – Kładka nad rzeka – budowanie kładki zgodnie z przykładem. Części funkcjonalne mostów: dojście – schody lub podjazd, wsporniki lub filary oraz przęsła czyli dźwigary. Kładka dla pieszych – spotkanie lalek. Budowanie symetrycznych konstrukcji.

Sesja 23 – Ponad i pod – budowanie mostu transportowego z podanymi kryteriami. Most transportowy – budowanie przez naśladowanie, papużka buduje krok po kroku. Wystarczająco wysoki, wystarczająco szeroki – samochody muszą bezpiecznie po nim przejechać, a łodzie swobodnie pod nim przepłynąć.

Sesja 24 – Mosty na wyspę – budowanie zgodnie z indywidualnym projektem. Wspólne budowanie – wakacyjna wyspa. Na naszej wyspie były takie atrakcje jak: zoo, plac zabaw, wesołe miasteczko. Mosty na wyspę – każde dziecko zaprojektowało własną ozdobną kładkę prowadzącą na wyspę.

Sesja 25 – Piętrowy dom – budowa domu – budowanie przez naśladowanie. Zbuduj swój własny dom, taki, jak potrafisz… Dom jednopiętrowy – budowanie przez naśladowanie. Tworzenie konstrukcji metodą krok po kroku.

Sesja 26 – Elewacja dwupiętrowego domu – budowanie zgodnie z przykładem – ukryta konstrukcja Budowa domu dwupiętrowego – budowanie na podstawie przykładu. Analiza budynku i przystąpienie do budowy „bliźniaka”.

Sesja 27 – Duży i mały dom – budowanie zgodnie z podanymi kryteriami i indywidualnym projektem. „Przyjaźni sąsiedzi” – budowa domów dla lalek, by mogły widzieć się z okien, rozmawiać ze sobą. Drewniana chatka dla zwierzątek z bajki „ O chatce i jej mieszkańcach” – budowa domu przy użyciu określonych kloców.

Budowa garażu poprzez naśladowanie. Sesja 28 – Domy dla samochodów – budowanie garaży zgodnie z podanymi kryteriami. Budowa garażu poprzez naśladowanie. Tworzenie konstrukcji o właściwym rozmiarze, modyfikowanie konstrukcji odpowiednio do potrzeb.

Sesja 29 – Nowa ulica w mieście zabawek – złożona konstrukcja według indywidualnego projektu. Rozwijanie myślenia wizualno –przestrzennego i wyobraźni do tworzenia własnych konstrukcji ( dom z garażem). No i świetna zabawa…

Sesja 30 – Tak, potrafię! – budowanie zgodnie z indywidualnym projektem. Teraz możecie zbudować to, na co macie ochotę. Zbudujcie to najlepiej jak potraficie, ale w inny sposób niż budowaliśmy wcześniej… Most Szymona. Plac zabaw Agnieszki. Dom z garażem Kuby.

Wszystko trzeba dobrze zaplanować… Sesja 31 - Mogę zbudować wszystko! Planowanie i budowanie według własnego pomysłu. Wszystko trzeba dobrze zaplanować…

Sesja 32 - Kierowcy i budowniczowie Sesja 32 - Kierowcy i budowniczowie. Budowanie konstrukcji zgodnie z rzutem aksonometrycznym.

Sesja 33 – Długość i szerokość. Graficzne zastępowanie przedmiotów. Piłka na kostce czy kostka na piłce? Nasz plac zabaw!

Sesja 34 – Ujęcie aparatu, widoki z lotu ptaka i wścibskiego sąsiada Sesja 34 – Ujęcie aparatu, widoki z lotu ptaka i wścibskiego sąsiada. Trójperspektywiczny plan do graficznego przedstawiania przedmiotów. Przód, góra czy bok? Wyzwanie Graffa. Przedstawianie widoku z przodu, z góry i boku kostki.

Sesja 35 – z każdej perspektywy Sesja 35 – z każdej perspektywy. Graficzne przedstawianie przedmiotów w schemacie trójperspektywicznym. Tajemnicze klocki. Dobieranie klocka zgodnie ze schematem trój perspektywicznym. Wyzwanie Graffa. Przedstawianie widoku z przodu, z góry i boku kostki.

Sesja 36 – Klocki idą spać – gdzie jest moje łóżko Sesja 36 – Klocki idą spać – gdzie jest moje łóżko? Dopasowanie klocków do ich planów. Klocki idą spać ale my nie! Dopasowanie klocków do schematów trójperspektywicznych.

Sesja 37 – Czy możesz to „odczytać”. Czy możesz to zbudować Sesja 37 – Czy możesz to „odczytać”? Czy możesz to zbudować?. Graficzny zamiennik przedmiotów. Znajdź parę! Dopasowanie schematów z widokiem z góry do schematu widoku z przodu. To było łatwe…

Sesja 38 – Czy potrafisz to napisać. Czy potrafisz to narysować Sesja 38 – Czy potrafisz to napisać? Czy potrafisz to narysować? Graficzne zamienniki przedmiotów. Poznajemy szablon. Rysowanie z użyciem szablonów, schematów własnych budowli oraz modyfikowanie własnych schematów poprzez dodanie jednego elementu.

Które klocki są potrzebne do zbudowania tego płotu? Sesja 39 – Fantazyjne płoty. Budowanie różnych płotów zgodnie ze schematem perspektywy z przodu. Które klocki są potrzebne do zbudowania tego płotu? Potrafimy budować płot według schematu oraz według szczegółowego schematu pomniejszonego!

Sesja 40 – Pokaz lotniczy. Budowanie różnych samolotów z wykorzystaniem pojedynczego planu. Główne części samolotów. Nasze fantastyczne samoloty! Rysowanie planu kilku podobnych konstrukcji.

Sesja 41 – Park lalek. Tworzenie linii granicznej według planu.

Sesja 42 – Detektywi schematów – która piramida. Który dom Sesja 42 – Detektywi schematów – która piramida? Który dom? Wybór schematu odpowiadającego konstrukcji trójwymiarowej. Starożytne piramidy Budowanie własnych piramid Detektywi schematów. Która piramida? Który dom?

Sesja 43 – Ciężarówki budowanie na podstawie przykładu Sesja 43 – Ciężarówki budowanie na podstawie przykładu. Budowanie według szczegółowego schematu. Budowanie w celu spełnienia danych kryteriów. Zbuduj ciężarówkę taką, jak moja. Budowanie według szczegółowego schematu.

Budowa ciężarówki według schematu. Sesja 44 – detektywi schematów – która ciężarówka? Dobieranie schematu odpowiadającego konstrukcji trójwymiarowej. Detektywi schematów – dopasowanie właściwego schematu ciężarówki do modelu ciężarówki. Znajdź różnicę – dokonaj zmian. Przebudowa ciężarówki, by zgadzała się z poprawionym planem. Budowa ciężarówki według schematu.

Sesja 45 – Misja do wykonania Sesja 45 – Misja do wykonania. Kombinatoryka przestrzenna i tworzenie dużych klocków przy użyciu mniejszych. Budowa dużego graniastosłupa, prostopadłościanu i półsześcianu według modelu ducha.

Sesja 46 – Kombinatoryka przestrzenna II Sesja 46 – Kombinatoryka przestrzenna II. Przekształcanie schematu obrysu w kilka różnych schematów szczegółowych. Mądra Sowa i Sprytna Małpa – czas na zawody w myśleniu! Szukanie największej liczby rozwiązań trzech problemów: Na ile sposobów można wykonać duży graniastosłup o podstawie trójkąta? Na ile sposobów można wykonać prostopadłościan? Na ile sposobów można wykonać duży półsześcian?

Sesja 47 – Abrakadabra para mi służy. Potrafię zrobić kwadrat duży Sesja 47 – Abrakadabra para mi służy. Potrafię zrobić kwadrat duży! Modelowanie płaskie: konstruowanie figur zwierząt przy pomocy tangramów.

Sesja 48 – Budowa schodów – budowanie według pełnowymiarowego pomniejszonego schematu szczegółowego. Budowa schodów według schematu oraz budowa schodów według szczegółowego schematu pomniejszonego była dla nas bardzo łatwa.