Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Znaki informacyjne.
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Temat: Uzdolnienia a zainteresowania zawodowe
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Koniec wakacji – powrót do cywilizacji
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
1 1 Egzaminatorzyegzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Systemy operacyjne Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Klasyfikacja systemów
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Pytania konkursowe.
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
KSZTAŁCENIE W ZAWODACH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Ankieta Czy jesteś zadowolony z pracy TAK 45 % Samorządu Uczniowskiego Nie 55%
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Planowanie własnej przyszłości
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH „Jeśli potrafisz o tym marzyć, to potrafisz także tego dokonać” Walt.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Zapis prezentacji:

Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! „Żyj według życiorysu, który chciałbyś sobie napisać” Aleksander Kumor – polski aforysta Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 2 SPOTKANIE

Co należy wziąć pod uwagę planując swoją karierę zawodową? Kariera zawodowa Samopoznanie Poznanie ścieżek edukacji Znajomość rynku pracy

Mocne strony/ ograniczenia Samopoznanie Zainteresowania Uzdolnienia Mocne strony/ ograniczenia System wartości Temperament Stan zdrowia Umiejętności … W puste pole można wpisać propozycje uczniów

Umiejętności Co to są umiejętności? Burza mózgów Jakie znacie umiejętności?

Umiejętności Biegłość w wykonywaniu pewnych czynności To jest to, co potrafimy robić Czynności które wykonujemy dobrze Gdy łatwo nabywamy pewne umiejętności mówimy, że mamy w tej dziedzinie zdolności Poszczególne umiejętności nabywamy w różnych etapach swojego życia Umiejętności mogą dotyczyć rzeczy, ludzi, informacji, w zależności od tego mogą się kształtować preferencje zawodowe.

W czym jestem mistrzem? Ankieta zawiera opis 60 różnych czynności Określ stopień, w jakim potrafisz wykonać daną czynność Jeżeli nigdy nie wykonywałeś danej czynności zakreśl nie wiem Zasady przyznawania punktów 3 – jestem w tym bardzo dobry/a, jestem w tym mistrzem 2 – jestem w tym dobry/a 1 – czasami udaje mi się to zrobić 0 – nie umiem Źródło: Krawczyk, Kulpa, Maicka: Orientacja zawodowa. Przewodnik nauczyciela gimnazjum i szkoły podstawowej, Warszawa, Łódź 1999

Ankieta - czy potrafisz ? Pisać bez błędów ortograficznych Pogodzić zwaśnionych kolegów Naprawić rower Gotować, piec Zaśpiewać zasłyszaną melodię 6. Szybko nauczyć się wiersza 7. Łatwo nauczyć się języka obcego 8. Przekonać innych do swojego pomysłu, punktu widzenia . 9. Naprawić kran 10. Szyć na maszynie

Ankieta – czy potrafisz? 11. Rysować i malować farbami. 12. Szybko zorientować się w kierunkach w nieznanym terenie. 13. Precyzyjnie wyrażać swoje myśli w mowie i na piśmie. 14. Pomagać kolegom rozwiązywać problemy. 15. Posługiwać się domowymi urządzeniami elektrycznymi. 16. Zawiesić półkę. 17. Zaprojektować wystrój swojego pokoju. 18. Zadawać trafne pytania na lekcji. 19. Barwnie opowiadać. 20. Przygotować się na przyjęcie gości. 21. Wykonywać proste przedmioty z drewna i innych materiałów.

Ankieta – czy potrafisz? 22. Dbać o porządek w swoich rzeczach osobistych. 23. Doradzić koleżance/koledze, jak powinni ubrać się na prywatkę. 24. Szybko rozumieć sens czytanego tekstu. 25. Opisywać bohaterów książki. 26. Organizować wolny czas. 27. Pomóc przy naprawie samochodu. 28. Zadbać o porządek w pokoju. 29. Trafnie dobrać fryzurę. 30. Długo czytać bez zmęczenia. 31. Pisać długie listy. 32. Pomóc koleżance/koledze w nauce

Ankieta – czy potrafisz? 33. Wykonać drobne naprawy sprzętu elektronicznego. 34. Uprawiać ogródek. 35. Tańczyć. 36. Bez trudu trafić do miejsca, w którym dawno nie byłem. 37. Posługiwać się językiem obcym. 38. Z łatwością prowadzić rozmowy z ludźmi. 39. Czytać rysunek techniczny. 40. Robić zakupy. 41. Robić dobre zdjęcia fotograficzne. 42. Szybko liczyć 43. Szybko czytać. 44. Być duszą towarzystwa na prywatce. 45. Posługiwać się komputerem.

Ankieta – czy potrafisz? 46. Pomalować (wytapetować) pokój. 47. Układać bukiety z kwiatów. 48. Łatwo poznawać nowe dziedziny wiedzy. 49. Realistycznie opowiadać różne zdarzenia. 50. Sprzeciwić się głupiemu pomysłowi kolegi. 51. Objaśnić budowę silnika. 52. Sprawnie zorganizować zabawę klasową, szkolną. 53. Grać na instrumencie muzycznym. 54. Szybko zrozumieć treść instrukcji obsługi jakiegoś urządzenia. 55. Posługiwać się słowami i zwrotami obcojęzycznymi. 56. Zaopiekować się koleżanką/kolegą. 57. Naprawić rower. 58. Przejrzyście prowadzić notatki. 59. Recytować wiersze. 60. Szybko dostrzec znajomego w tłumie ludzi.

Arkusz odpowiedzi do ankiety Uzdolnienia językowe Uzdolnienia inter-personalne Uzdolnienia techniczne Uzdolnienia praktyczno-porządkowe Uzdolnienia artystyczne Uzdolnienia poznawcze 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. 32. 33. 34. 35. 36. 37. 38. 39. 40. 41. 42. 43. 44. 45. 46. 47. 48. 49. 50. 51. 52. 53. 54. 55. 56. 57. 58. 59. 60. Razem:

Praktyczno-porządkowe Rodzaje Uzdolnień Uzdolnienia językowe Inter- personalne techniczne Praktyczno-porządkowe artystyczne poznawcze Warto zapytać uczniów, czy rozumieją poszczególne słowa, np. co oznacza interpersonalny; warto odwołać się do pytań z kwestionariusza: czy potrafisz pomóc koleżance/koledze, czy potrafisz pogodzić zwaśnionych kolegów – co mogą więc oznaczać uzdolnienia interpersonalne. w nauce

Uzdolnienia językowe Zawody, w których przydatne są uzdolnienia językowe: Polonista Nauczyciel języków obcych Tłumacz Prawnik Spiker Dziennikarz

Uzdolnienia Interpersonalne Zawody, w których przydatne są uzdolnienia interpersonalne: Nauczyciel Psycholog Lekarz Sprzedawca Pracownicy usług Opiekunka dziecięca Pracownik biura podróży

Uzdolnienia techniczne Zawody, w których przydatne są uzdolnienia techniczne : Mechanik Kierowca Elektryk Informatyk Stolarz Operator maszyn

Uzdolnienia praktyczno-porządkowe Zawody, w których przydatne są uzdolnienia praktyczno-porządkowe: Sprzedawca Magazynier Konserwator Kucharz Mechanik precyzyjny Zegarmistrz

Uzdolnienia Artystyczne Zawody, w których przydatne są uzdolnienia artystyczne: Plastyk Piosenkarz Dekorator wnętrz Technik reklamy Scenograf Malarz Charakteryzator Aktor

Uzdolnienia poznawcze Zawody, w których przydatne są uzdolnienia poznawcze: Analityk Fizyk Matematyk Biolog Chemik Geolog Astronom Filozof

Uzdolnienia Jakie TY posiadasz uzdolnienia?

Bardzo dziękujemy Do zobaczenia wkrótce  PREZENTACJĘ PRZYGOTOWAŁY: MAŁGORZATA POLKOWSKA, BEATA GRZELAK I RADOSŁAWA KOMPOWSKA-MAREK