Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DVB-S Tomasz Bartkowiak Maciej Januszewski Paweł Kryszkiewicz
Advertisements

PRACA Z INFORMATYKI ANNA SZAFRAŃSKA GR1.
Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Grafika 3D.
Implementacja algorytmów na procesory kart graficznych
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ ELEKTRONIKI TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ ELEKTRONIKI TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI
Interaktywny edytor terenu
Interaktywny edytor terenu
SPECJALNOŚĆ: Interaktywna Grafika Trójwymiarowa
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
Renderowanie oceanu Źródło: „Procedural Ocean Effects” László Szécsi Khashayar Arman Budapest University of Technology.
Wprowadzenie do prezentacji multimedialnych
System analizy zachowania zwierząt doświadczalnych w badaniach neurologicznych promotor: prof. dr hab. inż. A. Nowakowski konsultant: dr M. Kaczmarek,
wykonał Jarosław Orski promotor pracy: mgr Szymon Smaga
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Codename: GJumper inż. Krzysztof Grześkowiak inż. Kamil Niezręcki.
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
PROJECT KULKA. Plan prezentacji Pomysł Realizacja Demonstracji prototypu.
SZPIF – Harmonogram, Opis narzędzi, Schemat bazy danych
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
System zarządzania parafią
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
Budowa platformy do rejestracji i odtwarzania wykładów akademickich
Wstęp do programowania urządzeń z systemem. Windows Phone 7
PowerPivot dla DBA mgr inż. Paweł Potasiński.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Koło Naukowe Stery.
KINECT – czyli z czym to się je?
KINECT – czyli z czym to się je?. O czym będziemy mówić? Obecna oferta rynkowa. Co to jest i jak działa Kinect? Jak przygotować komputer do pracy z Kinectem?
Microsoft Expression Studio
UML 2.x Robert Pająk.
Opracował : Przemysław Drzymała
Karty graficzne Karta graficzna, często określana też mianem akcelerator grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem.
Programowanie gier komputerowych Tomasz Martyn
Promotor dr inż. Mariusz Gola Wykonał Rafał Bajno
Zaawansowane techniki renderingu
ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ
Witold Bołt. Agenda W czym tkwi problem..? Po co jest oprogramowanie? Kim jest użytkownik? Zbieranie danych Co to jest design Współpraca programista-projektant.
BAZA DANYCH GRUPA 15 Aplikacja napisana w programie Microsoft Office Access Toruń, maj 2010 MACIEJ SZOT.
Narzędzia wspomagające programowanie, projektowanie, pisanie kodu Tomasz Huczek.
KINECT Jakub Hossa Microsoft Student Partner. KINECT Jakub Hossa Microsoft Student Partner.
Kostyantyn Doronovych, 79129, sr1640 Łukasz Marciniak, 79166, sr1640
Programowanie obiektowe – język C++
IMPEX GEO Jeden z największych dostawców sprzętu pomiarowego dla zastosowań geodezyjnych i GIS, dystrybutor firm Trimble, Nikon i Spectra Precision. Firma.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Animacja na stronie internetowej
Teksturowanie obiektów z wykorzystaniem reprogramowalnych modułów do obliczania cieniowania Daniel Kos promotor: dr inż. Radosław Mantiuk Wydział Informatyki,
Teksturowanie oraz algorytmy cieniowania
1 Analiza możliwości języka C# w aspekcie oprogramowania dla myszy Łukasz Łysyganicz Nr indeksu Praca napisana pod kierunkiem: Prof. nzw. Dr hab.
Podstawy języka skryptów
Lekcje z komputerem, 2006.
Podsumowanie omówionych zagadnień
Draver/GRK/cw3_result.jpg. Grafika 3D Wprowadzenie.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
WYSZUKIWANIE I OPTYMALIZACJA TRAS DLA URZĄDZEŃ MOBILNYCH ANDROID W OPARCIU O SIEĆ/GRAF DOSTĘPNYCH DRÓG Piotr Dąbrowski, Tomasz Pyśk, Piotr Wojciechowski.
Informatyka Zakres rozszerzony. GEOMETRIA - (gr. γεωμετρία; geo – ziemia, metria – miara) dział matematyki badający figury i zależności między nimi.gr.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Zadania grafika komputerowego Wiedza ; z zakresu zagadnień informatycznych, z zakresu terminologii graficznej, dobra znajomość języka angielskiego.
PROJEKT I IMPLEMENTACJA APLIKACJI MOBILNEJ "INFORMATOR UO”. Autor: Marcin Marcinkowski Promotor: Dr Helena Kiriczenko.
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Zapis prezentacji:

Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx

Plan prezentacji Cel projektu Narzędzia i biblioteki Co modelujemy? Wstępne założenia projektu Podsumowanie

Cel projektu Baza wiedzy nt. modelowania otoczenia Podstawa dla aplikacji o tematyce grafiki interaktywnej Pokazówka? Prezentacja?

Narzędzia i biblioteki Środowisko Visual Studio 2010 Express Edition Język C# Biblioteka Managed DirectX 1.1 – funkcjonalność zbliżona do popularnej DirectX 9.0 Milkshape 3D – narzędzie do modelowania obiektów 3D Microsoft PIX – środowisko testowe (debugger)

Co modelujemy? Wyspa Woda Czołg Niebo

Wyspa

Wyspa Losowo generowana mapa wysokości 2D (heightmap) Siatka wierzchołków mapy (już 3D) generowana na podstawie w/w mapy wysokości Multiteksturowanie Zmiana poziomu detali tekstur

Niebo

Niebo Wielka kopuła wisząca nad światem Porusza się wraz z ruchem kamery Dynamicznie generowana mapa chmur (algorytm Perlin noise) Odcień nieba na podstawie gradientu 2D (oś x: czas, oś y: wysokość)

Woda

Woda Płaska siatka wierzchołków wody Technika mapowania wypukłości (bump-mapping) przy modelowaniu fal Efekt półprzezroczystej wody Lustrzane odbicie innych obiektów w tafli wody

Czołg

Czołg Model 3D wczytywany z 3 plików .x Możliwość poruszania się po planszy Obroty lufy

Efekty wizualne Shader’y – krótkie programy uruchamiane na karcie graficznej obrabiające wierzchołki siatek 3D (vertex-shaders) lub już bezpośrednio piksele obiektów 3D rzutowanych na płaszczyznę ekranu (pixel-shaders) Tzw. postprocessing obrazu Efekty podwodne Deszcz Efekty cząsteczkowe (miejscowe, zanikające): Dym Kurz

Inne efekty Zmiany oświetlenia w zależności od wirtualnej pory dnia 3 różne kamery Cienie czołgu na mapie Wystrzały – symulowanie grawitacji

Podsumowanie Pomyślnie zrealizowano połączenie wybranych elementów otoczenia w jedną całość Wiedza nt. modelowania otoczenia zebrana w jednym projekcie Możliwość wykorzystania projektu w aplikacjach z grafiką interaktywną

Wnioski Przyjemność kodowania w porównaniu do DirectX w języku C++ Biblioteka przestała być rozwijana na rzecz XNA Brak utalentowanego grafika w zespole utrudnia uzyskaniu „powalającego” efektu Programowanie grafiki – spowolnienie postępu

Obrazy wypożyczyliśmy ze stron… http://www.therainmakerblog.com/ http://www.fusetek.com/ http://www.algodoo.com/algobox/ http://www.freelegaladvicehelp.com/

Dziękujemy za uwagę! Jacek Gąsiorowski Paweł Rychlik 26.10.2010 Inf7.GKiO1. SD. Prowadzący: dr. N. Suszczańska