SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI Pierwszy i jedyny taki szlak w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Tak było kiedyś.... ŚLĄSKA PODRÓŻ W CZASIE Szlakiem Zabytków Techniki spod Silesia City Center.
Nabycie dobrych praktyk szwajcarskiej organizacji biznesowej przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Przemyślu. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ.
2010 Przygotowania Polski do Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
KRAJOWA SIEĆ OBSZARÓW WIEJSKICH – PLAN DZIAŁANIA
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
Zespół finansowania PK/IK ustalenia ze spotkania zespołu w UMWP z dnia11lipca 2012 r.
Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów”
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Narciarski weekend pogoda dla narciarzy i snowboardzistów oferta dla sponsora.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Oferta Urzędu Marszałkowskiego dla przedsiębiorców z terenu województwa kujawsko-pomorskiego.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
S TOWARZYSZENIE LGD Z IEMIA P SZCZYŃSKA Projekty zrealizowane w ramach PROW
„Za niewiele lat dla mieszkańców Europy miasto przemysłowe będzie zjawiskiem równie tajemniczym i fascynującym, jak dla nas obecnie miasto średniowieczne”.
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
SIDE- CLUSTER liderem ekoprzedsiębiorczości Projekt finansowany z budżetu Województwa Dolnośląskiego
TATRY ZAPRASZAJĄ! Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Współpracy.
PROMOCJA DZIELNICY TARGÓWEK
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Historia tworzenia Szlaku Jana III Sobieskiego jako transgranicznego.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Projekt „Standardy współpracy międzysektorowej w powiecie oleckim” dzień 4 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
3 Źródła informacji o Funduszach Europejskich na lata Krystyna Kubiak Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
REALIZACJA PLANU DZIAŁANIA KSOW WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE stan na r.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Europejskie Dni Pracy w Małopolsce i wydarzenia towarzyszące 7-10 maja 2013 Nowy Sącz – Tarnów – Kraków.
PROW 2007 – 2013 PODSUMOWANIE w LGD „Qwsi”. Nabory ogłoszone przez LGD „Qwsi”  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” w okresie programowania 2007 – 2013 ogłosiło.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Multimedialne Centrum Edukacji Lokalnej. Cel główny projektu „Promocja działań edukacyjnych na obszarach wiejskich pozwalających zdobyć lub rozwinąć umiejętności.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
1.
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
GIŻYCKI BUDŻET OBYWATELSKI 2017 SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Konferencja informacyjno-szkoleniowa Zalesice 29 listopad 2017
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2018 rok
MARKETING INTERNETOWY
Mariusz Arent Instytut Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI Pierwszy i jedyny taki szlak w Polsce

Szlak Zabytków Techniki należy od stycznia 2010 r. do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (ERIH)

SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI jest tematycznym, samochodowym szlakiem turystycznym, łaczącym obiekty związane z dziedzictwem przemysłowym województwa śląskiego. SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI to markowy produkt turystyczny prezentujący najważniejsze i najciekawsze pod względem walorów historycznych i architektonicznych obiekty poprzemysłowe w regionie śląskim.

SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI tworzą 32 obiekty związane z tradycją górniczą i hutniczą, energetyką, kolejnictwem, łącznością, produkcją wody oraz przemysłem spożywczym. W skład szlaku wchodzą istniejące muzea i skanseny, obiekty użyteczności publicznej, zamieszkałe kolonie robotnicze, działające zakłady pracy. Właścicielami poszczególnych obiektów są samorządy lokalne, osoby prywatne oraz przedsiębiorstwa prywatne i publiczne.

Według danych obiekty znajdujące się na SZLAKU ZABYTKÓW TECHNIKI odwiedza rocznie ok. PÓŁ MILIONA OSÓB. Struktura frekwencji jest zróżnicowana. W obiektach najpopularniejszych jest to ok. 50 tys. osób rocznie (5 obiektów), w obiektach najmniejszych ok. od kilkuset do kilku tys. ludzi rocznie, obiekty ogólnodostępne typu kolonie robotnicze i dworce – brak danych. Ok. 50% stanowią grupy młodzieży szkolnej.

Na szlaku...

Tablice informacyjne przy obiektach

Dojazd do poszczególnych obiektów OZNAKOWANIE SZLAKU Dojazd do poszczególnych obiektów Projekt oznakowania szlaku tablicami drogowymi zrealizowany został przez Śląską Organizację Turystyczną. Łączna ilość tablic: 305 sztuk tj. ok. 10 tablic na obiekt (32 obiekty).

SERWIS INTERNETOWY www.zabytkitechniki.pl

WYDAWNICTWA PROMOCYJNE Mapa Szlaku Zabytków Techniki dostępna w obiektach, punktach IT, hotelach, na targach i imprezach promocyjnych w trzech wersjach językowych.

PRZEWODNIK PO SZLAKU ZABYTKÓW TECHNIKI

WYBRANE DZIAŁANIA promujące SZT

SZT jako element pierwszej ogólnopolskiej kampanii promocyjnej województwa śląskiego (23 marca – 4 maja 2009 r.)

REKLAMY W PRASIE

SZT jako element regionalnej kampanii promocyjnej województwa śląskiego (maj 2009 r.) „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki” 9 obiektów SZT w Wielkim konkursie pieczątkowym

Pierwsze wspólne stoisko promocyjne SZT Stoisko promocyjne dla Szlaku Zabytków Techniki podczas I edycji Międzynarodowych Targów Turystyki Dziedzictwa Przemysłowego i Turystyki Podziemnej, 10-12 września 2009 r. w Zabrzu

Podróż studyjna dla dziennikarzy i specjalistów ds Podróż studyjna dla dziennikarzy i specjalistów ds. turystyki industrialnej oraz zarządców Szlaku Kultury Przemysłowej (Route der Industriekultur) z regionu Nadrenii Północnej-Westfalii (Niemcy) i przedstawicieli Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego - kwiecień 2009 r.

Podróż studyjna dla dziennikarzy i specjalistów ds. turystyki industrialnej z regionu Walonii (Belgia), Nord Pas de Calais (Franacja), Bas Rhin (Francja) oraz dla ekspertów ds. turystyki industrialnej i zarządców Szlaku Kultury Przemysłowej (Route der Industriekultur) z regionu Północnej Nadrenii-Westfalii (Niemcy) - wrzesień 2009 r.

Budżet dotychczasowych działań promocyjnych i związanych z utworzeniem SZT wyniósł 2 mln 800 tys. zł.

Działania wewnętrzne: Pogłębiamy współpracę

PODSTAWA DZIAŁAŃ Kluczowym momentem rozpoczynającym nowy etap w funkcjonowaniu Szlaku było opracowanie Planu marketingowego i wytycznych strategicznych promocji dla SZT Powstawał z aktywnym udziałem zarządców i właścicieli obiektów, Urzędu Marszałkowskiego, Śląskiej Organizacji Turystycznej i firmy MarketPlace z Grupa Eskadra.

Rozwój Szlaku – stan na początek 2010 r. Zakończone dwa cykle szkoleniowe związane z audytami obiektów, opracowaniem Indywidualnych Planów Rozwoju oraz z powołaniem zespołów roboczych dla SZT (zespół ds. komunikacji wewnętrznej, zespół ds. promocji, zespół ds. pozyskiwania funduszy) i pre-rady Szlaku. Analiza frekwencji w obiektach należących do SZT.

Dalszy rozwój Szlaku Rozwój Szlaku poprzez: Weryfikacja wdrażania ustaleń z Indywidualnych Planów Rozwoju – IV kwartał 2010. Audyty i ewentualne włączanie nowych obiektów do SZT (24 obiekty aspirujące!!!). Skategoryzowanie obiektów znajdujących się w SZT: „Gwiazdy techniki” i „Niecodzienne wrażenia”. Utworzenie i rozwój szlaków lokalnych w ramach SZT. Tworzenie samodzielnych produktów turystycznych.

Dalszy rozwój Szlaku Szkolenia kompetencyjne zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez zespoły robocze, w tym z obsługi klienta. Warsztat z przedstawicielami Szlaku Kultury Przemysłowej z Północnej Nadrenii-Westfalii i wyjazd studyjny do PNW. Prace nad programem lojalnościowym SZT.

Działania zewnętrzne Kampanie promocyjne i ważne wydarzenia w 2010 roku

Kampania regionalna SZT 2010 Zasięg: województwo śląskie Cele ogólne kampanii: zachęcenie do udziału w Święcie Szlaku i odwiedzania obiektów należących do Szlaku Zabytków Techniki Grupa docelowa: mieszkańcy województwa śląskiego Czas trwania: nieprzerwanie przez 4 tygodnie, początek kampanii nie wcześniej niż 01.06.2010 r. Kluczowe wydarzenie kampanii po pierwszym tygodniu jej trwania: Święto Szlaku.

Narzędzia zaplanowane do wykorzystania w kampanii: reklamy na tablicach wielkoformatowych billboard sponsorski w TV, reklamy i audycje radiowe reklamy na autobusach miejskich, reklamy w prasie, insert w prasie codziennej, aktywności i działania społecznościowe w Internecie, działania z zakresu marketingu bezpośredniego, działania z zakresu public relations.

ŚWIĘTO SZLAKU – kluczowe wydarzenie kampanii Termin: 12 czerwca 2010 r. (sobota), przez cały dzień. Zasięg: miasta na terenie województwa śląskiego, w których znajdują się obiekty należące lub aspirujące do SZT. Organizatorzy Święta Szlaku: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, agencja reklamowa, samorządy lokalne, obiekty należące oraz aspirujące do SZT.

ŚWIĘTO SZLAKU – kluczowe wydarzenie kampanii Program wydarzenia: różnorodne imprezy wpisujące się w tematyczny kontekst Święta Szlaku – np. „drzwi otwarte” obiektów, bezpłatne zwiedzanie, nocne zwiedzanie, fabularyzowane zwiedzanie, projekcje filmów, prelekcje, wystawy, pokazy, koncerty, gry terenowe, etc. Koordynator całości Święta Szlaku: agencja reklamowa wyłoniona przez Urząd Marszałkowski.

ŚWIĘTO SZLAKU – kluczowe wydarzenie kampanii Finansowanie kampanii promującej Święto Szlaku i Szlak Zabytków Techniki – Urząd Marszałkowski. Budżet: 2,2 mln zł Inne źródła finansowania imprez w ramach Święta Szlaku: samorządy lokalne, obiekty należące i aspirujące do SZT. Dofinansowanie samorząd województwa.

EXTRASCHICHT – Północna Nadrenia Westfalia (NIEMCY)

W Zagłębiu Ruhry podobna impreza pn W Zagłębiu Ruhry podobna impreza pn. EXTRASCHICHT organizowana jest od 9 lat. Odbywa się w jedną sobotnią noc przez 8 h. W 2009 r. w 40 miejscach odbyło się aż 120 wydarzeń. Łącznie wzięło w nich udział ok. 160 tys. uczestników.

Nakłady finansowe z budżetu Woj. Śl. Działania szkoleniowe – łącznie ok. 100 tysięcy zł. Kampanie promocyjne Kampania wewnętrzna dedykowana SZT – 2,2 mln zł Udział tematyczny SZT w kampanii ogólnopolskiej po ok. 25% - ok. 1,25 mln zł Łączne nakłady: ponad 3,5 miliona złotych

tel. 32 203 00 52, e-mail: promocja@silesia-region.pl Dziękuję za uwagę Kontakt: Adam Hajduga Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego tel. 32 203 00 52, e-mail: promocja@silesia-region.pl Ostrawa, 12 marca 2010 r.