Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Rodzice w szkole Andrzej Pery Warszawa, marzec 2012.
Działalność bieżąca 2009/2010. Szczęśliwy numerek Szczęśliwy Numerek - inicjatywa polegająca ona na codziennym losowaniu numerka, który jest wywieszany.
Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Bezstronność moderacji. Rzetelność i rzeczowość wypowiedzi. Możliwość odebrania głosu przez prowadzące (niezgodności z regulaminem debaty) Zakaz ataków.
„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
UCZESTNICY DEBATY: Szymon Fuja – I A Martyna Nowak - I B
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Debata organizowana w ramach konkursu „Sejm Dzieci i Młodzieży 2012” Organizatorzy : Anna Bartuś i Anja Kadzioch.
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
Samorząd Uczniowski.
„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.
Agata Czaja Anna Dobek. Przeprowadzenie ankiet Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak działa demokracja w szkole?
DEMOKRATYCZNA SAMORZĄDNOŚĆ W NASZEJ SZKOLE
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zasady funkcjonowania
Zapis prezentacji:

Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie DEBATA 26.03.2012 Uczeń kontra szkoła czyli jaki masz wpływ na to co się dzieje w Twojej szkole

Co, kto, gdzie i jak? Dwoje uczniów Liceum Ogólnokształcącego im Jana Kochanowskiego w Muszynie, Anna Maślanka i Grzegorz Rychwa starają się o mandaty na obrady Sejmu Dzieci i Młodzieży w Warszawie. W związku z tym dnia 26 marca o godzinie 10:00 w muszyńskim liceum miała miejsce przeprowadzona przez nich debata której temat brzmiał ,,Uczeń kontra szkoła czyli jaki masz wpływ na to co się dzieje w Twojej szkole”.

Lista osób zaproszonych na debatę: Mirosława Hadała- Dyrektor LO w Muszynie Renata Szwaja-opiekun Samorządu Szkolnego LO w Muszynie Samorząd Szkolny LO w Muszynie Piotr Szkrobut- były opiekun Samorządu Szkolnego w Gimnazjum w Muszynie Samorząd Uczniowski Gimnazjum w Muszynie Adam Mazur- Radny Powiatu Nowosądeckiego, były nauczyciel Jerzy Majka - Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna Mirosław Maślanka Radny Powiatu Nowosądeckiego , Przewodniczący Komisji Oświaty Andrzej Gancarz Dyrektor Gimnazjum w Muszynie Agata Król – Mirek Dyrektor Gimnazjum w Krynicy- Zdroju Anna Homa- opiekun Samorządu Szkolnego w Gimnazjum w Krynicy Samorząd Szkolny Gimnazjum w Krynicy Dorota Maślanka- przedstawiciel Rady Rodziców LO w Muszynie Sylwia Gacek- Dyrektor Biblioteki Publicznej w Muszynie Przedstawiciele społeczności szkolnej ( po dwóch uczniów z dziewięciu klas)

Główne zagadnienia poruszone na debacie : Czym jest samorządność? W jaki sposób samorządność jest lub może być realizowana w szkole. Zadania samorządu szkolnego. Z jakimi konsekwencjami powinien liczyć się samorząd szkolny w czasie swej działalności. Czy praca w samorządzie szkolnym może być atrakcyjnym zajęciem? Co jest największą trudnością w samorządności szkolnej? Czy realna jest szkoła demokracji oparta na współpracy uczniów, rodziców i nauczycieli? Ciekawe pomysły na działalność samorządu. Jak zaangażować uczniów do udziały w życiu szkolnym?

Wnioski: -Musimy zbudować społeczeństwo obywatelskie, bo razem możemy więcej -Doszliśmy do wniosku, że chcieć to znaczy móc -Wpadliśmy na pomysł utworzenia rady uczniowskiej na wzór Rady Rodziców. -Powinniśmy być aktywni społecznie i kreatywni bo wiedza to nie wszystko -Brakuje nam przepływu informacji między jednostkami, na co dobrym rozwiązaniem byłaby gazetka szkolna -Żeby poznać potrzeby uczniów musimy organizować ankiety i debaty uczniowskie -Powinniśmy bazować na konkretach -Szkolne prawo musi być przemyślane -Nie należy zrażać się trudnościami, a wspólny sukces zmotywuje do dalszej pracy