Gimnazjum Publiczne im. Księdza Bronisława Markiewicza w Pruchniku
Waga Leonardo da Vinci
Waga Leonardo da Vinci
Ankieta ewaluacyjna zajęć Czy zajęcia były dla ciebie interesujące? Tak – 65% Raczej tak – 21% Trudno powiedzieć – 11% Nie – 3% Czy dowiedziałeś się czegoś ciekawego? Tak – 62% Raczej tak – 27% Trudno powiedzieć – 8% Nie było odpowiedzi „zdecydowanie nie”
Obieg wody i materii w dorzeczu
Obieg wody i materii w dorzeczu
Obieg wody i materii w dorzeczu
Ankieta ewaluacyjna zajęć Czy wymienisz elementy obiegu wody w przyrodzie: Tak-75% Raczej tak – 25% Czy rozróżnisz przekroje dolin rzecznych? Tak – 60% Raczej tak – 25% Trudno powiedzieć – 10% Nie – 5% Czy wyjaśnisz wpływ emisji ścieków na jakość wód zlewni? Tak – 75% Raczej tak – 5% Trudno powiedzieć – 20 % Czy zadania nie były dla ciebie zbyt łatwe? Tak – 10% Trudno powiedzieć – 50 % Nie – 20 % Zdecydowanie nie – 20% Czy nauczyłeś się czegoś nowego? Tak - 20% Raczej tak – 60% Nie – 20 %
Czy kontynenty na mapie mają zawsze ten sam kształt?
Czy kontynenty na mapie mają zawsze ten sam kształt?
Ankieta ewaluacyjna zajęć Czy na dzisiejszych zajęciach nauczyłeś się tworzyć siatkę Kirchhoffa? Tak – 71 % Raczej tak – 26% Trudno powiedzieć – 3% Czy po dzisiejszych zajęciach będziesz potrafił odszukać punkty o podanych współrzędnych geograficznych? Tak 73% Raczej tak – 24 % Trudno powiedzieć – 3% Czy zadanie które wykonywałeś dziś na zajęciach było dla ciebie za trudne? Tak – 7% Trudno powiedzieć – 36% Nie – 54% Zdecydowanie nie 3% Czy na wykonanie zadań powinno być przeznaczone więcej czasu? Tak – 6% Raczej tak – 6% Trudno powiedzieć – 30% Nie – 58%
Oddychanie
Oddychanie
Jakie geny takie dziecko
Jakie geny takie dziecko
Życie w kropli wody i proste przyrządy optyczne
Życie w kropli wody i proste przyrządy optyczne
Uczniowie próbowali przy pomocy własnoręcznie zbudowanych przyrządów optycznych odczytać hasła napisane na komputerze czcionką 1 lub 2. Wszystkim się udało. Pasjonujące było podglądanie organizmów żyjących w kropli wody przy uzyciu mikroskopu zbudowanego z lasera i kropelki wody.
Życie w kropli wody i proste przyrządy optyczne
Podnośnik
Zajęcia zostały zmodyfikowane i zamiast płaskowników używaliśmy cienkich deseczek. Oprócz tego uczniowie próbowali skonstruować własne „maszyny” do rozrywania sznurków i żyłek. Zabawy było sporo. Na koniec należało znaleźć zastosowanie zbudowanym przyrządom. Większość uczniów napisała: narzędzie do przycinania pędów winogron lub innych prac ogrodniczych.
Podnośnik
Błona z mydlin
Błona z mydlin
Zajęcia udało się skorelować z lekcją fizyki dotyczącą oddziaływań międzycząsteczkowych. Wiedza poparta doświadczeniami na pewno na długo pozostanie uczniom w pamięci. Pozostało nawet trochę czasu, więc uczniowie próbowali realizować własne pomysły na zabawki do robienia baniek mydlanych.