System Zarządzania Zasobami Przestrzennymi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zalety, wady i porównanie opłacalności outsoursingu IT
Advertisements

Świadczenie usługi dystrybucyjnej - biznes OSD
Zarządzanie operacjami

Czym jest HotSpot w Hotelu ?
TracKing to system prosty w instalacji i obsłudze!!
OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Systemy dla przedsiębiorstw
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Jarosław Kuchta Jakość Systemów Informatycznych
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
Znaczenie efektywności energetycznej budynków w nowych państwach członkowskich UE A. Kiełbasa.
Efektywność Energetyczna
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Czysty transport miejski
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Rewolucyjna metoda regeneracji akumulatorów
Łódź, Brak miejsca na dokumentację techniczną i czasochłonne przeszukiwanie dokumentacji technicznej. 2.Nieaktualne mapy lub ich brak. 3.Gdzie.
Dedykowane systemy informatyczne dla przemysłu.
Współczesne rozwiązania mobilne dla logistyki
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Dotcom Projektowanie systemów CCTV Projektowanie sieci LAN
Nafta / Chemia – dziś i jutro Warszawa 11 grudnia 2006
Jak efektywnie sprzedać ciepło do produkcji chłodu
Mirosław Włas, Prezes Zarządu
Automatyzacja procesu obsługi klienta podczas sytuacji kryzysowych Igor Bokun, prezes zarządu Warszawa,
Wsparcie pracy grupowej systemem Workflow
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Zadania gospodarki smarowniczej w przedsiębiorstwie przemysłowym
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Epicor|Scala IT ma znaczenie Maciej Kowalik.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Planowanie przepływów materiałów
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Business Case dla KDF Dialog Jacek Białas eBusiness Solutions
Internetowego Biura Rachunkowego
Plan prezentacji SM Icom -o nas System Przewaga rynkowa Atuty
Wood Group – przegląd możliwości Lider na rynkach światowych: - usług dla przemysłu przetwórstwa ropy i gazu i energetycznego - inżynierii dna morskiego.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
„Wszystko jest zawsze uważane za niemożliwe zanim zadziała. Tym właśnie zajmują się przedsiębiorcy – robieniem tego, co ludzie powiedzieli im, że jest.
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Smart Grid Icom bezpośrednie, mobilne, zdalne, online, modułowe, innowacyjne, systemowe narzędzie do zdalnego monitoringu i zarządzania siecią mediów wody,
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zintegrowane systemy informatyczne
Budynki klasy A a koncepcja Facility Management. Definicja Facility Management Termin Facility Management (FM) nie posiada precyzyjnego odpowiednika w.
STOCK – nowoczesne technologie w zarządzaniu majątkiem.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Smart Cities Systemowe narzędzia do zdalnego monitoringu i zarządzania siecią mediów :  wody,  energii elektrycznej,  ciepła,  oświetlenia,  gazu,
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Inżynierska praca dyplomowa
Nowoczesne zarządzanie
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

System Zarządzania Zasobami Przestrzennymi Jerzy Chotkowski

KONIECZNOŚĆ ZWIĘKSZANIA EFEKTYWNOŚCI DZIAŁANIA WZROST KOSZTÓW : MATERIAŁÓW, ENERGII, OPŁAT ZA KORZYSTANIE ZE ŚRODOWISKA, PODATKI OD NIERUCHOMOŚCI, ... OGRANICZENIE WZROSTU CENY Cena usługi Jakość usługi Efektywność działalności = Zysk + Koszt

SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE Rozproszenie infrastruktury na dużym obszarze Systemy zarządzania infrastrukturą - GIS Systemy zarządzania innymi zasobami (ludzie, sprzęt) – WFM, WMS Znaczna liczba klientów Systemy dotyczące rozliczeń z klientami (billing, zbyt, CIS, CRM..) Call Center Marketing Konieczność prowadzenia prac na dużym obszarze przy użyciu ograniczonych sił i środków WFM Konieczność zapewnienia ciągłości działania Systemy monitorujące i sterujące - SCADA OMS

GEOSPATIAL RESOURCE MANAGEMENT GRM GMS Geofacilities Management System WMS Work Management System WFMS Work Force Management System OMS Outage Management System SCADA Equipment Control AMR Automated Meter Reader CRM Customer Relationship ERP Financial HR/Personnel Materials Vehicles/ Equipment AVL Automatic Vehicle Loc. VRU Voice Response Unit Integration

INFORMACJA PRZESTRZENNA Lokalizacja klientów i potencjalnych klientów Lokalizacja infrastruktury Lokalizacja zdarzeń : awarie, prace eksploatacyjne Lokalizacja zespołów terenowych

GRM odpowiada na pytania : Planowanie i Marketing Kim są klienci lub potencjalni klienci? Czego potrzebują? Kiedy? Gdzie się znajdują? Czy mamy infrastrukturę w pobliżu? Jaka jest wydolność istniejącej infrastuktury? Projektowanie i Realizacja Jakie są parametry infrastruktury? Jak są połączone poszczególne elementy? Co należy zmienić lub wybudować? Jaki będzie koszt? Jakie potrzebne są zasoby? (ludzie, materiały, wyposażenie) Kiedy jest to potrzebne? When planning where and when to expand facilities to meet growing urbanization, for example, planners may ask these type of questions.

GRM odpowiada na pytania : Usuwanie awarii Co zostało uszkodzone? Kto został pozbawiony dostawy? Gdzie? Priorytet? Gdzie nastąpiło uszkodzenie? Kogo należy powiadomić? Kiedy nastąpiło uszkodzenie? Kiedy powinna być usunięta awaria? Co jest potrzebne do usunięcia awarii? (ludzie, materiały, wyposażenie) Prace eksploatacyjne Przyłaczenia - gdzie? Przeglądy – gdzie powstają problemy? Remonty – gdzie są niezbędne? Wymiana urządzeń - gdzie? Liczniki – gdzie? Kto może wykonać prace najefektywniej? When planning where and when to expand facilities to meet growing urbanization, for example, planners may ask these type of questions.

EFEKTY WDROŻENIA GRM Koszty utrzymania i eksploatacji są zdecydowanie niższe w przedsiębiorstwach, które wdrożyły GRM *GITA Award Improvement Winners 80 Others % 4 year dist. O&M cost per customer $51.82 $68.85 25% 1997 dist. O&M cost per line mile $2351.20 $3379.49 30% 4 year dist. Capital cost per customer $97.87 $106.05 8% 1997 dist. Capital cost per line mile $4692.20 $5051.11 7% *GITA Award Winners in study Public Service Company of CO, San Diego Gas & Electric, Detroit Edison, Texas Utilities, Illinois Power Źródło: GeoIT, Englewood,CO

Application of Network Model Koszty/Korzyści Benefit/Cost Ratio Application of Network Model

Najważniejsze są efekty Benefit/Cost Ratio 1:1 Application of Network Model

Utworzony w 1983 Obcenie obsługuje 2.5M linii kablowych i 6.1M klientów bezprzewodowych Szybki wzrost wymagał wysoce efektywnego systemu paszportyzacji Zakończenie 100% konwersji danych w 1998. “Technologia przestrzenna zapewniła 50-60% wzrost wydajności pracy/oszczędności.” Inżynierowie poświęcają na wyszykiwanie właściwej informacji o 10% mniej czasu. Niezliczone korzyści w sytuacjach awaryjnych.

Najważniejsze są efekty Benefit/Cost Ratio 2:1 1:1 Application of Network Model

Automatyzacja projektowania Design is becoming an encapsulated, one-person job. Sophisticated software assists the service planner or designer in several areas. As components are selected, compatible units are automatically generated, producing bills of material for cost estimation and feeding material management systems. Engineering design calculation tools are available to assist with or validate designs. More extensive network analysis tools can be invoked to evaluate the new design’s impact on the distribution system. All of these tasks can be accomplished in a single work session. Companies are saving millions of dollars by having materials delivered directly to the job site just in time for construction, maintenance, and repair  avoiding high warehousing costs. This process is now called supply chain management (SCM), where companies are able to project material requirements far enough in advance to synchronize delivery schedules with crew and equipment arrival. Capturing compatible unit information early in the design phase of a work order makes this process possible.

Automatyzacja analiz Network Trace SynerGEE Design is becoming an encapsulated, one-person job. Sophisticated software assists the service planner or designer in several areas. As components are selected, compatible units are automatically generated, producing bills of material for cost estimation and feeding material management systems. Engineering design calculation tools are available to assist with or validate designs. More extensive network analysis tools can be invoked to evaluate the new design’s impact on the distribution system. All of these tasks can be accomplished in a single work session. Companies are saving millions of dollars by having materials delivered directly to the job site just in time for construction, maintenance, and repair  avoiding high warehousing costs. This process is now called supply chain management (SCM), where companies are able to project material requirements far enough in advance to synchronize delivery schedules with crew and equipment arrival. Capturing compatible unit information early in the design phase of a work order makes this process possible.

Szybkie projektowanie Dawniej Texas Utilities Dostawca energii elektrycznej i gazu z Texasu Obsługuje 370 miast w 92 powiatach na obszarze 200,000 mil kwadratowych 91,000 mil sieci dystrybucyjnej elektroenergetycznej 24,000 mil sieci dystrybucyjnej gazowej. Integracja Systemów Zarządzania Pracami i Paszportyzacji Projektowanie i analizy inżynierskie Uproszczenie procesów, eliminacja papierowej dokumentacji i usprawniona wymiana danych z terenem Szacunkowa redukcja kosztów w odniesieniu do obsługi pojedyńczego klienta 9% Redukcja zatrudnienia wynikająca ze wzrostu wydajności Średni czas wykonania projektu skrócony z 24 godzin do 24 minut

Najważniejsze są efekty 4:1 Benefit/Cost Ratio 2:1 1:1 Application of Network Model

Informacja dla mas Transformer Primary Secondary Service Customer Transmission Transformer Substation Generation Main Street Land Base

KPN Telecom Największa firma telekomunikacyjna Holandii 13.7M klientów 25,000 pracowników Informacja paszportyzacyjna dostępna na każdym stanowisku Informacja udostępniana za pośrednictwem wewnętrznego portalu www 3,000 użytkowników i 40,000 zapytań o informację/dzień Oszczędności w osobolatach/rok Dokumentowanie & projektowanie 56 Utrzymanie sieci 32 Serwis/Sprzedaż/Planowanie 24 Razem 112 Całkowity zwrot kosztów w przeciągu 2 lat

Najważniejsze są efekty 4:1 Benefit/Cost Ratio 2:1 1:1 Application of Network Model

Zarządzanie Zespołami Terenowymi Monitorowanie położenia zespołów w terenie za pomocą GPS Optymalizacja dróg dojazdu Usprawnione przydzielanie zadań Skrócenie czasu poświęconego na dojazdy Obniżenie kosztów eksploatacji Zwiększenie wydajności pracy zespołów Zmniejszenie ogólnych kosztów zespołów Primary Secondary Service Customer Transmission Transformer Substation Generation Main Street Land Base

Wspomaganie usuwania awarii Eliminacja zbędnych czynności – proces bez papieru Automatyczne określenie klientów pozbawionych usług Rejestracja przyczyn wystąpienia awarii Bieżąca, aktualna informacja o stanie sieci i postępach w usuwaniu awarii Primary Secondary Service Customer Transmission Transformer Substation Generation Main Street Land Base

Progress Energy (Florida Power Corp) Dostawca energii elektrycznej Ponad 1.3M klientów Pełny GRM – Paszportyzacja/GIS, WMS, CAD & OMS Cel projektu: skrócenie czasu usuwania awarii/wyłączeń poprzez optymalizację procesu Zwiększona pewność zasilania Rekordowa pewność zasilania 99.98%. Średni czas wyłączeń w roku 97 minut. Blisko połowa średniej krajowej 25% zmniejszenie liczby planowanych wyłączeń. 35% zmniejszenie liczby reklamacji klientów Zwiększenie przychodów poprzez ograniczenie czasu trwania awarii/planowanych wyłączeń Zwrot kosztów inwestycji w okesie krótszym od 3 lat Skrócenie średniego czasu wyłączeń na klienta o 18 minut.

The Blackout Remove Satellite; remove vertical bar

The Blackout Remove Satellite; remove vertical bar