Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, 21.02.2006 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2010 Wybrane serwisy internetowe Grupy INFOR Dziennik.pl Dynamicznie rozwijający się serwis informacyjny skierowany.
Charakterystyka i potencjał reklamowy serwisów
Agenda Teraz Onet! Sponsoringi: – sponsoring z video – nowe, niższe ceny – promocja jesienna Wzbogacone pakiety zasięgowe: – na elementach stałych – navibox.
HOT & SPORTS! Specjalny pakiet Tylko na Eurosport.pl.
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
Możliwości reklamowe widoczne dla wszystkich użytkowników.
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Przykłady niestandardowych form reklamowych
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Wysyłka obrandowanych prezentów walentynkowych do ukochanych osób na Fotka.pl. Tysiące graficznych obrazków widocznych na profilach użytkowników. Timing:
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Wakacyjna oferta promocyjna
Stałe obecności dzienne i tygodniowe w sieci reklamowej
Pierwszy wybór profesjonalisty Unikalni użytkownicy – Odsłony – *Badanie: Sitestat, Styczeń 2012 LEX Polski Serwer Prawa jest wiarygodnym.
Generujemy efekty prezentacja sieci AdAction Network oferta dla witryn.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Generujemy efekty prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla developerów i wydawców.
Internauci w grupach wiekowych
BUDonline_ARCHITEKTURA - prezentacja oferty reklamowej
„Jutro to dziś tyle, że jutro”
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Kanał tematyczny w sieci reklamowej Kanał Education & School pozwala dotrzeć do najbystrzejszych internautów w Polsce:
Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie Marcin Pery, Warszawa,
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
Oferta Wielkanocna Obowiązuje do 30 kwietnia 2010.
Kanał tematyczny HOME & GARDEN dociera do użytkowników szukających informacji o urządzaniu wnętrz, meblach, remontach, budowie i nieruchomościach. Siłą
Jak realizowane są badania internetu na świecie? Filip Pieczyński, Warszawa,
INTERNET W PRAKTYCE 10 zasad i nie tylko...
Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
Twoje miejsce w internecie
Internetowe Targi Urody – edycja jesień Idea Internetowych Targów Urody Obecność Klienta na platformie Internetowych Targów Urody -Wizualizacja.
Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej:
Gry-online.pl. Gry-Online - Internetowa Brama do Świata Gier Komputerowych! Przedmiotem działalności Gry-Online jest szeroko pojęta rozrywka internetowa.
SPORTS_GOL Piłkarska oferta specjalna. SPORTS_GOL Piłkarska Oferta Specjalna EURO 2012 – mega wydarzenie 422 tys. kibiców z zagranicy przyjedzie do Polski.
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Witryny kulinarne dają możliwość dotarcia do osób które poszukują pomysłów kulinarnych, które kupują produkty spożywcze.
EDI NET - badania.
Najważniejsze wyzwania stojące przed badaniem Megapanel PBI/Gemius w 2006 roku Piotr Ejdys, Warszawa,
SPORTS_ACTIVE_Wiosna/Lato2012 Rekreacyjna Oferta Specjalna.
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
E-pytanie, e-odpowiedź... czyli jakich badań potrzebują biblioteki przyszłości? Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademia.
Palcelizac.pl. >> O serwisie © 2012 Goldbach Audience3 /Pomysł na stworzenie palcelizac.pl zrodził się w lipcu 2003 roku /Jedna z najlepiej rozpoznawanych.
ABC ATL dla FMCG 19 marca 2014 r..
serwis rozrywkowy z bazą video
E-drapacz to unikalny produkt zasięgowy, którego podstawą jest wspólna oferta reklamowa czołowych sieci reklamy internetowej tj. ARBOnetwork i Evolution.
RTB network iSing w ofercie Adexon Największy w Polsce serwis karaoke.
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Witryny kulinarne dają możliwość dotarcia do osób które poszukują pomysłów kulinarnych, które kupują produkty spożywcze.
RTB network NF.pl w ofercie Adexon „Jutro to dziś tyle, że jutro”
OFERTA REGIONALNA GRUPY WP Skuteczna kampania na rynku lokalnym
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Potęga trzech opinii: Wprost, Przekrój, Polityka w sieci reklamowej IDMnet S.A.
GRUPA WIRTUALNA POLSKA Lider polskiego internetu Listopad, 2014.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
CYFROWA MOC LUTY Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
Innowacja w planowaniu mediów
HOOP - Dzień Przytulania
Badanie rynku mediów Wskaźniki
Zapis prezentacji:

Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.

Copyright 2006 Zentropy Partners Agenda p.n.e. – rekomendacja mediowa przed Megapanel PBI/Gemius. Czy rzeczywiście planowaliśmy kampanię? Metodologia i dostępne wskaźniki. 0 – Megapanel PBI/Gemius. Co badanie wniosło do planowania kampanii? Rewizja dotychczasowych poglądów. Jak nowe wskaźniki wpłynęły na metodologię planowania kampanii w Internecie? n.e. – Jak wykorzystujemy badanie w planowaniu, czego nam jeszcze brakuje? Dobór witryn i kanałów reklamowych Odkrywamy nowy, stary ląd…

Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było badań rynku Definicja: MEDIA PLANNING Proces doboru właściwych nośników, optymalizacja, rezerwowanie i zakup powierzchni reklamowych.

Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było wiarygodnych badań Na czym opieraliśmy właściwy dobór mediów: Zainteresowania grupy celowej Dopasowanie do produktu Kontent i jakość witryny Koszt dotarcia do 1000 użytkowników (cookies)

Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było wiarygodnych badań Optymalizacja? CAPPING (ograniczenie częstości). Koszt dotarcia do użytkownika (cookies). Strona główna portalu Serwis tematyczny Sponsoring Pakiet reklamowy CPMUU*Czas trwaniaImp* 1 dzień 1 tydzień miesiąc *emisje w CPM (koszt 1000 emisji) UU (zasięg) i PV (liczba emisji) Profil Internauty, wybranej witryny tematycznej (GemiusAudience) Kanał tematyczny

Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było wiarygodnych badań Jakie planowanie takie medium: Ambientowe podejście do medium. Ograniczone budżety internetowych reklamodawców. Brak aktywności reklamodawców o demograficznych targetach. Sugerowanie się ogólnym profilem Internetu. Subiektywizm w doborze kanałów tematycznych. Kampanie brandingowe oceniane przez pryzmat klikalności.

Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI.

Copyright 2006 Zentropy Partners Ponad 1 mln Internautów 0 – PBI. Weryfikacja potencjału medium algorytm real users. MegaPanel PBI/Gemius obejmuje całą populację (wiek) 1 Cookie : n Peoplen Cookie : 1 Person

Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI. Telewizja, Radio, Prasa, INTERNET… GRPs Witryna A = 5% (zasięg) x 4,29 (OTS) = 21,45

Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI. Internet – mass medium? Pakiet zasięgowy Serwis tematyczny Klienci telewizyjni zaczynają doceniać potencjał zasięgowy Internetu

Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI. Metodologia planowania Argumenty jakościowe Zainteresowania TG Branża i produkt Argumenty ilościowe Zasięg w TG Indeks dopasowania Wizyty i czas korzystania Duplikacja

Copyright 2006 Zentropy Partners Nowe wskaźniki a planowanie kampanii Liczba RU, Zasięg Popularyzacja modelu zasięgowego. Dopasowanie odsłon, śr. czas na użytkownika, śr. liczba wizyt. Zwiększenie zainteresowania stałymi obecnościami. Współoglądalność Wpływ na finalne zestawienie mediów w planie. Średnia liczba odsłon, wizyt Możliwość oceny efektywnego czasu trwania kampanii. BADANIE MA REALNY WPŁYW NA TECHNIKI PLANOWANIA I WYDATKI REKLAMOWE W MEDIACH!!

Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – praktyczne wykorzystanie badania w planowaniu Planowanie w modelu CPM, FF (dzień, tydzień) Określenie potencjału medium (zasięg) Szacunkowa liczba użytkowników cookies w TG Przybliżone koszty dotarcia Strona główna portalu Pakiet reklamowy 100 zł 150 zł208 zł 241 zł ALLTG

Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – praktyczne wykorzystanie badania w planowaniu Planowanie w modelu Flat Fee (zgodnie z falą badania – 100% RU lub PV) Estymowany zasięg RU (zasięg%) i koszt dotarcia. Dopasowanie odsłon, wizyty, średni czas na RU – weryfikacja poprawności doboru serwisu. AI – potwierdzenie intuicji, określenie prawdopodobieństwa dotarcia do TG. Serwis tematyczny Sponsoring

Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – praktyczne wykorzystanie badania w planowaniu Optymalizacja kampanii na podstawie MegaPanel PBI/Gemius Kampanie zasięgowe WskaźnikModel zakupowy Pakiety tematyczne Sponsoring Serwisy tematyczne Typ nośnika CPM Flat Fee Estymowany koszt dotarcia Zasięg w grupie celowej Estymowany koszt dotarcia Indeks dopasowania (AI) Dopasowanie odsłon Indeks dopasowania (AI) Czas korzystania, liczba sesji Flat Fee CPM, Flat Fee CPM

Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – odkrywamy nowy, stary ląd… Czego jeszcze oczekujemy od badania? Weryfikacja zaplanowanych wskaźników. Wspólny mianownik dla media mixu GRPs, CPP Ad serwerPBI CookieReal users Kampania EFEKTYPLAN