ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem.
Advertisements

Wyrażenia algebraiczne
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
PROCENTY.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Matematyka w przyrodzie.
PROCENTY - HARALD KAJZER ZST NR 2
PROCENTY I PROMILE.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
SPRAWDZIAN Matematyka
PROCENTY.
1. Wynikiem działania - 6 ( - ) 2 jest liczba : a ) b ) - c ) - d ) 2. Komputer kosztuje 3400 zł. Od tej kwoty trzeba zapłacić 22 % podatku VAT. Podatek.
Opracowała: Justyna Piegat
Temat:Twierdzenie Pitagorasa Marcin Ziemkiewicz klasa IIIb
Procenty -Co to jest procent? -Zamiana procentu na ułamek
Matematyka wokół nas.
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2010
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Historia i zastosowanie.
Pola figur.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
MATEMATYKA Mnożenie w zakresie 10.
Twierdzenie Pitagorasa
O ile więcej o ile mniej. Podwyżki i obniżki cen..
PROCENTY Diagramy procentowe.
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Jak obliczyć ułamek liczby ?
Opracowała Lidia Bissinger
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
Ważę, mierzę i kupuje, bo przyjęcie urodzinowe organizuję.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Jak zamknąć świat w procentach ?
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Gotowi? No to zaczynamy .
PROCENTY %.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
PROCENTY.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Matematyka w życiu codziennym
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Zad. 1. Właściciel hurtowni kupił 768 choinkowych bombek, które były zapakowane do 32 kartonów. Po ile bombek było w jednym kartonie, jeśli w każdym była.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
SKALA.
Procenty %.
Liczby naturalne i ułamki
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
OBLICZANIE PROCENTU Z LICZBY. Co to jest procent? 1 % z liczby to liczby.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
MATEMATYKA Mnożenie w zakresie 10.
Trening pamięci.
Zapis prezentacji:

ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI I =O   A = I CA K EŃ

Temat lekcji : POTYCZKI Z PROCENTAMI

GRA „ODKRYJ OBRAZEK I HASŁO„ Odpowiedz na pytania, zakryj odpowiednim kartonikiem rozwiązanie na planszy - w ten sposób odkryjesz obrazek, czytając litery od góry - odgadniesz hasło

Rozwiąż krzyżówkę i odczytaj hasło

Ułóż domino, rozwiązania zadań zapisz na planszy

Zadanie1 Długopis kosztuje 5 zł, a pióro 4 zł. O ile procent długopis jest droższy od pióra? Odp.: Długopis jest droższy od pióra o 25%

Zadanie 2 Jaki procent wszystkich liter w wyrazie MATEMATYKA stanowi litera A? I sposób II sposób x – szukany % 10 – 100% 3 - x tak więc, z proporcji wynika : 10x = 3 * 100% x = 30% Odp. : W wyrazie MATEMATYKA litera A stanowi 30%

Zadanie 3 Rower kosztował 1000zł. Oblicz cenę roweru po dwukrotnej obniżce o 10% I sposób 1. Obliczam cenę roweru po I obniżce 1000 - 10% * 1000 = 1000 – 0,1 * 1000 = 1000 – 100 = 900zł 2. Obniżam cenę roweru po II obniżce 900 – 10 % * 900 = 900 – 0,1*900= 900- 90 = 810zł II sposób 100% - 10% = 90% 90% * 1000 = 0,9* 1000 = 900zł 90% * 900= 0,9*900=810zł Odp.: Cena roweru po dwukrotnej obniżce cen o 10% wynosi 810zł.

Zadanie 4 Rowerzyści przejechali 9 km, co stanowi 30% całej trasy. Jaką długość ma ta trasa? x – długość trasy x – 100% 9 - 30% tak więc, z proporcji wynika : 30%x =9*100% x = 30 Odp.: Cała trasa wynosi 30 km.

Liczba 24 stanowi . . . . . . . . . . . . . % liczby 150. ZADANIE 5 Liczba 24 stanowi . . . . . . . . . . . . . % liczby 150. I sposób II sposób X – szukany % 150 – 100% 24 - x z proporcji wynika: 150x = 24*100% x = 16% Odp.: Liczba 24 stanowi 16% liczby150

Zadanie 6 Ola ma 20zł, a jej starszy brat Jaś ma 80% tej kwoty. Ile pieniędzy ma rodzeństwo? 1.Obliczam, ile pieniędzy ma Jaś : 80% * 20= 0,8 * 20 = 16zł 2. Obliczam, ile pieniędzy mają wspólnie: 20+ 16 = 36zł Odp.: Rodzeństwo ma 36zł.

DOMINO - rozwiązanie Start K Długopis kosztuje 5 zł, a pióro 4 zł. O ile procent długopis jest droższy od pióra? 25% R Jaki procent wszystkich liter w wyrazie MATEMATYKA stanowi litera A? 30% Ó Rower kosztował 1000zł. Oblicz cenę roweru po dwukrotnej obniżce o 10% 810zł L Rowerzyści przejechali 9 km, co stanowi 30% całej trasy. Jaką długość ma ta trasa? 30 km. O Liczba 24 stanowi . . . . . . . . . . . . . % liczby 150. 16% W Ola ma 20zł, a jej starszy brat Jaś ma 80% tej kwoty. Ile pieniędzy ma rodzeństwo? 36zł Ą Meta  

Po skreśleniu liter odpowiadającym zdaniom fałszywym, litery zdań prawdziwych utworzą hasło

HASŁO: NAUK

HASŁO : MATEMATYKA JEST KRÓLOWĄ NAUK

Praca poszczególnych grup

PRACA DOMOWA