pod opieką Pani Moniki Klimczak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
STĘŻENIE PROCENTOWE.
DANE INFORMACYJNE ID grupy: …NKP_Zd_MF_Sz_10……………………….. Lokalizacja:
Aleksander Gendarz Przemysław Kapinos Mateusz Łukasik Paweł Stolorz
Napięcie Powierzchniowe
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Graniastosłupy proste i nie tylko
Pole i objętość graniastosłupów i ostrosłupów- powtórzenie wiadomości
Graniastosłupy.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Zagórowie ID grupy: 98/74_MF_G2 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Gęstość.
Obliczanie gęstości wody
1.
Rozwiązywanie zadań dotyczących brył platońskich
Gęstość to stosunek masy do objętości
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Brzeźnicy ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
GĘSTOŚĆ.
98/61_mf_g1 Nazwa szkoły: Kompetencja: Temat projektowy:
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
GIMNAZJUM NR 1 W SZCZECINIE
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Ważę, mierzę i kupuje, bo przyjęcie urodzinowe organizuję.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
428.Ile gramów lodu o temperaturze t p =-18 o C można stopić przy pomocy m=8,5kg wody o temperaturze t=55 o C?
Co to jest mol?.
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Prostopadłościan i sześcian.
1.
Fizyka Da Się Lubić-Ważę Pierze
Zamiana jednostek objętości
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
przyspieszenia ziemskiego.
Pierwiastek kwadratowy i sześcienny.
Zapis prezentacji:

pod opieką Pani Moniki Klimczak Przygotowali: Zespół Szkół nr 7 w Poznaniu Grupa 2 98/89_MF_G2 pod opieką Pani Moniki Klimczak

wzór na obliczanie gęstości substancji gdzie: d– gęstość substancji m– masa substancji V – objętość substancji

m=85 [kg] = 85000 [g] v= ? d= m/v, v= m/d d= 0,85 [g/cm3] Zbiornik na paliwo w traktorze mieści 85 kg oleju napędowego. Gęstość oleju wynosi 0.85 g/cm3. Ile wynosi pojemność tego zbiornika ? Dane: Szukane: Wzór: m=85 [kg] = 85000 [g] v= ? d= m/v, v= m/d d= 0,85 [g/cm3] Rozwiązanie: v=85000[g]/0,85[g/cm3] v=100000 [cm3] Odp.: Pojemność tego zbiornika wynosi 100000 [cm3].

m= 1,2 [kg] = 1200 [g] v=? d= m/v , v= m/d d= 0,8 [g/cm3] Rozwiązanie: Wyznacz pojemność naczynia, jeśli do niego można nalać spirytus ( alkohol etylowy ) o maksymalnej masie 1,2 kg. Gęstość spirytusu wynosi 0,8 g/cm3 ( 800 kg/m3). Dane: Szukane: Wzory: m= 1,2 [kg] = 1200 [g] v=? d= m/v , v= m/d d= 0,8 [g/cm3] Rozwiązanie: v= 1200 [g] / 0,8 [g/cm3] =1500 [cm3] v= 1500 [cm3] Odp.: Pojemność naczynia wynosi 1500 cm3.

Ile waży wodór wypełniający balon o objętości 150000 cm3 Ile waży wodór wypełniający balon o objętości 150000 cm3 ? Gęstość wodoru wynosi 0,00009 g/cm3. Dane: Szukane: Wzory: v= 150000 [cm3] m=? d= m/v, m= d *v d= 0,00009 [g/cm3] Rozwiązanie: m = 150000*0,00009 [g/cm3 * cm3] m= 13,5 [g] Odp.: Wodór wypełniający balon waży 13,5[g].

Do doświadczenia potrzebne są: dwie zlewki z podziałką oraz waga elektroniczna.

Potrzebne są: olej, woda oraz gumka szkolna.

Wzory: Masa Objętość Gęstość m= d *v v= m/d d= m/v a) Obliczamy masy: Zlewka: 138 [g] Woda 274-138=136 [g] Olej 273-138=135 [g] b) Obliczamy objętości: Woda: 150 [cm3] Olej: 130 [cm3] Gumka: 30 [cm3] c) Obliczamy gęstości: Woda: 0,90(6) [g/dm3] Olej: 0,9[g/cm3] Gumka: 2,1(3) [g/cm3]

Najpierw przystępujemy do pomiarów Najpierw przystępujemy do pomiarów. Na podstawie masy i objętości podanych substancji obliczymy ich gęstość. Poniżej znajduje się tabela, która przedstawia masy, objętości oraz obliczone przez nas gęstości substancji. substancja masa [g] objętość [cm3] gęstość [g/cm3] woda 136 150 0,90(6) olej 135 130 0,9 gumka 64 30 2,1(3)

Wrzucamy gumkę do zlewki z wodą i na podstawie pomiarów obliczymy jej gęstość. Całość przenosimy do zlewki z olejem. Obserwujemy zmiany.

Zgodnie z naszymi oczekiwaniami gumka jest na dnie, a olej wypływa na powierzchnię wody.

I zakończyliśmy doświadczenie I zakończyliśmy doświadczenie. Okazało się ono zgodne z naszymi obliczeniami i założeniami.

Zespół Szkół nr 7 w Poznaniu Grupa 2 98/89_MF_G2 Rok szkolny 2009/2010 Kompetencje: matematyka i fizyka Temat projektu: gęstość materii pod opieką Pani Moniki Klimczak