Coaching Prowokatywny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tomasz Piechal redaktor prowadzący działu "Partnerstwo dla Kultury"
Advertisements

Telepraca w EBIB redaktor ebib.
Szczeciński Telefon Zaufania „Anonimowy Przyjaciel”
PROJEKT UDANY START. WSPARCIE PSYCHOSPOŁECZNE, EDUKACYJNE I ZAWODOWE DLA WYCHOWANKÓW OPUSZCZAJĄCYCH PLACÓWKI OPIEKUŃCZO WYCHOWAWCZE. realizowany w ramach.
Jakość, zaufanie, konsekwencja
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Zarządzanie projektami partnerskimi
Kierowanie twórczością w organizacji
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Analiza i projektowanie Informacyjnych Systemów Zarządzania
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Senior Life Coaching Czy starych drzew się nie przesadza?
Coaching w harcerstwie
Jeśli usuniesz to po przeczytaniu... sprowadzisz na siebie rok nieszczęścia! Ale... jeżeli wyślesz to do (co najmniej) 2 przyjaciół... będziesz mieć 3.
Fazy odziaływania na dziecko trudne
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Szkolenia, Coaching, PR.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
FRAGMENTY UTWORÓW ADAMA MICKIEWICZA
Rozwój społeczny dziecka
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Kształtowanie postawy dialogu. Wyzwania edukacji międzykulturowej.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Dlaczego warto czytać dzieciom?
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
Wprowadzenie do Coachingu Systemowego
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
Iwona Kordjak Trener ASDIMO, Coach
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Tydzień Przyjaźni Wielu ludzi przewinie się przez Twoje życie Ale tylko prawdziwi przyjaciele zostawią po sobie ślad w Twoim sercu.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Etapy rozwoju zarządzania jakością
Prezentacja do artykułu „Successes and failures in the transformation of economics” Piotr Puczyłowski nr ind. 692.
Charakterystyka partnerstwa lokalnego „W krainie dzikiej róży-Góry Pieprzowe” Kielce, 11 kwietnia 2015 r. Katarzyna Batko PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
8 zasad postępowania lidera
Kurs e-learningowy Ekspert Wellness Wprowadzenie do wszystkich naszych kursów Interpretacja Filozofii Wellness Niezbędny do zaliczenia każdego egzaminu.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
DHL24 – INSTRUKCJA DHL Parcel Warszawa, maj 2016.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Pomysł na promocję książki.
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
KOMPETENCJE SPOŁECZNE RODZIN PIECZY ZASTĘPCZEJ
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
W dniach w Karpaczu ( Wrocławski klub J zaprasza na warsztaty dla dorosłych osób jąkających się w dniach
Jak efektywni liderzy budują i wykorzystują sieć kontaktów
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Coaching Prowokatywny „Sorry, że moja praca sprawia mi przyjemność…” Coaching Prowokatywny Tomasz Kowalik, coach Trener i promotor Coachingu Prowokatywnego www.prowo.pl

Coaching Prowokatywny Nieco historii Założenia „tradycyjne” a prowokatywne Co prowokujemy Jak prowokujemy – postawa W jaki sposób – narzędzia System czy tylko narzędzia Wady podejścia prowokatywnego Źródła Frank, Rogers, Mendota, sesja 91. dupsko, pieluchy z przescieradeł, itp., wyrzucenie terapii za okno -> dużo lepsze rezultaty, rozwój, uznanie wśród kolegów, uznanie i inne emocje na świecie Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

A to historia… Carl Rogers, Mendota Mental Health Hospital Frank Farrelly – „91. sesja” Lata 70-te XX wieku – książka „Terapia Prowokatywna” Lata 80-te XX wieku: warsztaty w Europie Wielka Brytania Niemcy Holandia Frank, Rogers, Mendota, sesja 91. dupsko, pieluchy z przescieradeł, itp., wyrzucenie terapii za okno -> dużo lepsze rezultaty, rozwój, uznanie wśród kolegów, uznanie i inne emocje na świecie Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Nie tylko Frank Farrelly… Modelowanie pracy Franka Farrelly’ego, lata 80-te i 90-te XX wieku: Niemcy, Noni Höffner -> Provokativer Stil® Holandia, Jaap Hollander, Jeffrey Wijnberg Provocative Coaching Początek XXI wieku: Wielka Brytania, Nick Kemp: Provocative Change Works™ Polska, Tomasz Kowalik: Coach Prowokator Jaap Hollander, Jeffrey Wijnberg, Noni Hoefner Nick Kemp Tomasz Kowalik Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Założenia „tradycyjne” 1. Emocje każdej jednostki są unikalne. 2. Ludzie są słabsi i wrażliwsi, niż to się może wydawać. 3. Pełne zaufanie do wszystkiego, co ktoś twierdzi, jest konieczne dla coachingu. 4. Humor nie odgrywa w coachingu żadnej roli. 5. Prowokowanie jest dla przedszkolaków i nie pasuje do coachingu. 6. Jeśli chcesz, by osioł szedł naprzód, musisz go pchać. 7. To coach musi systematyzować proces zmiany. 8. Celowe zadawanie pytań dotyczących problemów prowadzi do sedna. Jaap Hollander, Jeffrey Wijnberg, Noni Hoefner Nick Kemp Tomasz Kowalik Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Założenia prowokatywne 1. Najbardziej osobiste jest najbardziej uniwersalne. 2. Ludzie są bardziej odporni niż się wydaje. 3. Niewielka dawka braku zaufania jest zdrowa. 4. Ludzie wybuchają śmiechem szybciej i chętniej, niż się może wydawać. 5. Wyzwanie buduje więź. 6. Jeśli chcesz, aby osioł szedł naprzód, musisz pociągnąć go za ogon. 7. Ktoś musi nadać strukturę. Jeśli nie coach, to klient. 8. Manowce i okrężne drogi prowadzą do sedna. Jaap Hollander, Jeffrey Wijnberg, Noni Hoefner Nick Kemp Tomasz Kowalik Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Po co prowokować? Cele Coachingu Cele Coachingu Prowokatywnego Osiąganie przez klienta jego celów Operacyjnych Rozwojowych Rozwój organizacji przez rozwój kluczowych osób Cele Coachingu Prowokatywnego Po to, żeby klient rozwijał umiejętności, zmieniał przekonania, przyglądał się swoim wartościom, klarował swoją tożsamość Aby osiągał swoje cele, radził sobie z problemami (nic nowego, prawda?) Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Założenie zasadnicze Rysunek z osiołkiem Źródło: „Coaching Prowokatywny”, Jaap Hollander, Jeffrey Wijnberg Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Co prowokujemy ? Prowokowany Klient: Klarownie definiuje cele Jawnie wyraża przekonania Zdecydowanie wyraża samouznanie Docenia własne sukcesy Odkrywa swoje zasoby Testuje realność wizji i przekonań Weryfikuje kryteria Klarownie definiuje własną tożsamość Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Jak prowokujemy ? życzliwość humor Coaching Prowokatywny wyzwanie Kółka od Jaapa + serducho od Franka wyzwanie Źródło: „Coaching Prowokatywny”, Jaap Hollander, Jeffrey Wijnberg Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Narzędzia coacha prowokatora Coach jako „adwokat diabła” (przykładowo): Nie rozumie Nie dosłyszy Ma przeciwne zdanie Kwestionuje sukcesy Kwestionuje zasoby Bierze stronę w konfliktach Propaguje sterotypy Wymusza wybór czarne-białe Roztacza wizję apokalipsy Opacznie definiuje tożsamość klienta Wyliczanka… Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Powtórzmy… Gdyby zmiana – sukces, cel … leżały po stronie racjonalnej logiki – coach nie byłby potrzebny Do zmiany, sukcesu, osiągnięcia celu potrzeba zmiany w EMOCJACH! „Czucie i wiara silniej mówią do mnie niż mędrca szkiełko i oko” A. Mickiewicz, „Romantyczność” Czyli: skuteczność osiągania celów leży nie tylko w świadomości. Istotne ograniczenia tkwią poza świadomością, objawiają się emocjami, które rzutują na decyzje – im większe i ważniejsze ograniczenia, tym większy mają wpływ na skuteczność osiągania przez klienta celów operacyjnych i rozwojowych. Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Podsumujmy… Jeśli osioł ma iść do przodu – pociągnij go za ogon! Coaching Prowokatywny jest jak życzliwe przekomarzanie się dobrych przyjaciół. Od Coacha wymaga to wielkiej ELASTYCZNOŚCI i STABILNOŚCI jednocześnie! Najważniejsze elementy Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Nowy system czy ważne narzędzie? Wyłącznie Coaching Prowokatywny Jedno z wielu narzędzi * Twój sposób użycia Coachingu Prowokatywnego Jako nowy system czy jako sprawne narzędzie? Frank i Noni – jedyne narzędzie, Jaap łączy i wybiera, Nick przetworzył w PCW, ja używam jako dodatkowego narzędzia Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Wady podejścia prowokatywnego Skraca proces – zarobisz mniej kasy Chroni przed wypaleniem – tracisz potrzebę terapii własnej (i jedynego przyjaciela!) Ułatwia przełamywanie blokad i stereotypów – łamie dogmat o nieinwazyjności coachingu Wszystkie rozwiązania i zasoby powstają „wbrew coachowi” – coach jest niedoceniony Emocje podczas sesji – frustracja i śmiech nie przystoją chłodnemu profesjonaliście… Czyli wyliczanka zalet… Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

Źródła „Terapia Prowokatywna” Frank Farrelly, Jeff Brandsma „Coaching Prowokatywny” Jaap Hollander, Jeffrey Wijnberg Nagrania DVD warsztatów Franka Farrelly’ego Provokativer Stil® – Noni Höfner Provocative Change Works™ – Nick Kemp Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl

i zapraszam do kontaktu: Koniec Koniec prezentacji Czas się budzić! Dziękuję i zapraszam do kontaktu: tomasz.kowalik@prowo.pl Coaching Prowokatywny, Tomasz Kowalik, www.prowo.pl