Na ratunek pszczołom Projekt Klubów 4H Rok szkolny 2012/13
Co powinno się znaleźć w przyszkolnej rabatce z roślinami miododajnymi Co powinno się znaleźć w przyszkolnej rabatce z roślinami miododajnymi? (kartka z prezentacji Pana Profesora Kazimierza Wiecha).
Tak wygląda wnętrze domku dla pszczół (kartka z prezentacji Pana Profesora Kazimierza Wiecha).
Stajemy do wspólnego zdjęcia z Panem Profesorem Kazimierzem Wiechem, Panem Wójtem Stanisławem Baryckim, naszymi opiekunkami – Paniami: Bogumiłą Kowalczyk i Dorota Świtowską.
Wykładu Pana Profesora słuchało bardzo wielu uczniów Wykładu Pana Profesora słuchało bardzo wielu uczniów. Chcemy ratować pszczoły! Chcemy ratować człowieka i jego środowisko!
Uczniowie naszej szkoły stworzyli bardzo dużo prac plastycznych poświęconych pszczole.
Prac plastycznych nasi uczniowie wykonali bardzo dużo Prac plastycznych nasi uczniowie wykonali bardzo dużo. Wzbogaciły one scenografię przedstawienia.
Nad całą scenografią zawisła wielka, złocisto-żółta pszczoła, prawdziwa królowa pszczelego ula.
Prace plastyczne wisiały też na tablicach ustawionych obok sceny.
Zima wreszcie ustąpiła. Mogliśmy przystąpić do prac przy rabatce.
Najpierw należy spulchnić glebę.
Wreszcie możemy sadzić rośliny miododajne.
Nasza piękna rabatka po posadzeniu roślin miododajnych.
Nasz miły Gość pszczelarz Pan Kazimierz Filipiak przekazał nam ciekawostki z życia pszczół.
… oraz omówił różnice pomiędzy osą a pszczołą.
To wszystko „produkuje” doskonale zorganizowana i sprawnie dowodzona „pszczela rodzina”.
(to jedna z bardzo wielu uczniowskich prezentacji). Nasze koleżanki przedstawiły prezentację multimedialną poświęconą gospodarczym i leczniczym zastosowaniom miodu (to jedna z bardzo wielu uczniowskich prezentacji).
Ta scenografia budziła w każdym bardzo żywe, wiosenne uczucia.
pod czujnym okiem lekarza biedronki. „Gdy łąkę kwiatów znajdzie pszczoła/to zaraz inne/pszczoły woła…” (Alicja Zięba: „Tu jestem”) pod czujnym okiem lekarza biedronki.
Widzowie zasłuchali się w przepiękny śpiew małej artystki o pszczołach.
„Tysiące kwiatów/zapylić zdoła/znosząc surowiec/do ula, pszczoła…” (Alicja Zięba: „Monarchia i matriarchat”).
(Alicja Zięba: „Czysty interes”). „Ten przepych kształtów i kolorów/z klombów, ogrodów, łąk i sadów/i to bogactwo barwnych wzorów/- to jest wyłącznie dla owadów” (Alicja Zięba: „Czysty interes”).
C Człowiek sprawia nam, pszczołom duże kłopoty. Przez niego musimy dalej i więcej latać. Z nektaru i pyłku robimy także wosk pszczeli, którym polerujemy komórki w plastrach.
Ładna modulacja głosu, przemyślane interpretacje, wyważone gesty młodych recytatorek naprawdę mogły się podobać.
(niestety miody już są na kanapkach!). Ustawiane obok siebie na stolikach słoiczki różnorodnych odmian miodu kusiły głębokimi odcieniami złocistego koloru (niestety miody już są na kanapkach!).
Takimi pszczelimi kanapkami w szkolnej kawiarence „Pod Pszczółką” posilali się uczestnicy Dnia Pszczoły.
Pyszne ciasto miodowe przygotowały nasze mamy.
Barwny, brzęczący korowód dzieci wyszedł na osiedle z hasłami upominającymi się o zdrowe środowisko dla pszczół (także dla ludzi).
Ten barwny pochód budził entuzjazm mieszkańców osiedla.
Prezentację przygotował Klub 4H Szkole Podstawowej w Nowinach Koniec Prezentację przygotował Klub 4H „Eko-żuczki” przy Szkole Podstawowej w Nowinach ul. Białe Zagłębie 21 26-052 Nowiny woj. świętokrzyskie